۲۴ مرداد، ۱۳۸۹

هراتی‌نیك: در بخش صنعت و معدن خواهم ماند

پارلمان‌نیوز: طبق برآوردهای اولیه در طول سال‌های برنامه پنجم توسعه حدود250 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت صورت خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، علی اكبر محرابیان - وزیر صنایع و معادن - امروز در حاشیه مراسم تودیع و معارفه ریاست هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، با بیان مطلب بالا افزود:‌ در طول اجرای برنامه پنجم توسعه اگر منابع طبق جداول تدوین شده تامین شود، قول می‌دهیم به شاخص‌های تعیین شده برسیم.

وی با بیان این‌كه طبق برآوردهای اولیه، طی سال‌های برنامه پنجم حدود 250 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش صنعت صورت خواهد گرفت، خاطرنشان كرد: ‌این در حالی است كه در برنامه چهارم توسعه بیش از 70 هزار میلیارد تومان و در برنامه سوم توسعه حدود 13 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این بخش صورت گرفته است.

او همچنین در خصوص برآورد رشد بخش صنعت و معدن خاطرنشان كرد: ‌سال 1387 رشد بخش صنعت حدود هشت درصد بوده است. در بخش معدن نیز این مقدار بالاتر بوده، اما اجازه دهید عدد دقیق آن‌را بانك مركزی اعلام كند. قبلا هم گفته بودیم اعداد را از بانك مركزی بگیرید.

وی ادامه داد:‌ با این حال با بسترسازی‌های انجام شده و طرح‌های در حال اجرا پیش‌بینی می‌كنیم كه در طول برنامه پنجم توسعه رشد بسیار خوبی در بخش معدن و به‌ویژه صنایع معدنی داشته باشیم.

وی افزود:‌ طی ماه‌ها و سال‌های ‌آینده شاهد بهره‌برداری از طرح‌های بزرگتری خواهیم بود. بیش از 108 طرح در ایمیدرو با سرمایه گذاری حدود 27 هزار میلیارد تومان در حال اجراست كه این جدا از طرح‌های در دست اجرای بخش خصوصی است.

همچنین در حاشیه این مراسم، احمدعلی هراتی نیك - رئیس سابق هیات عامل ایمیدرو - در خصوص برنامه كاری جدید خود گفت:‌ در بخش صنعت و معدن خواهم ماند، اما به شركت‌های 100درصد خصوصی نمی‌روم.

وی ادامه داد: ‌به هرحال رگه‌های دولتی بودن در من مانده است و علاقه دارم جایی كار كنم كه خیرش بیشتر به جامعه برسد تا یك شخص خاص، به همین دلیل به شركت‌های خصوصی خاص نمی‌روم.

حسن پلارك - رئیس جدید هیات عامل ایمیدرو - نیز در حاشیه این مراسم گفت: یكی از برنامه‌های اصلی من تامین منابع اعتباری از راه‌های مختلف است. یكی از منابع دولتی و دیگری از طریق فاینانس و سرمایه‌گذاری خارجی و قرض گرفتن از مردم به شركت اوراق.

وی افزود:‌ در راستای قانون اصل 44 نیز منابع قابل توجهی از سازمان خصوصی‌سازی طلب‌كار هستیم كه امیدواریم بتوانیم با همكاری این سازمان مطالبات خود را دریافت كنیم.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر