۰۸ آذر، ۱۳۸۹

ابتکار 302 زن سیاهپوش به نشانه اعتراض به قتل زنان در مقابل پارلمان اروگوئه

شهرزاد نیوز:همزمان با روز جهانی مبارزه برای حذف خشونت علیه زنان، 302 زن سیاهپوش طرفدار آزادی زنان با خوابیدن بر پله های پارلمان اروگوئه در مونته ویدئوُ، پایتخت این کشور، قتل 302 زن بر اثر خشونت خانگی از سال 2001 ته به امروز را به نمایش گذاشتند. آنگاه نام تک تک زنانی که به قتل رسیده بودند، خوانده شد.
جنی اسکوُبار، از گروه "زنان سیاهپوش"، به روزنامه ال پائیس، چاپ اسپانیا، در این مورد گفت: شمار زنانی که بر اثر خشونت خانگی به قتل می رسند رو به افزایش است، اما شمار زنانی هم که موفق می شوند خود را از خشونت خانگی نجات دهند، بیشتر می شود. بیشتر این قتل ها زمانی اتفاق می افتد که زنان تصمیم به جدایی از همسر خود می گیرند.
یک روز پیش از آن نیز همه نام آوران فرهنگی یاد قربانیان را گرامی داشته و یک کارزار سراسر کشوری برای پیشگیری از خشونت به راه انداخته بودند.
سخنران برجسته این کارزار، ادواردو گالیانو، نویسنده شناخته شده جهانی و مولف کتاب "رگهای باز آمریکای لاتین"، بود که گفت: این مردان می گویند زن خود را کشته اند چون متعلق به آنان بوده است، اما جرأت نمی کنند بگویند که همسر خود را از ترس زنی که درمقابل شان ایستاده، کشته اند.
در طول سال جاری 12 هزار و 255 مورد شکایت علیه خشونت خانگی وجود داشته است و 41 زن بر اثر آن کشته شده اند.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر