۲۳ مرداد، ۱۳۸۹

پخش سريال تلويزيونی ساخت ايران در مورد عيسی مسيح در لبنان قطع شد

دو شبکه تلويزيونی المنار و اِن-بی-اِن لبنان روز جمعه از پخش يک سريال تلويزيونی که در ايران در مورد زندگی عيسی مسيح ساخته شده است، منع شدند. يک مقام لبنانی که به شرط فاش نشدن نام خود با خبرگزاری فرانسه گفتگو کرده است می گويد از اين دو شبکه خواسته شده است پخش سريال مسيح را که به مناسبت ماه رمضان آغاز شده بود، قطع کنند. پخش اين سريال تلوزيونی با اعتراض برخی از مسيحيان لبنان همراه بوده است. اسقفی الرأی که مسؤل روابط عمومی کليسای اسقفی لبنان است درگفتگويی با خبرگزاری رويترز می گويد اين سريال بر اساس داستان هايی که آن را «تحريف شده» توصيف می کند، ساخته شده است.


مسؤل روابط عمومی کليسای اسقفی می گويد «۱۷ قسمتی که توسط اين دو شبکه تلويوزيونی در اختيار ما گذاشته شد پر از اطلاعات اشتباه و تحريف شده بود و با کتب مقدسی که کليسا به رسميت می شناسد همخوانی ندارد. از جمله اينکه اين سريال نشان می دهد که فردی که به صليب کشيده شد يهودا بوده است و نه مسيح و رستاخيزی نيز نداشته است.»


اسقف الرأی می افزايد که «وی تهيه کنندگان اين سريال را محکوم نمی کند و تنها تأکيد دارد مسيحيت اين روايت را نمی پذيرد و اين اطلاعات اشتباه به منزلت مسيحيان لطمه وارد می آورد.»


روايت مسلمانان از مصلوب شدن حضرت عيسی با روايت مسيحيان متفاوت است.


همچنين شبکه المنار که به حزب الله لبنان وابسته است و تلويزيون اِن-بی-اِن معمولاً طی ماه رمضان به پخش سريال های مذهبی می پردازند. المنار سال گذشته يک سريال تلويزيونی در مورد زندگی حضرت يوسف به نمايش گذاشت.


اين دو شبکه روز جمعه در بيانيه مشترکی تأکيد کردند که سريال مسيح را به منظور نمايش برای بينندگان خود برگزيده بودند.

View Original Article


0 comments:

ارسال یک نظر