۲۷ آذر، ۱۳۸۸

همه به ضیافت شام دعوت شدند غیر از رییس‌جمهور

در حالی که سران تمامی کشورهای جهان که در کنفرانس زیست محیطی کپنهاک شرکت کرده بودند به ضیاقت شام سلطنتی ملکه مارگارت دانمارک دعوت شدند، نام محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در لیست میهمانان به چشم نمی خورد.

احمدی نژاد تنها رئیس کشور شرکت کننده در این کنفرانس است که به ضیافت شام ملکه مارگارت دانمارک دعوت نشده است یا از حضور در این میهمانی خودداری کرده است.

احمدی نژاد در این اجلاس پيشنهاد کرده بود سال 2011 به عنوان «سال اصلاح الگوی مصرف و كاهش آلودگی در جهان» نامگذاری شده و برای توسعه فرهنگ قناعت انسانی برنامه ریزی شود.

مصلح زمانی اعدام شد

مصلح زمانی پنجشنبه 25 آذرماه ساعت چهار صبح درزندان دیزل آباد کرمانشاه اعدام شد.

گفته می‏شود مصلح زمانی درسن 17 سالگی به هنگامی که با دوست دخترش بیرون رفته بود توسط نیروهای نظامی و بسیج سپاه پاسداران دستگیرشده بود.

بر اساس این گزارش ها، او 6 سال پیش هنگامی که همراه دوست دخترش در خارج از شهر سنندج بوده توسط نیروی انتظامی دستگیر و ابتدا متهم به ضرب و شتم و تجاوز به دوست دخترش شده بود.

ساناز زمانی خواهر مصلح زمانی، در گفت و گو با بخش فارسی بی بی سی خبر داده است که مدتی پس از بازداشت آقای زمانی، دوست دختر او اعلام کرده که شکایتی از مصلح زمانی ندارد.

او گفت که حتی بعدها نامه ای از پزشک قانونی مبنی بر عدم تماس جنسی مصلح زمانی و دوست دخترش به پرونده او اضافه شد.

مصلح زمانی پس از دستگیری حدود چهار سال را در زندان گذرانده بود و در نهایت بر اساس حکم شعبه ۲۷ تجدید نظر دیوان عالی کشور به استناد ماده ۱۰۵ مجازات اسلامی به جرم «شرارت» به اعدام محکوم شدبسیاری از فعالان حقوق بشر در داخل و خارج کشور برای توقف حکم اعدام او تلاش کرده بودند.

در روزهای گذشته در پاسخ به فراخوان «کمیته تلاش برای نجات جان مصلح زمانی از اعدام» که در سنندج تشکیل شده بود، تعدادی از فعالین نهادهای مدنی، خانواده و عده‏ای از مردم شهر و روستاهای تابعه سنندج تجمع کرده بودند.

انجمن دفاع از زندانیان سیاسی و حقوق بشر از سنندج گزارش داد که «تجمع کنندگان که پلاکاردهایی علیه اعدام و درخواست لغو اعدام مصلح زمانی نوجوان ۱۷ ساله را به خود حمل می کردند درمقابل ساختمان دادگستری سنندج گرد هم آمدند و نمایندگان کمیته نجات با مقامات قضایی در دفاع از مصلح زمانی مذاکره کردند.»

به گزارش همین انجمن نیروهای امنیتی و انتظامی اعضای کمیته نجات و شرکت کنندگان درتجمع را چندین بار تهدید به دستگیری کردند وخواستار متفرق شدن آنها شده بودند.

هدیه تهرانی به انتقادها پاسخ داد

هدیه تهرانی بازیگر سینمای ایران که در پی نشست مطبوعاتی نمایشگاه عکس خود «آبان‌گان» با انتقادات و بازتاب‌های مختلف خبری درباره تهیه هزینه نمایشگاه و شیوه حمایت دولت از چهره‌ها مواجه شد نسبت به دیدگاه‌های مطرح شده واکنش نشان داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری‌ها هدیه تهرانی در نشست مطبوعاتی خود عنوان کرده است که هزینه 220 میلیون تومانی این نمایشگاه که تمام فضای خانه هنرمندان را فرا گرفته است به صورت وام از سوی سازمان میراث فرهنگی به او ارائه شده است.

هدیه تهرانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری‌های مهر و فارس با اشاره به بی‌دقتی برخی از رسانه‌ها تاکید کرد که میزان وام دریافتی برای برپایی این نمایشگاه 80 میلیون تومان بوده است که 20 میلیون آن به عنوان حق مالیات و تامین اجتماعی کسر شده و تنها 60 میلیون تومان وام یک ساله به وی داده شده است.

تهرانی با اشاره به اینکه وام دریافتی هنوز به طور کامل پرداخت نشده، می‌گوید: برای دریافت این وام با صندوق بخش فرهنگی و هنری سازمان میراث فرهنگی مذاکره کردم و امکان استفاده از تسهیلات این صندوق برای همگان وجود دارد.

سخنگوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از فعالان فرهنگی و هنری توسط این سازمان اعلام کرد که حمایت از نمایشگاه عکس این بازیگر سینما در قالب همین صندوق صورت گرفته است.

حسن محسنی عنوان کرد که مبلغ وام پرداخت شده به تهرانی در حدود 80 میلیون تومان بوده و مبلغ 220 میلیون تومان عنوان شده از سوی این هنرمند درباره هزینه کل نمایشگاه بوده است.

به گفته سخنگوی سازمان میراث فرهنگی این صندوق از دو تا سه هفته پیش تشکیل شده و وام این نمایشگاه هم همان زمان پرداخت شده است.

محسنی عنوان می‌کند که با راه‌اندازی صندوق حمایت از فعالان فرهنگی و هنری، هنرمندان می‌توانند طرح‌ها و ایده‌های خود را تا سازمان از راه‌های مختلف و نه لزوما سرمایه‌گذاری مالی از آن‌ها حمایت کند.

وی درباره دلیل حمایت از هدیه تهرانی که یک بازیگر است و به عنوان عکاس شناخته نمی‌شود می‌گوید: این حمایت به دنبال انتخاب نام «آبان‌گان» برای نمایشگاه عکس او و تلاش سازمان میراث فرهنگی برای معرفی جشن ایرانی آبان‌گان در ستایش آب انجام شده است.

وی می‌افزاید: گذشته از این، سازمان در این اقدام از یک هنرمند حمایت کرده است که لزوما کارهایش نباید وجه میراثی داشته باشد.

در همین حال برخی خبرهای تایید نشده حکایت از آن دارد که اسفندیار رحیم‌مشایی، رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و رییس فعلی دفتر ریاست‌جمهوری، گران‌ترین تابلوی این نمایشگاه را به بهای 3 میلیون و هفتصد هزار تومان خریده است.

محبوبیتی که با یک نمایشگاه کاهش یافت

انتقادات وارد شده به برگزاری این نمایشگاه تنها به مبلغ وام دریافتی از سازمان میراث فرهنگی که تا کنون درباره عکاسان شناخته شده کشور بی‌سابقه بوده است ختم نمی‌شود.

بسیاری از منتقدان معتقدند در شرایطی که بسیاری از هنرمندان جشنواره‌های دولتی و کمک‌های مالی دولت در برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری را تحریم کرده‌اند برگزاری نمایشگاهی در این حجم در حالی که برگزارکننده آن تاکید بر بی‌ادعا بودن در عکاسی می‌کند بی‌مورد بوده است.

از سوی دیگر بازدید اسفندیار رحیم‌مشایی رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری که به تازگی به عنوان رییس کمیسیون فرهنگی دولت برگزیده شده است در کمتر از چند روز سبب کاهش محبوبیت ستاره سینمای ایران نزد طرفداران خود شد.

به نظر می‌رسد بازدید مشایی از نمایشگاه «آبان‌گان» و گفته‌هایی مبنی بر اینکه وی از خریداران آثار عکاسی تهرانی و از حامیان برگزاری این نمایشگاه بوده است بازیگر سینمای ایران را به واکنش واداشته است.

وی می‌گوید: مذاکره‌ای با آقای مشایی نداشته‌ام، البته ایشان به طور سرزده از نمایشگاه من بازدید داشت اما بنده ایشان را ملاقات نکردم.

انتقاد دیگری که به برگزاری این نمایشگاه شده است در پی انتقاد به حضور چهره‌های شناخته شده سینما در اکسپوی عکاسی مجموعه صبا در سال گذشته متوجه مدیریتی می‌شود که برای استفاده از نام و حضور بازیگران سینما سیاست‌های اشتباهی را در برخورد با آثار این هنرمندان به دنبال داشته است.

عباس کوثری، عکاس معتقد است که برای عکاسان حرفه‌ای مهم این است که کسی که به این عرصه ورود پیدا می‌کند تا آنجا که از آثارش نمایشگاه می‌گذارد به همان اندازه که به هنر و حرفه اول خود اهمیت می‌دهد برای عکاسی هم وقت و انرژی بگذارد.

وی با اشاره به حمایت سازمان‌ها از افراد می‌گوبد: زمانی که سازمانی مثل میراث فرهنگی به هنرمندی که در رشته‌ای غیر از عکاسی چهره است کمک مالی می‌کند این سوال پیش می‌آید که آیا اگر عکاسان هم از این سازمان درخواست وام داشته باشند با درخواستشان موافقت می‌شود؟


کودکان را در معرض دود سیگار قرار ندهید!

یافته‌ جدید پژوهشی نشان می‌دهد کودکانی که در طول دوران رشد اولیه در معرض دود سیگار هستند تا 10 سالگی ناهنجاری های رفتاری بیشتری بروز می‌دهند.

این یافته با استفاده از اطلاعات ناشی از مطالعه جی‌آی‌اس‌آی(1) به‌دست آمده که توسط مرکز تحقیقاتی هلم‌هولتز(2)، دانشگاه لودویگ ماکسی میلیانز مونیخ (3)، دانشگاه تکنولوژی مونیخ آلمان و بیمارستان ماریان در وسل آلمان صورت‌گرفته و در شماره جدید اینترنتی «مجله دیدگاه‌های بهداشت محیط» منتشر شده‌است.

دکتر جواخم هنریخ از انستیتوی همه‌گیرشناسی در مرکز تحقیقات هلم‌هولتز گفت ‌«ما توانستیم نشان بدهیم در کودکانی که پیش از تولد و پس از آن در معرض دود سیگار بوده‌اند در دوران مدرسه نشانه‌های نابهنجار رفتاری بیشتر بروز می کند. به علاوه تفاوتی نیز بین اثرات زیان‌بار دود سیگار در کودکانی که تنها پس از تولد درمعرض دود سیگار بودند و آن‌هایی که در طی رشد پیش از تولد در معرض آن‌ قرارگرفته‌اند دیده شد.»

نتایج تحقیق نشان‌داد خطر بروز نشانه‌های نابهنجار رفتاری درکودکانی که تنها پیش از تولد در معرض دود سیگار بودند 1.9 برابر بیشتراز کودکانی بود که پیش یا بعد از تولد در معرض دود سیگار نبودند. خطر برای کودکانی که پس از تولد درمعرض دود سیگار قرارگرفته ‌بودند 1.3 برابر بیشتر از کودکانی بودند که در چنین شرایطی نبودند. به علاوه در کودکانی که هم در رحم مادر و هم در طی سال‌های اول زندگی با دود سیگار بزرگ شده بودند خطر بروز نشانه های نابهنجار رفتاری دوبرابر بود.

نشانه های نابهنجار رفتاری در این پژوهش عبارت بودند از بیش فعالی (تحرک بیش از حد)، نقص توجه (مشکل در توجه و تمرکز)، و اشکال در نحوه ارتباط با همسالان. یافته های مطالعه مستقل از اثرات محیط اجتماعی که کودکان درآن بزرگ شده بودند بدست‌آمد.

در چارچوب این مطالعه داده‌های مربوط به 5991 کودک و والدین آن‌ها مورد تحلیل قرارگرفت.

به نظرهنریخ ارزش مطالعه نه تنها به‌خاطر رویکرد پژوهشی آینده‌نگر آن است بلکه به علت جامعیت زمینه‌یابی براساس اندازه‌گیری خطر با توجه به میزان آلودگی احتمالی کودک پیش از تولد، پس از تولد و دوران کودکی است. این شیوه امکان تعیین اثرات دود سیگار را پیش از تولد و پس از آن و تمیز بین آن‌ها را فراهم می‌سازد.

دانشمندان به منظور اطمینان از روایی پاسخ آزمودنی‌ها به پرسشنامه‌ها آزمون‌های کنترل‌شده‌ای را نیز به‌دقت به‌کار بردند تا اثرات سوگیری احتمالی آزمودنی ها را که می‌توانست مربوط به عوامل اجتماعی باشد متمایز سازد.

سیمون راکینگر سرپرست مطالعه گفت «رابطه ی در معرض دود سیگار بودن در طی رشد جنین در شکم مادر و مشکلات رفتاری اولیه کودک در سنین مدرسه که در این مطالعه به دست آمده براساس عوامل دیگر محیط اجتماعی نبوده است.»

یافته‌ها به‌روشنی نشان می‌دهند که در معرض دود سیگار بودن اثر برجسته‌ ی زیان‌باری در رشد رفتاری کودکان دارد و این اثر منفی بر مشکلات رفتاری کودکان در دوران پیش از تولد بیشتر است از دوران پس آن.

(1) مطالعه جی‌آی‌اس‌آی یک مطالعه درازمدت در آلمان است که در سال 1995 آغاز شده است و در حال پیگیری است. هدف از این مطالعه آینده‌نگر، بررسی اثرات تغذیه، عوامل محیطی و آسیب‌پذیری‌های ژنتیک بر بهداشت کودکان است.

(2) مرکز تحقیقات هلم‌هولتز یک مرکز تحقیقاتی در آلمان است که مسئولیت مطالعه مباحث بهداشت محیط را برعهده دارد.

(3) دانشگاه لودویگ ماکسی‌میلیانز مونیخ دومین دانشگاه بزرگ آلمان محسوب می‌شود


۱۷ آذر، ۱۳۸۸

عكس تاريخي از قصر سلطنت آباد



عكس تاريخي از قصر صاحبقرانيه در سال 1301


برگزار ی دادگاه رسیدگی به اتهامات دادخواه و اولیایی‌فر

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات دو تن از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر روز سه‌شنبه و چهارشنبه در دادگاه انقلاب تهران برگزار می‌شود.

رسیدگی به اتهامات محمدعلی دادخواه و محمد اولیایی‌فر در شعبه 26 دادگاه انقلاب تهران برگزار خواهد شد.

رسیدگی به اتهامات متهمان یاد شده با حضور نماینده دادستان تهران و وکلای متهمان انجام می‌شود.

واکنش آمریکا و بریتانیا به سرکوب تظاهرات ۱۶ آذر

مقام‌های برخی کشورها از جمله آمریکا و بریتانیا به برخورد خشونت‌بار نیروهای امنیتی و بسیج در روز 16 آذر با معترضان و دانشجویان، واکنش نشان دادند.

ایان کلی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تظاهر کنندگان ایرانی باید بدانند که صدایشان شنیده شده است.

او تاکید کرده است که آزار دائمی ناراضیان، بازداشت خودسرانه و محکومیت قضایی تظاهر کنندگان، نادیده گرفتن حقوقی است که حتی در قانون اساسی ایران به رسمیت شناخته شده است.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که کشورش همواره نگران «سرکوب» مردم معترض توسط نیروهای دولتی است.

دیوید میلیبند، وزیر خارجه بریتانیا نیز در بیانیه‌ای با اشاره به برخورد نیروهای پلیس و شبه نظامیان بسیج با معترضان و پرتاب گاز اشک‌آور به سوی معترضان، از مقام‌های ایران خواست تظاهرات را خفه نکنند.

او همچنین از این‌ که نیروهای انتظامی علیه تظاهرات روز دانشجو در ایران به زور متوسل شده‌اند، ابراز نگرانی کرد.

میلیبند به موارد گسترده نقض حقوق بشر در ایران که از انتخابات جنجال برانگیز ریاست‌جمهوری به بعد انجام شده است، اشاره کرد.

وزیر خارجه بریتانیا گفت: آزادی بیان و عقیده سیاسی از حقوق اساسی مردم است که همه دولت‌ها باید به آن احترام بگذارند.

او از ایران خواست که حقوق شهروندان خود را محترم بشمارند، نه این که آنها را سرکوب کنند.

از سوی دیگر، سازمان عفو بین‌الملل در بینایه‌ای به «توسل گسترده به زور» توسط نیروهای انتظامی علیه دانشجویان در ایران هشدار داد.

عفو بین‌الملل همچنین خواستار آزادی افرادی شد که «تنها به دلیل شرکت در تظاهرات بازداشت شده‌اند.»

روزنامه حیات نو توقیف شد

روزنامه حیات نو که از مطبوعات منتقد دولت به شمار می‌رود، روز دوشنبه 16 آذر در سالروز بزرگداشت روز دانشجو، توقیف شد.
صاحب امتیاز این روزنامه هادی خامنه ای، برادر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی است.
هیات نظارت بر مطبوعات روز دوشنبه با اعلام این حکم ادعا کرد: روزنامه حیات نو خارج از زمینه مصوب کار کرده و بیشتر مطالبی که خارج از زمینه مصوب کار کرده، تخلف بوده است.
روزنامه حیات نو مجوز انتشار مطالب اقتصادی را دارد اما در روزهای گذشته مطالب مربوط به مسایل سیاسی را منتشر کرده است.
هنوز درباره توقیف موقت یا دائم حیات نو خبر رسمی منتشر نشده است.
گفتنی است چند روز پیش معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد به چهار روزنامه حیات نو، اسرار، آفتاب یزد و اعتماد به دلیل انتشار اخبار مربوط به سخنان انتقادی اکبر هاشمی‌رفسنجانی و علی لاریجانی، رئیس مجلس، تذکر کتبی داده بود.
روز شنبه 14 آذر این چهار روزنامه نزدیک به اصلاح‌طلبان، سخنان هاشمی و لاریجانی که به موضوع «اختلاف» در کشور اشاره کرده بودند، اختصاص داشت.
معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد اعلام کرده بود که چهار روزنامه یادشده با انتخاب تيتر و مطالب در صفحه اول و دوم خود به گونه‌ای اقدام كرده‌اند كه «شائبه القای تفرقه و بزرگ‌نمايی اختلافات ميان مسئولان را در خوانندگان ايجاد می‌كند.»

٣ هزار و ٧٦٢ نفر در سراسر ايران به آنفلوآنزای نوع «آ» آلوده شده اند

يک مقام وزارت بهداشت ايران  آخرين آمار جان باختگان آنفلوآنزای نوع آ را ١٤٧ تن اعلام کرده است. خبرگزاری فارس به نقل از حسن امامی رضوی نوشته است ٣ هزار و ٧٦٢ نفر در سراسر کشور به آنفلوآنزای نوع «آ» آلوده شده اند. وی سطح آلودگی در استانهای کشور را يکسان اعلام کرده است. امامی رضوی در عين حال  از خريداری ٣٦٠ دوز از واکسن انفلوآنزای نوع «آ» خبر داده که در حال انتقال به کشور است. پيش از اين برخی مقامات وزارت آموزش و پرورش از کمبود بودجه برای واکسينه کردن دانش آموزان و راههای پيشگيری، از جمله خريد صابونِ مورد نياز در مدارس خبر داده بودند.

خبرنگاران و عکاسان خارجی از پوشش خبری مراسم روز شانزدهم آذر منع شدند

جمهوری اسلامی ايران، خبرنگاران و عکاسان خارجی را از پوشش خبری مراسم روز دانشجو در تهران منع کرده است. پليس ضد شورش امروز، دوشنبه، در خيابانهای پايتخت مستقر شده اند تا از تظاهرات ضد دولتی مخالفان در اين روز شانزدهم آذر ممانعت کنند. بر اساس گزارش ها، جمهوری اسلامی نگران است که اين مراسم  به صحنه ای ديگر از مخالفت با عملکرد حاکميت در ماه های اخير تبديل شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی روز شنبه با ارسال پيامکی به خبرنگاران خارجی مستقر در تهران  به آنها هشدار داده است از روز دوشنبه تا روز چهارشنبه اجازه فعاليت خبری در تهران ندارند. در عين حال  گفته می شود دولت محمود احمدی نژاد برای مقابله با مخالفان، از روز شنبه سرعت اينترنت و دسترسی به تلفن های همراه را کُند و در مناطقی از تهران قطع کرده است. در همين حال روزنامه ديلی تلگراف چاپ بريتانيا قطع اينترنت در ايران در آستانه شانزدهم آذر را به دليل ترس حکومت از تظاهرات ارزيابی کرده و می نويسد: منابع نزديک به سرويسهای اينترنتی ايران می گويند قطع شبکه جهانی اينترنت در ايران نه به دليل اشکالات فنی؛ بلکه به دستور مقامات دولت ايران صورت گرفته است. هرچند وزارت مخابرات ايران از پاسخ به اين پرسش خودداری کرده است اما بنا به گزارشها افزون بر قطع اينترنت، اس ام اس و تلفن های همراه مشتريان نيز قطع شده است. اين همه دو روز پيش از برگزاری تظاهرات روز دانشجو صورت گرفته است و گروههای مخالف دولت می گويند امروز، دوشنبه،  دوری تازه ای از تظاهرات خيابانی در ايران برپا خواهد شد. روزنامه لس آنجلس تايمز چاپ آمريکا نيز «دستگيريهای گسترده مخالفان دولت در آستانه روز ملی دانشجو» را عنوان گزارش خود قرار داده و می نويسد: ترس از آغاز دوباره تظاهرات اعتراضی در خيابانهای شهرها باعث شده است که مقامات دولتی تدابير امنيتی شديدی را به اجرا گذارند تا از دامنه اين اعتراضات بکاهند. بازداشتهای دسته جمعی فعالان دانشجويی، بستن دانشگاهها، ممنوعيت پوشش خبری رويدادهای اين چند روز از سوی رسانه ها و قطع شبکه اينترنت از جمله اين تدابير امنيتی برای سرکوب اعتراضات دانشجويی است. از سويی ديگر دانشجويان ميگويند اگر پليس ضدشورش در روز دانشجو، حريم دانشگاهها را شکسته و وارد دانشگاه شود، اعتراضات مسالمت آميز به خشونت کشيده ميشود و دامنه آن گسترش خواهد يافت.

نیروهای انتظامی برای پراکنده کردن تظاهر کنندگان تیرهوایی شلیک کردند

بنا به گزارش ها، پلیس جمهوری اسلامی در خیابان های تهران با پرتاب گاز اشک آور، شلیک تیر هوایی و با استفاده از ضربات باتون به تظاهر کنندگان حمله کرده است.

به گفته شاهدان، تظاهر کنندگان در خیابان ها و دانشگاه های تهران و شهرهای دیگری مانند مشهد، کرمان و اصفهان تجمع کرده و از جمله شعار «مرگ بر دیکتاتور» سر دادند.

نیروهای انتظامی و بسیجی با حضور در خیابان ها به تظاهرکنندگان حمله کرده و سعی کردند گروه های مردمی را پراکنده کنند.

نیروهای امنیتی همچنین برای جلوگیری از ملحق شدن گروه های تظاهرکننده به دانشجویان، دانشگاه تهران را محاصره کردند.

میرحسین موسوی، نامزد معترض به انتخابات، با صدور بیانیه ای در وبسایت خود گفت حکومت به واسطه مبارزه با مردم در خیابان ها و تلاش برای ساکت کردن دانشجویان، مشروعیت خود را از دست می دهد.

مهدی کروبی، دیگر نامزد معترض، در مصاحبه ای که روز دوشنبه در روزنامه فرانسوی لوموند چاپ شد گفت سرکوب راه حل نیست. او به لوموند گفت حکومت باید انتقادها را تحمل کند و برای رسیدن به اصلاح و وفاق، انتقادها را بپذیرد

روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران چه گذشت؟

در شانزدهمین روز آذر سال ۱۳۳۲ دانشگاه تهران شاهد حمله نیروهای ارتش به دانشجویان بود که به کشته شدن ۳ نفر و زخمی شدن ده ها نفر انجامید.

این اتفاق حدود ۱۰۰ روز پس از کودتای ۲۸ مرداد سال ۱۳۲۳ و سقوط دولت دکتر محمد مصدق و روی کار آمدن دولت کودتایی فضل الله زاهدی رخ می داد و به گفته تاریخ نگاران هنوز خشم و افسردگی ناشی از سقوط نخست وزیر ملی گرای ایران در فضای عمومی این کشور موج می زد.

بریتانیا و آمریکا هم بر اساس مستنداتی که منتشر شد در این کودتا ۲۸ مرداد نقش رهبری کننده مستقیم داشتند.
فخرالدین عظیمی، پژوهشگر و استاد رشته تاریخ در آمریکا می گوید در این زمان درباره موضوع نفت ملی شده ایران که با تلاش دکتر مصدق به سرانجام رسید هم مردم نگران بودند که دولت از این اقدام روی برگرداند و شرایط را به پیش از ملی شدن نفت بازگرداند.
حدود سه ماه پس از ساقط کردن دولت قانونی ایران، مذاکرات محرمانه ای برای تجدید رابطه با بریتانیا که از زمان ملی شدن نفت قطع شده بود، آغاز کرد.
به اعتقاد آقای عظیمی این مسائل باعث شده بود که فضای سیاسی و اجتماعی پژمرده ای در ایران حاکم باشد اما این همه ماجرا نیست.
در میانه پاییز سال ۱۳۳۲ هم اعلام شد که "ریچارد نیکسون" معاون رئیس جمهور آمریکا از طرف دوایت آیزنهاور رئیس جمهور آن کشور به ایران می‏آید.

نیکسون در نطقی که پس از کودتای ۲۸ مرداد در کنگره آمریکا ایراد کرده بود، سقوط دولت محمد مصدق را "پیروزی سیاسی امیدبخشی" توصیف کرده بود "که در ایران نصیب نیروهای طرفدار تثبیت اوضاع و قوای آزادی خواه شده است."

قرار بود معاون رئیس جمهور آمریکا در جریان دیدار از ایران از دانشگاه تهران بازدید کند و دکترای افتخاری دانشکده حقوق این دانشگاه را دریافت کند.
دانشجویان معترض به حضور آقای نیکسون در ایران، از دو روز پیش از سفر او در اطراف و داخل دانشگاه دست به تجمعات اعتراضی زدند که به دستگیری شماری از آنها منجر شد.
اما روز شانزدهم آذر، دو روز پیش از ورود معاون رئیس جمهور آمریکا، نیروهای ارتش با هدف کنترل دانشجویان در اطراف و محوطه دانشگاه تهران مستقر شدند.
هرچند علی اکبر سیاسی اولین رئیس انتخابی دانشگاه تهران، برای جلوگیری از افزایش درگیری و وارد شدن خسارت به دانشجویان، کلاس های دانشگاه را در این روز تعطیل کرد اما در شرایطی که هنوز تمام دانشگاه از حضور آنها خالی نشده بود، نیروهای ارتش به قصد سرکوب شماری از معترضان وارد محوطه دانشگاه شدند.
سرانجام این اقدام تیراندازی به سوی دانشجویان و کشته شدن سه دانشجوی دانشکده فنی در مقابل ساختمان آن دانشکده بود.
مهدی شریعت رضوی، احمد قندچی و مصطفی بزرگ نیا سه داشنجوی دانشگاه تهران بودند که روز ۱۶ آذر ۱۳۳۲ کشته شدند. بر اساس گزارش های موجود رژیم شاه به خانواده این سه دانشجوی اجازه برگزاری مراسم یادبود نداد.
یک روز پس از این واقعه دانشگاه های ایران به نشانه اعتراض و خشم دست به اعتصاب و اعتراض زدند، با این همه به فاصله کوتاهی، یعنی روز هجدهم آذر، معاون رئیس جمهور آمریکا هم به تهران آمد و در دانشگاه تهران دکترای افتخاری هم دریافت کرد.
علی اکبر سیاسی رئیس دانشگاه تهران هم بر اساس دست نوشته هایش پس از این واقعه به دیدار محمدرضا شاه رفت و به حمله ارتش به حریم دانشگاه اعتراض کرد.
شاه و حکومت او چنان که دکتر سیاسی می گوید در اقناع و دلجویی از دانشجویان و خانواده های کشته شدگان ناکام ماندند و سالگرد این روز به نمادی برای اعتراض به سرکوب و دخالت خارجی و مهمتر از آن گرامیداشت دانشجویان آزادی خواه بدل شد.
نگرانی محمدرضا شاه از فضای موجود در دانشگاه های ایران از همین سال ها آغاز شد و تا انقلابی که به سقوط او منجر شد ادامه داشت.
شاه معتقد بود که دانشگاه های ایران به خصوص دانشگاه تهران، در حال در اختیار قرار گرفته شدن توسط مارکیست ها و طرفداران نظام کمونیستی است.
خاطرات رئیس وقت دانشگاه تهران نشان می دهد که شاه اصرار داشت شماری از اساتیدی که به اعتقاد او گرایشات مارکسیستی داشتند، اخراج شوند اما مقاومت رئیس دانشگاه و ادامه بد بینی شاه، روابط دانشگاه و حاکمیت را به مرور سنگین تر و بدبینانه تر کرد.
فخرالدین عظیمی پژوهشگر مسائل تاریخی ایران می گوید شاه چنین اعتقاد داشت، اما هرگز مستندات قابل ارائه ای برای این ادعا منتشر نشد. به اعتقاد دکتر عظیمی آنچه که همواره از سوی شاه و حکومت او نادیده گرفته می شد، علت اعتراض دانشجویان و زمینه های آن بود.
به اعتقاد تاریخ نگاران، ۱۶ آذر سال ۱۳۳۲ اعتراضات دانشجویی در ایران را آرام آرام به شکل جنبش درآورد و به آن هویت و شکل داد.
روز ۱۶ آذر اینک به یاد دانشجویان کشته شده دانشگاه تهران، نام یکی از خیابان های همجوار دانشگاه است. گذشت حوادث طی ۵۶ سال از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ این روز را یک روز مهم در تقویم ملی ایرانیان کرده است.

احکام قطعی ۲۲ نفر از متهمان پس از انتخابات مشخص شده است

روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران اعلام کرده است که احکام قطعی ۲۲ نفر از دستگیر شدگان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری که پرونده آنان در شعب دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران مورد رسیدگی قرار گرفته بود، به واحد اجرای احکام دادسرای انقلاب تهران ارسال شد.

دادسرای انقلاب تهران اعلام گفته است که بنا به احکام صادره، ۱۸ نفر از متهمان به حبس از ۴ ماه تا چهار و نیم سال محکوم شده‌اند.
این دادسرا نامی از این محکومان نبرده است.
بر اساس این خبر برای ۴ نفر از متهمان دستگیر شده، رای برائت و برای عده ای جزای نقدی و مجازات شلاق نیز صادر شده است.
اقدام علیه امنیت، تبلیغ علیه نظام، اخلال در نظم عمومی، تخریب و آتش‌سوزی، ایجاد آشوب، حمله به ماموران، ایراد ضرب و جرح و استفاده از سلاح سرد از جمله اتهامات دستگیرشدگان است.

تاکنون عده ای از چهره های سرشناس سیاسی که پس از انتخابات دستگیر شدند، از جمله محمد علی ابطحی، بهزاد نبوی، احمد زید آبادی در دادگاه بدوی مجرم شناخته شده و به حبسهای طولانی مدت محکوم شده اند.

عده ای از این بازداشت شدگان به قید وثیقه آزاد شده اند، اما بعضی دیگر از آنها مانند مصطفی تاجزاده، محسن میردادمادی و عبدالله رمضان زاده هنوز در بازداشت به سر می برند.

روز یکشنبه، ۱۵ آذر (۶دسامبر) علیرضا آوایی ، رئیس دادگستری تهران گفت که احکام قطعی تعدادی از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات صادر شده است.

آقای آوایی گفته بود که تعدادی از متهمان، تبرئه شده اند و بعضی احکام دیگر به جریمه نقدی تبدیل شده است.

او همچنین گفت که دادگاه تجدید نظر با دقت، پرونده ها را بررسی کرده و همه احکامی که در دادگاه بدوی صادر شده بود را تایید نکرده است.

آیت الله مکارم شیرازی: اول آتش بس، بعد وحدت

آیت الله ناصرمکارم شیرازی، از مراجع تقلید شیعه در ایران، خواهان آتش بس میان معترضان به نتایج انتخابات و حامیان دولت شد و گفت مذاکره درباره وحدت بعد از آتش بس ممکن است.

آقای مکارم شیرازی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی جماران با اشاره به بحران به وجود آمده بعد از انتخابات جنجال برانگیز ریاست جمهوری ۲۲ خرداد گفت: "در جایی که جنگ می شود اول نمی آیند پیمان صلح را بنویسند. در این مواقع اول می گویند موافقت کنید مدتی آتش بس شود و فضا که آرام شد، می نشینند در فضای آرام گفتگو می کنند."

در ماه های اخیر چندین بار طرح هایی با عناوین مختلف و با موضوع وحدت و آشتی ملی، عموما از طرف چهره های سیاسی محافظه کار سنتی، مطرح شد که هیچ کدام به نتیجه نرسیدند.

آقای مکارم شیرازی نیز گفته است اصولی برای این که وحدت ایجاد شود، در نظر دارد، اما ابتدا باید آرامش ایجاد شود: "شرط اول این است که یک حالت آرام ایجاد شود. بعد یک عده افراد که واقعا مورد احترام جامعه هستند و معتدل هستند بنشینند اصول وحدت را بنویسند ... من هم یک اصولی را فکر کرده ام ولی آن اصول را در شرایط فعلی نمی توانم عرض بکنم. اگر یک فضای آرامی پیدا بشود و افرادی پیدا شوند که بخواهند جامعه به وحدت برسد ما هم نظرات خود را در اختیار آنها خواهیم گذاشت."

آقای مکارم شیرازی بر لزوم مذاکره با معترضان به نتایج انتخابات تاکید کرد و گفت: "بالاخره آنها سیزده، چهارده میلیون هستند و افراد این کشورند ... در جاهای دیگر به اعداد کمتر از این اهمیت می دهند. با دو میلیون و سه میلیون می‌نشینند مذاکره می کنند.
 انتقاد از قانون شکنی
آیت الله ناصر مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنانش درباره قانون شکنی گفت: "هرچه قانون شکنان موقعیت مهم تری داشته باشند خطر آن قانون شکنی بیشتر می شود. اگر در یک کشور رییس جمهوری باشد و بگوید قانونی را که مجلس تصویب کرده، من اجرا نمی کنم، معنی‌اش این است که مجلس جایگاهی ندارد. دستگاه قضایی بگوید قانونی که مجلس تصویب کرده، قابل اجرا نیست، این هم یعنی اینکه قانون جایگاهی ندارد؛ یا دستگاه قضایی چیزی را قبول کند ادارات بگویند ما نمی توانیم پشت این قضایا بیاستیم، این چیزی جز آنارشیسم و هرج و مرج نخواهد بود."

۱۶ آذر، ۱۳۸۸

حمله نيروهاي لباس شخصي به زهرا رهنورد

كانون زنان ايراني: دكتر زهرا رهنورد ، استاد دانشگاه تهران و همسر ميرحسين موسوي صبح امروز حدود ساعت 11 در دانشگاه تهران مورد سوء قصد چند زن كه خود را بسيجي معرفي مي كردند ، قرار گرفت.

دكتر رهنورد ، استاد دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران در محوطه دانشگاه دانشكده هنرهاي زيبا براي بزرگداشت روز دانشجو آماده مي شد كه مورد اين تهاجم قرار گرفت.

به گفته يكي از شاهدان عيني اين ماجرا وقتي رهنورد از اين زنان پرسيد كه چرا مرا تعقيب مي كنيد انها مدعي شدند كه براي محافظت از رهنورد امده اند. رهنورد به انها گفت: شما از صبح تا كنون مرا رها نكرده ايد و به دفترم و هر جا كه رفتم مرا تعقيب كرديد.

اين شاهد عيني مي گويد:" رهنورد رو به انها گفت من به شما مي گويم كه من از سر تا پا سبزم و شما هم براي ممانعت از حضور من به اينجا امده ايد."
اين گفتگو نهايتا به درگيري لفظي و اهانت سردسته اين زنان به رهنورد منجر شد. زن سردسته به رهنورد گفت به من بگوييد افكارتان قبل و بعد از انقلاب چه بوده است؟

اين شاهد عيني ادامه مي دهد:" رهنورد به آنها گفت شما بازجو هستيد و يا به قول خودتان محافظ كه آن زن گفت تو از ما مي ترسي. پاسخ رهنورد اين بود كه جز از خدا از هيچ كس نمي ترسم و اگر مرا تكه تكه كنيد و به قبر بسپاريد جز صداي سبز آزادي و دمكراسي صداي ديگري از قبر من نمي شنويد."
به گفته اين شاهد عيني سردسته اين زنان به زور وارد ساختمان مركزي دانشكده هنرهاي زيبا شد كه نهايتا با دخالت حراست دانشگاه زهرا رهنورد توانست از ان محوطه دانشگاه خارج شود.اما همان جرياني كه در دانشگاه آن جنجال را به پا كرده بود رهنورد را تعقيب كرد و در ميانه خيابان وصال در حالي كه او سوار ماشين و داخل دانشگاه بود گاز فلفل را از فاصله 20 تا 25سانتي بر صورت او پاشيدند كه منجر به خفگي شديد او و نابينايي موقتش شد. در آن لحظه اهالي و مغازه هاي اطراف هركدام به نحوي به نجات او اقدام كردند.

اين شاهد عيني ادامه مي دهد:" و باز هم به كمك حراست دانشگاه تهران سعي كردند رهنورد را با حال بسيار بد از محاصره شديد نيروهاي امنيتي خارج كنند."

طبق اخبار رسيده از اين شاهد عيني وضعيت ريوي و بينايي رهنورد به دليل اينكه گاز فلفل از فاصله بسيار نزديك به صورت او پاشيده شد بد گزارش مي شود.

درگيري شديد در تقاطع فخر رازي

دانشجويان مركز آموزش سوره از اين مركز خارج شدند و در خيابان آزادي شروع به راه پيمائي نمودند آنها از مقابل وزارت كار به سوي ميدان انقلاب در حال حركت هستند و مردم به آنها مي پيوندند. دانشجويان و مردم با شعاردر حال حركت هستند .
همچنين در تقاطع ابوريحان هزاران نفر از جوانان در حال تظاهرات هستند و دختران جوان رهبري اين تظاهرات و جنگ و گريزها را به عهده دارندو جنگ و گريز گسترده اي بين مردم و جوانان از يك طرف و نيروهاي سركوبگر ادامه دارد. جوانان يكي از بسيجيان كه با موتور بسوي آنها حمله ور شده بود دستگير كردند و بشدت كوشمالي دادند و موتور اين فرد را به آتش كشيدند. در اعتراضات امروز همه اقشار مردم شركت دارند از نوجوانان دانش آموز،تا افراد بسيار مسن، كارگران ،معلمين ،بازاريان ،كارمندان و دختران و زنان نقش عمده اي را دارند.
نيروهاي سركوبگر اقدام به تيراندازي كردند و بنابه اخبار تاييد نشده حاكي از زخمي شدند ۲ دختر بر اثر اصابت گلوله است.
همبستگي مردم بي نظير است دربهاي منازل بر تظاهركنندگان باز است. مردم با پناه دادن به تظاهركنندگان و دادن آب و ساير مايحتاج آنها از تظاهركنندگان حمايت مي كنند

عكس:اجتماعات دانشجویی ۱۶ آذر



گزارشهای متفاوت از حال‌وهوای دانشگاه‌های تهران در 16آذر

منابع مختلف خبری گزارشهای متفاوتی از حال و هوای دانشگاه های تهران و خیابانهای اطراف در روز 16 آذر، روز دانشجو مخابره می كنند.
به گزارش خبرنگار آینده، یك شاهد عینی صبح امروز دانشگاه صنعتی امیركبیر را آرام توصیف كرد.
با این حال حوالی ساعت 13 درگیریهایی بین دانشجویان طیف بسیج با معترضان رخ داده است. شماری از دانشجویان طیف بسیج در داخل دانشگاه مسیر ورود صدها دانشجوی معترض به سمت مركز دانشگاه و مسجد را مسدود كرده اند و طرف مقابل نیز به شدت شعارهای یاحسین میرحسین و "بیا پول بگیر" سر می دهند و گویا سنگ پرانی هم بین دوطرف انجام شده است.
درگیریهای پراكنده ای نیز در خیابان آزادی، حوالی چهارراه خوش و خیابان جمهوری اسلامی، حوالی مركز تجاری علاءالدین نیز گزارش شده است.
در عین حال گزارشها از حضور پررنگ پلیس در حوالی دانشگاه تهران, خیابان انقلاب و میدان انقلاب حكایت دارد.
بنا بر این گزارش، از حوالی ظهر امروز خیابان انقلاب از سمت كارگر بسته شده و اجازه تردد از غرب به سمت خیابان انقلاب به افراد داده نمی شود.
همچنین برخی گزارشها از شلیك گاز اشك آور در تقاطع خیابان فلسطین و انقلاب حكایت دارد. در این تقاطع، واحد هنر دانشگاه آزاد قرار دارد كه گویا فاقد محوطه است و احتمالا تجمع دانشجویان به خیابان كشیده شده است.
خبرآنلاین هم نوشت، در مقابل هر یك از درب‌های دانشگاه تهران بیش از 10 نفر از نیروهای امنیتی تجمع كرده‌اند و بنرهایی كه منقش به تبریك عید سعید غذیر هستند، پیاده روهای مقابل دانشگاه تهران پوشانده شده‌اند. آنچنانكه تنها بخش‌هایی از میله‌های سبز رنگ این دانشگاه دیده می‌شود. تمامی مغازه‌های اطراف میدان انقلاب از محدوده خیابان جمالزاده تا ابوریحان نیز تعطیل هستند.

تا زمان ارسال این خبر، فضای میدان انقلاب آرام بوده و هیچ درگیری و یا اغتشاشی گزارش نشده است.
گزارش خبرگزاری‌های خارجی در روز دوشنبه، ۱۶ آذرماه، روز دانشجو، حاكی از محاصره دانشگاه تهران توسط «هزاران نیروی ضدشورش و سپاه پاسداران» مسلح به باتون و گاز اشك‌آور است.
در حالی كه برخی از مقامات انتظامی از حدود یك ماه پیش به مردم ایران در مورد برگزاری هر گونه تجمع و راه‌پیمایی در اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در خارج از دانشگاه هشدار داده بودند، اولین عكس‌های منتشره در اینترنت حاكی از مسدود بودن در بزرگ دانشگاه تهران در خیابان انقلاب و حضور نیروهای انتظامی در برابر این در است.
به گفته خبرگزاری آسوشیتدپرس، نیروهای پلیس با كنترل كارت دانشجویی تمام افرادی كه قصد ورود به دانشگاه تهران را دارند سعی می‌كنند مانع از ورود افراد غیردانشجو و پیوستن آنها به دانشجویان در داخل دانشگاه تهران شوند.
خبرگزاری رویترز نیز از تجمع «ده‌ها لباس شخصی موتورسوار» در میدان تجریش تهران خبر می‌دهد و می‌گوید هر لحظه به تعداد این افراد افزوده می‌شود.
«شبكه خبر دانشجو»، وابسته به بسیج دانشجویی نوشت: "گروهی از حامیان سبز اموی با تجمع مقابل درب دانشگاه امیركبیر، سعی در ورود غیر قانونی به این دانشگاه دارند كه با مقاوت نیروهای حراست این دانشگاه موجه شده اند.این افراد كه از دانشجویان این دانشگاه نیستند با توسل به زور سعی دارند وارد دانشگاه شده و آرامش و امنیتی كه بر دانشگاه حاكم است را برهم بزنند."
خبرگزاری فارس هم با انتشار خبر آغاز تجمع در دانشگاه تهران اعلام كرد: بیش از 2000 نفر از دانشجویان دانشگاه تهران دقایقی پیش تجمع بزرگ خود را از مقابل دانشكده فنی این دانشگاه آغاز كرده و به سمت مسجد این دانشگاه به حركت درآمده‌اند.
این تجمع با شعارهایی چون "منافق حیا كن دانشگاه رو رها كن "، "مرگ بر ضد ولایت فقیه "و "الله اكبر خامنه‌ای رهبر " در حال برگزاری است. اعضای 4 تشكل بزرگ دانشجویی دانشگاه تهران نیز در این تجمع حضور دارند.
فارس كه حامیان این طیف را 2000 نفر خوانده، ادعا كرده كه تنها حدود 50 نفر از طرفداران موسوی در حاشیه این تجمع با شعار "یا حسین میرحسین " برای ایجاد اغتشاش در دانشگاه به تكاپو افتاده‌اند.
«شبكه خبر دانشجو»، وابسته به بسیج دانشجویی هم از الله اكبر در خوابگاه تربیت معلم خبر داد و نوشت: حامیان موسوی شب گذشته در خوابگاه‌های خواهران و چهارشنبه 12 آذرماه نیز در دانشكده ادبیات اقدام به بخش اطلاعیه هایی به همین منظور كرده بودند به علت عدم همراهی دانشجویان تنها بعد از چند شعار الله اكبر اعتراض مدنی خود را تعطیل كردند.

ورود واكسن آنفلوانزای«آ»در دو روز آینده

عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی كه در جلسه وزارت بهداشت حضور داشت، از ورود اولین محموله واكسن آنفلوآنزای نوع «آ» به كشور طی دو روز آینده خبر داد.
دكتر سیدعلیرضا مرندی، در گفت‌وگو با ایسنا گفت: مقداری از واكسن‌های خریداری شده توسط وزارت بهداشت ظرف یكی دو روز آینده وارد كشور می‌شود.
وی در عین حال اظهار كرد: میزان این واكسن‌ها كم بوده و در مرحله اول براساس اولویت‌هایی كه وزارت بهداشت تعیین می‌كند همچون افراد در معرض خطر نظیر زنان باردار و كاركنان مراكز درمانی، تزریق خواهد شد.
عضو كمیسیون بهداشت و درمان در خاتمه خاطرنشان كرد: اولین محموله واكسن آنفلوانزای نوع A به اندازه عموم مردم كشور نیست.

عکس کامران نجف زاده در دهه 70

مازیار ناظمی در وبلاگ خود با انتشار عکسی از کامران نجف زاده نوشت:

کامران نجف زاده دوست و همکار عزیز، از جمله پرسپولیسهای یک آتشه ! است . امروز اتفاقی کار یکی از همکاران و دوستان را نگاه می کردیم ، عکسی هم از کامران آنجا بود به همراه یکی از اقطاب ( جمع قطب ) آبیها یعنی ناصر حجازی ، هیبت کامران در دهه هفتاد هم دیدنی است.

   


بازکردن نوشابه برای وزیر درآستانه استیضاح/ عکس


میکنند.

در شرایطی که زمزمه‌های استیضاح وزیر صنایع در مجلس پیچیده و برخی نمایندگان مقدمات این کار هستند، یکی از روزنامه‌های اقتصادی با چاپ عکس بسیار بزرگ و غیرمتعارفی از مهندس محرابیان، از عملکرد وی دفاع کرد.

نمایندگان پیگیر استیضاح محرابیان، ارایه آمارهای به دور از واقعیت و اغراق‌آمیز، انتصابات افراد کم تجربه در برخی پست‌های کلیدی، تعلل در اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 و عدم اجرای تدابیر موثر برای حمایت از واحدهای تولیدی درگیر رکود تورمی موجود را دلایل اصلی خود برای استیضاح وزیر صنایع عنوان می‌کنند.

عکس تاریخی>گرامیداشت 16 آذر در سال1351






فرانسه خواستار افزایش تحریم‌ها علیه ایران شد

پیر للوشه، معاون وزیر امور اروپای فرانسه فرانسه در سخنانی خصمانه گفت: زمان آن رسیده تا در پی افزایش تحریم‌ها علیه ایران باشیم.

این مقام فرانسوی در حالی خواستار افزایش فشارها بر ایران شده که تجربه‌های قبلی نشان می‌دهد اینگ‌ونه فشارها بر تهران بی‌تاثیر است.

از سوی دیگر برخی رسانه‌ها امروز اعلام کردند که تا ژانویه خبری از تحریم‌های جدید علیه ایران نخواهد بود. 

خاطرنشان می‌شود که شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی جمعه ششم آذر تحت فشار غرب قطعنامه‌ای را علیه ایران تصویب کرد که در پی این امر هیئت دولت ایران در جلسه روز یک‌شنبه خود در واکنش به آن در مصوبه‌ای سازمان انرژی اتمی را موظف کرد برای ساخت 10 سایت غنی‌سازی صنعتی همانند سایت نطنز برنامه‌ریزی کند.

احمدی‌نژاد: منتظر نظر شورای نگهبان هستم

محمود احمدی‌نژاد با بیان این‌که دولت منتظر اظهارنظر شورای نگهبان درباره لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها است، ابراز امیدواری کرد که راهی برای اجرای طرح بزرگ تحول اقتصادی ایجاد شود.

احمدی‌نژاد در پاسخ به سئوالی درباره طرح هدفمندکردن یارانه‌ها اظهار داشت: هم‌اکنون در انتظار اظهارنظر شورای نگهبان درباره این طرح هستیم.

در همین حال، محمدرضا فرزین سخنگوی کارگروه تحو‌ل اقتصادی دولت با بیان این‌که تصمیم چهارشنبه گذشته مجلس درباره لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها غیرمنتظره بود، پیش‌بینی کرده است: شورای نگهبان بنا به سه دلیل لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها را تائید نخواهد کرد.

این درحالی است که عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مهلت 10 روزه بررسی لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها در شورای نگهبان اظهارنظر کرد که اجمالاً با بررسی‌های اولیه لحاظ حداقلی از ایرادات در این لایحه پیش‌بینی می‌شود.

هم‌چنین غلامحسین الهام عضو حقوقدان شورای نگهبان درباره وضعیت فعلی طرح هدفمندکردن یارانه‌ها و اختلاف نظر بین دولت و مجلس و حل آن توسط شورای نگهبان گفته است: این مشکل را شورای نگهبان نمی‌تواند حل کند. لایحه به شورای نگهبان ارسال شده، منتهی شورای نگهبان از منظر قانون اساسی و موازین شرعی مسئله را بررسی می‌کند و موضوع اختلاف دولت و مجلس از منظر دیگری است.

مجلس شورای اسلامی چهارشنبه گذشته لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها را بدون تامین نظر دولت به شورای نگهبان ارسال کرد.

ابطحی در دیدار با خاتمی، تقلب در انتخابات را رد کرد

روزنامه وطن امروز نوشت:
در دیدار اخیر محمد خاتمی، رئیس‌ جمهوری پیشین با محمدعلی ابطحی، عضو مجمع روحانیون،  ابطحی سه نکته را به رئیس بنیاد باران متذکر شده است.
ابطحی در این دیدار گفته است: اصل و ریشه حرف‌های من سه محور دارد و در تمام دیدارهایم نیز این سه نکته را خواهم گفت.
وی افزوده‌ است: نخستین مساله این است که در این انتخابات تقلب نشده است و ما نباید می‌گفتیم تقلب شده و این را خود اصلاح‌طلبان هم می‌دانند. به فرض محال کل ظرفیت کشور اگر دست به دست هم دهند از همه نیروهای اجرایی تا ناظران و وزارت کشور و شورای نگهبان و ... نمی‌توان دو میلیون هم تقلب کرد و اگر هم شده باشد که نشده،‌ 9 میلیون بقیه اختلاف رای احمدی‌نژاد و موسوی که دیگر قابل تردید نیست و احمدی‌نژاد پیروز انتخابات است.
ابطحی گفته است: دومین مساله این است که اصلاح‌طلبان نباید دعوت به آشوب می‌کردند، این اشتباه بود و من این را قبول ندارم. من افکار اصلاح‌طلبانه دارم اما آشوبگری را قبول ندارم.
این عضو مجمع روحانیون خطاب به خاتمی اظهار داشته است: مساله سوم مساله رهبری است که اصلاح‌طلبان نباید به رهبری خدشه وارد کنند و با ولایت فقیه معارضه کنند. این جایگاه را به هر نامی که قبول دارند اعم از رهبری، ‌ولایت فقیه، شخص اول کشور یا هر نام یا ضرورت دیگر که باید در یک کشور باشد، نباید به این جایگاه فصل‌الخطابی لطمه وارد کنند و من این را هم قبول ندارم و همه‌جا هم خواهم گفت و فکر نمی‌کنم شما هم با این حرف‌ها مخالف باشید.
این خبر هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

دستگیری مادران عزادار

مادران عزادار که روزهای شنبه هرهفته در پارک لاله تهران تجمع می کنند، باردیگر با خشونت نیروهای انتظامی مواجه شدند.
در گردهمایی روز شنبه 14 آذر مادران، مامورین و نیرهای انتظامی نخست به صف تجمع کنندگان حمله ور شده و سپس چند تن از آنها را دستگیر کردند.
در گزارشات متعدد و بر اساس گفته های شاهدین عینی و برخی شرکت کنندگان، تعداد دستگیر شدگان بین 10 تا 21 تن اعلام شده است.
طی ماه های گذشته مادران و خانواده های کشته شدگان رویدادهای پسا انتخاباتی، با تجمع در پارک لاله خواهان پی گیری قتل فرزندان خود هستند.علاوه بر ایران، در بسیاری از کشورها از جمله آرژانتین و فلسطین و نوار غزه، مادران و همسران کشته شدگان و ناپدید شدگان برای جلوگیری از فراموش شدن فرزندان خود، تجمعات مرتب و علنی در معابر عمومی برگزار می کنند تا افکار عمومی را از آنچه بر فرزندانشان گذشته، باخبر کنند. این جنبش به نام "زنان سیاهپوش" شناخته شده است.

۱۵ آذر، ۱۳۸۸

عكس تاريخي از خيابان باب همایون

سر در الماسیه در دوره قاجار

زمین‌لرزه در حوالی اصفهان

واحد مرکزی خبر: زمين لرزه اي به بزرگي 3/8 (در مقياس امواج دروني زمين) حوالي جندق در استان اصفهان را لرزاند.

به گزارش شبکه لرزه نگاري وابسته به مرکز لرزه نگاري کشوري موسسه ژئوفيزيک دانشگاه تهران امروز زمين لرزه اي در ساعت 20 و 19 دقيقه و 37 ثانيه به بزرگي 3/8 (در مقياس امواج دروني زمين) حوالي جندق در استان اصفهان را لرزاند.

گل یک امتیازی مسعود

گل یک امتیازی مسعود

اگر گل دقیقه 82 آپونو به ثمر نمی‌رسید، این گل، 3 امتیاز شیرین به اوساسونا هدیه می‌کرد
برتری یک بر صفر مقابل مالاگای میزبان آن هم در حضور 15 هزار تماشاگر خونگدم این تیم. این، نتیجه گلی بود که مسعود شجاعی ملی‌پوش ایرانی اوساسونا در دقیقه 47 بازی به ثمر رساند.
این نتیجه تا دقیقه 82 بدون تغییر ماند؛ اما آپونو اجازه نداد مالاگا در زمین خود شکستی خانگی را متحمل شود. اگر گل مسعود بدون جواب می‌ماند، دومین برد تمام ایرانی اوساسونا رقم می‌خورد.
جواد نکونام در این بازی 90 دقیقه تمام برای اوساسونا بازی کرد اما مسعود شجاعی در دقیقه 87 جای خود را به پونال داد.
اوساسونا با این برد 16 امتیازی شد تا در مکان دهم جدول باقی بماند. این تیم هفته آینده در زمین خود میزبان مایورکا تیم ششم جدول رده‌‌بندی لالیگاست.

تـــهــران به زیر صفـــــر می‌رود

سازمان هواشناسی کشور در روز دوشنبه آسمان استان تهران را نیمه‌ابری تا ابری در پاره‌ای نقاط با بارش باران در ارتفاعات بارش برف گاهی وزش باد پیش‌بینی کرد که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با یک درجه کاهش به صفر و 6 درجا سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.
.در روز دوشنبه در استانهای کردستان، کرمانشاه، همدان،‌ایلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، بوشهر،‌هرمزگان، کرمان، غرب اصفهان، اردبیل و گیلان به سبب بارش شدید باران و برف و در برخی نقاط با رعد و برق و وزش باد شدید، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای و در استانهای بوشهر، فارس و هرمزگان سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها نیز پیش‌بینی می‌شود.
 همچنین در روز سه‌شنبه در استانهای فارس، شرق بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان با بارش شدید باران و برف آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌های این مناطق پیش بینی می‌شود. این شرایط با شدت کمتر در استانهای گیلان، مازندران،‌گلستان و خراسان شمالی نیز رخ خواهد داد.
 سازمان هواشناسی کشور با تاکید بر این که در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خلیج‌فارس مواج است، اعلام کرد: نقشه‌های پیش یابی بیانگر فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور است، از این رو در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، جنوب، دامنه‌های زاگرس و بتدریج دامنه‌های البرز ابرناکی، بارش باران،‌ وزش باد و در مناطق سردسیر بارش برف پیش‌بینی می‌شود. از بعد از ظهر روز دوشنبه بتدریج با نفوذ توده‌های سرد به نیمه شمالی کشور، علاوه بر مناطق مذکور بارش روی سواحل شمالی شروع شده و دامنه فعالیت سامانه به نیمه شرقی کشور نیز می‌رسد.
 از روز سه‌شنبه بتدریج از سمت غرب و جنوب غرب از مقدار بارش‌ها کاسته شده و این سامانه در نیمه شرقی و نوار شمالی کشور فعال خواهد بود که بارش روز یکشنبه در جنوب، دامنه‌های جنوبی زاگرس، روز دوشنبه در جنوب، دامنه‌های جنوبی زاگرس و روز سه‌شنبه در جنوب، سواحل شمالی و برخی مناطق جنوب شرق کشور از شدت بیشتری برخوردار می‌باشد.
 همچنین در روز سه‌شنبه آسمان تهران نیمه‌ابری در شهرهای شمالی با بارش باران و برف گاهی وزش باد خواهد بود که حداقل و حداکثر دمای تهران در این روز با 2 درجه دیگر کاهش به 1- و 4 درجه سانتیگراد می‌رسد.

احمدی‌نژاد و دانشجو در مراسم 16آذر شرکت نمی‌کنند

احمدی‌نژاد آخرین‌بار ‌16آذر سال 85 به دانشگاه امیرکبیر و بعد از آن در سال 86 یک ماه زودتر از 16‌آذر به دانشگاه علم وصنعت رفت.
 به گزارش ایلنا:
روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه برنامه وزارت علوم برای روز دانشجو حضور در امامزاده عبدالله شهرری و ادای احترام به شهدای این روز است گفت: برنامه‌ای برای سخنرانی آقای احمدی‌نژاد و وزیر علوم در دانشگاه‌ها اعلام نشده است.
مهندس کریمیان مدیر کل روابط عمومی وزارت علوم با اشاره به برنامه‌های وزارت علوم برای گرامیداشت روز دانشجو،گفت: در دانشگاه‌های کشور برنامه‌های این روز پیگیری می‌شود و قرار است، برنامه‌های متنوعی در این باره در دانشگاه‌ها اجرا شود.
او پاسخی مبنی بر اینکه آیا رئیس جمهور یا وزیر علوم با حضور در دانشگاه‌ها به مناسبت روز دانشجو (16آذر) سخنرانی می‌کنند؟ گفت: برنامه برای حضور و سخنرانی آقای احمدی‌نژاد و وزیر علوم در دانشگاه اعلام نشده است و برنامه‌ای هم در این مورد نداریم.
وی افزود: برنامه‌ی وزارت علوم در این روز مربوط می‌شود به حضور معاون فرهنگی اجتماعی این وزارت‌خانه در امامزاده عبدالله شهرری که به همراه جمعی از کارمندان برای ادای احترام به شهدای این روز به این امامزاده می‌روند.
محمود احمدی‌نژاد بعد از 16آذر سال 85 و سخنرانی در دانشگاه امیرکبیر در سال 86 نیز یک ماه زودتر از روز 16 آذر به دانشگاه علم وصنعت رفت.
محمود احمدی‌نژاد آخرین‌بار در20 خرداد سال جاری در جمع حامیان خود در دانشگاه شریف حاضر شد.

کوچک‌ترین آدم‌برفی جهان / عکس

پژوهشگران آزمایشگاه ملی فیزیک در ایالات متحده موفق شده‌اند کوچک‌ترین آدم‌برفی جهان را بسازند. البته شاید بهتر باشد آن را آدم آهنی بنامیم؛ چرا که از ریزدانه‌های فلزی تشکیل شده است.

طول این آدم برفی تنها 0.01 میلی‌متر یا ده میکرومتر است و از دو ریزدانه تشکیل شده که معمولا برای تنظیم کردن میکروسکوپ الکترونی استفاده می‌شوند. این دو ریزدانه به وسیله پلاتین به یکدیگر جوش خورده‌اند.

تصور فوق از پردازش تصویر زیر بدست آمده که نمای اصلی ثبت‌شده در میکروسکوپ است. پژوهشگران با استفاده از پرتوهای متمرکز یون پلاتین توانستند حفره‌های چشم و انباشتگی ماده را برای درآوردن بینی این آدم برفی ایجاد کنند.

برای تولید این درخت کریسمس، پژوهشگران پرتوهای یون پلاتین را به تکه‌ای از سیلیکون تاباندند و با تراش دادن آن، این درخت را ایجاد کردند. سیلیکون، ماده اصلی تراشه‌های رایانه‌ای است.


دبیر شورای عالی علوم استعفا داد

منصور کبگانیان، دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری از ارائه استعفای خود به ريیس‌جمهور خبر داد و گفت: چند روز پیش استعفای خود از دبیری شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری را به ريیس‌جمهور تقدیم کردم اما تا کنون پاسخی مبنی بر قبول یا رد درخواست استعفا دریافت نکرده‌ام.

کبگانیان با بیان این مطلب افزود: حکم من در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری زماندار نبود و اگر بود باید هم‌زمان با پایان دولت نهم به اتمام می‌رسید اما در عین حال به دلیل این‌که دست ريیس‌جمهور برای شناسایی و انتخاب شخص دیگری باز گذاشته شود از سمت خود استعفا کرده‌ام.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر در حال حاضر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری مورد حمایت تمام نیروهای عالی نظام و مجموعه عظیمی از دولت، مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد.

دبیر شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در ابتدای مسئولیت من فقط مجلس از این شورا دفاع می‌کرد اما در حال حاضر با اصلاحاتی که صورت گرفته شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری جزیره جداگانه‌ای نیست بلکه مجموعه عظیمی است از این رو خیالم از این شورا آسوده شده است.

منصور کبگانیان چندی پیش از معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز استعفا کرده بود که این استعفا مورد موافقت کامران دانشجو وزیر علوم قرار گرفت و مهدی‌نژاد نوری به عنوان معاون پژوهشی جدید این وزارتخانه معرفی شد.

با توجه به انتصاب مهدی‌نژاد نوری به سمت معاون پژوهشی وزیر علوم به نظر می‌رسد وی به عنوان دبیر جدید شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری معرفی شود.
مهدی‌نژاد نوری دارای دکتری الکترونیک و عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی مالک اشتر است. ریاست دانشگاه صنعتی مالک اشتر، عضو هیئت امنای بنیاد ملی نخبگان، ريیس صنایع هوایی قدس و ريیس موسسه آموزشی تحقیقاتی صنایع دفاع از سوابق کاری مهدی‌نژاد نوری است.

اختلال شدید اینترنت در آستانه ۱۶ آذر

شبکه اینترنت در ایران از عصر روز شنبه (۱۴ آذر) به شدت مختل شده، در برخی نقاط به کلی از کار افتاده و امکان استفاده عادی برای کاربران وجود ندارد.
دولت در آستانه روز دانشجو (۱۶ آذر)، برای مقابله با تظاهرات اعتراضی مردم و جلوگیری از بازتاب رویدادهای این روز در رسانه‌ها، شبکه‌های ارتباطی از جمله اینترنت را از کار انداخته و بسیاری از وب‌سایت‌ها را مسدود کرده است.
خبرگزاری فرانسه به نقل از چند منبع نزدیک به شرکت‌های خدمات اینترنت در کشور اعلام کرد که از کار افتادن اینترنت و اختلال در آن دلیل فنی ندارد و با تصمیم دستگاه‌های دولتی انجام شده است.
تاکنون هیچ یک از مسئولان از جمله وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره اختلال شدید در شبکه اینترنت کشور توضیحی نداده‌اند.
بسیاری از کاربران اینترنت می‌گویند سرعت شبکه بسیار کند شده و حتی دسترسی به سرویس‌های ایمیل از جمله یاهو و جی.میل به سختی انجام می‌شود.
این نخستین بار نیست که دستگاه‌های دولتی تصمیم می‌گیرند که شبکه اینترنت را از دسترس مردم خارج کنند.
پس از انتخابات جنجال برانگیز ریاست‌جمهوری که با اعتراض گسترده به نتایج انتخابات همراه شد، اختلال در اینترنت و خطوط تلفن همراه و پیام کوتاه، به روشی برای مقابله با اعتراض‌های مردم تبدیل شد.
از هنگام ناآرامی‌های پس از انتخابات و سرکوب معترضان توسط نیروهای امنیتی، دولت تصمیم گرفت با این کار از هماهنگی مردم برای برگزاری تجمع و راهپیمایی و همچنین پخش اخبار، عکس‌ها و ویدیوهای مربوط به آن جلوگیری کند.
گفتنی است به دلیل محدودیت‌های رسانه‌ای برای خبرنگاران داخلی و خارجی فعال در ایران، اخبار اعتراض‌ها بیشتر با گرفتن ویدیو و عکس توسط خود مردم و با روش روزنامه نگاری شهروندی به رسانه‌ها فرستاده می‌شود.
شبکه‌های فیس‌بوک، تویتر، یاهو مسنجر و گوگل در ایران مسدود شده‌اند و حتی نرم‌افزارهایی که امکان دسترسی به این سایت‌ها را فراهم می‌کنند نیز به دلیل فیلترینگ گسترده، قابل استفاده نیستند.
پیش‌تر، در تظاهرات ضددولتی ۱۳ آبان و روز قدس هم دولت شبکه اینترنت را مختل کرده و دسترسی به بسیاری از سایت‌های اینترنتی و شبکه‌های اجتماعی را به شدت محدود کرده بود.
اما برای نخستین بار، شبکه خطوط اینترنت یا تلفن همراه، دو روز پیش از تظاهرات و به صورت پیش‌بینی شده قطع می‌شود در حالی که اختلال در خطوط ارتباطی یا قطع آنها در اعتراضات پیشین، تنها در همان روز دیده می‌شد.
به دلیل نبود فضای اجتماعی برای سازماندهی تجمع‌‌ها به دور از خشونت در اعتراض به دولت احمدی‌نژاد، معترضان بیشتر از اینترنت برای کار استفاده می‌کنند.
فردا، دوشنبه ۱۶ آذر به عنوان روز دانشجو نامگذاری شده است. در سال ۱۳۳۲در این روز احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و آذر شریعت رضوی از دانشجویان دانشگاه تهران در یک تظاهرات اعتراضی در این دانشگاه توسط نظامیان دولت وقت کشته شدند.
از زمان روی کار آمدن دولت محمود احمدی‌نژاد در سال ۱۳۸۴ تاکنون، روز دانشجو به دلیل بیم حکومت از جنبش‌های دانشجویی و گسترش دامنه تظاهرات‌ها از دانشگاه‌ها به خیابان‌ها، تدابیر امنیتی شدیدی برای مقابله سرکوب اعتراضات احتمالی در این روز برقرار می‌کند.
گفتنی است از چند هفته پیش بسیاری از گروه‌های دانشجویی و مردم در حال تدارک برگزاری تظاهرات و تجمع اعتراضی در روز دانشجو هستند و بسیاری از اصلاح‌طلبان هم مردم را به شرکت در مراسم این روز دعوت کرده‌اند.
به نظر می‌رسد تا هنگامی که مردم قانع نشوند و به اعتراضشان پاسخ داده نشود، هر مناسبت تقویمی و رسمی به فرصتی برای اعتراض تبدیل شود.

مجوز خبرنگاران خارجی برای سه روز لغو شد

وزارت ارشاد روز شنبه با فرستادن پیام کوتاه به خبرنگاران و عکاسان رسانه‌های خارجی اطلاع داد که به مدت سه روز از تاریخ 16 تا 18 آذر (هفتم تا نهم دسامبر)، مجوز فعالیت خبری آنها بی‌اعتبار است.
دولت در شرایطی برای خبرنگاران خارجی محدودیت ایجاد می‌کند که معترضان به نتایج انتخابات و حوادث پس از آن، قصد دارند 16 آذر( روز دانشجو) به اعتراض خود ادامه دهند.
دولت پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 22 خرداد که با اعتراض‌های گسترده در داخل و خارج از ایران همراه شد، سعی دارد از پوشش اخبار تظاهرات اعتراضی مردم جلوگیری کند، با این حال بسیاری از عکس‌ها و ویدیوها توسط شهروندان به رسانه‌ها فرستاده می‌شود.
در کنار این محدودیت‌ها، از دیروز شنبه، شبکه اینترنت در ایران با کندی قابل توجه و اختلال شدید مواجه شده است.
نیروی انتظامی و سپاه پاسداران از روزهای گذشته تظاهرکنندگان 16 آذر را تهدید کرده‌اند که با آنها برخورد می‌کنند، با این حال جنبش دانشجویی و سایت‌های اصلاح‌طلب از مردم برای شرکت در تجمع این روز دعوت کرده‌اند.
روز سه‌شنبه 11 آذر، شماری از معترضان در طوماری با سه هزار امضا از میرحسین موسوی و مهدی کروبی دعوت کردند تا در مراسم روز 16 آذر شرکت کنند.
دانشجویان دانشگاه شیراز نیز با صدور بیانیه‌ای در روز 14 آذر، روز دانشجو را یکی از روزهای سبز تاریخ ایران خواندند.
جنبش سبز دانشجویی نیز در اطلاعیه‌ای از گفته علی فضلی، فرمانده سپاه سیدالشهدا مبنی بر این‌که به دانشجویان گل هدیه می‌دهیم، استقبال کرد و گفت که پاسخ دانشجویان به این اقدام استفاده از «شال‌های سبز» است.

بنفشه دوست دختر هومن برادر کامران


img98.com Image Upload Center



خطرناک‌ترین دامنه‌های اینترنتی جهان

فهرست منتشره از سوی مکافی نشان می‌دهد دامنه‌های وب بین‌المللی، دامنه‌های خطرناکی بوده و دامنه cm. کامرون خطرناک‌ترین دامنه اینترنتی است.

دامنه cm. کامرون به دلیل وجود خطرات امنیتی در 36.7 درصد از سایتهایش، خطرناک‌ترین دامنه وب است.

طبق سومین گزارش سالانه وضعیت بدافزارهای وب این شرکت امنیتی، به دلیل مشابه بودن cm. با com. بسیاری از خلافکاران اینترنتی سایت‌های ساختگی با استفاده از این دامنه ایجاد می‌کنند که به دانلود بدافزارها، جاسوس‌افزارها، تبلیغ افزارها و برنامه‌های ناخواسته دیگر منتهی می‌شوند.

چهار دامنه خطرناک بعدی cn. چین، ws. ساموا، ph. فیلیپین و su. اتحاد جماهیر شوروی سابق شناخته شدند؛ در سال 2008 دامنه hk. هنگ‌کنگ در صدر این فهرست بود اما امسال این دامنه در رتبه سی و چهارم قرار گرفت.

همچنین مطمئن‌ترین دامنه‌های کشوری که ممکن است تنها 0.1 درصد از سایت‌های آن‌ها خطرات امنیتی داشته باشند، به jp. ژاپن، ie. ایرلند، hr. کرواسی، lu. لوکزامبورگ و vu. وانوتائو تعلق دارند.

مطمئن‌ترین دامنه غیرکشوری نیز gov. است اما com. که پرترافیک‌ترین دامنه اینترنتی به شمار می‌رود، دومین دامنه خطرناک در اینترنت شناخته می‌شود.

این سازنده نرم‌افزار آنتی‌ویروس بیش از 27 میلیون وب سایت و 104 دامنه اینترنتی کشوری و عمومی را برای بررسی آسیب پذیری‌ها، فیشینگ، پنجره‌های پاپ‌های بیش از حد و دانلود خطرناک مورد تحلیل قرار داده است و طبق یافته‌های بررسی آن، بیش از پنج درصد از سایت‌های اینترنتی می‌توانند خطرات امنیتی به همراه داشته باشند که نسبت به دو سال گذشته 4.1 درصد افزایش نشان می‌دهد.

10 فايده لبخند زدن


با لبخند زدن از ابتلا .به آنفولانزا و سرماخوردگي جلوگيري كنيد.

خنده عملكرد ايمني بدن شما را تقويت مي‌كند چراكه شما احساس آرامش بيشتري داريد. با لبخند زدن از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگي نيز مي‌توانيد جلوگيري كنيد.

1. .لبخند جذابتان مي كند..

همه ما به سمت افراديكه لبخند مي زنند كشيده مي شويم. لبخند يك كشش و جذبه فوري ايجاد مي كند. دوست داريم نسبت به آنها شناخت پيدا كنيم..

2. لبخند حال و هوايتان را تغيير مي دهد..

دفعه بعدي كه احساس بي حوصلگي و ناراحتي كرديد، لبخند بزنيد. لبخند به بدن حقه مي زند..

3. لبخند مسري است..

لبخند زدن برايتان شادي مي آورد. با لبخند زدن فضاي محيط را هم شادتر مي كنيد و اطرافيان را مانند آهن ربا به سمت خود مي كشيد..

4. لبخند زدن استرس را از بين مي برد.

وقتي استرس داريد، لبخند بزنيد. با اينكار استرستان كمتر مي شود و مي توانيد براي بهبود اوضاع وارد عمل شويد..

5. لبخند زدن سيستم ايمني بدن را تقويت مي كند..

به اين دليل عملكرد ايمني بدن تقويت مي شود كه شما احساس آرامش بيشتري داريد. با لبخند زدن از ابتلا .به آنفولانزا و سرماخوردگي جلوگيري كنيد.

6. لبخند زدن فشارخونتان را پايين مي آورد..

وقتي لبخند مي زنيد، فشارخونتان به طرز قابل توجهي پايين مي آيد. لبخند بزنيد و خودتان امتحان كنيد.

7. لبخند زدن اندورفين، سروتونين و مسكن هاي طبيعي بدن را آزاد مي كند.

تحقيقات نشان داده است كه لبخند زدن با توليد اين سه ماده در بدن باعث بهبود روحيه مي شود. مي توان گفت لبخند زدن يك داروي مسكن طبيعي است.

8. لبخند زدن چهره تان را جوانتر نشان مي دهد..

عضلاتي كه براي لبخند زدن استفاده مي شوند صورت را بالا مي كشند. پس نيازي به كشيدن پوست صورتتان نداريد، سعي كنيد هميشه لبخند بزنيد.

9. لبخند زدن باعث مي شود موفق به نظر برسيد..

به نظر مي رسد كه افراديكه لبخند مي زنند اعتماد به نفس بالاتري دارند و در كارشان بيشتر پيشرفت مي كنند..

10. لبخند زدن كمك مي كند مثبت انديش باشيد..

لبخند بزنيد.. حالا سعي كنيد بدون از بين رفتن آن لبخند به يك مسئله منفي فكر كنيد. خيلي سخت است. وقتي لبخند مي زنيم بدن ما به بقيه بدن پيغام مي فرستد كه "زندگي خوب پيش مي رود ". پس با لبخند زدن از افسردگي، استرس و نگراني دور بمانيد.

هکر سایت اوساسونا به یکسال زندان محکوم شد

در حدود دو ماه پيش روي پايگاه اطلاع رساني رسمي باشگاه اوساسوناي اسپانيا اعلام شده بود که جواد نکونام و مسعود شجاعي به دليل درگيري در کلوپ شبانه از اين باشگاه اخراج شده اند.

در پي آن و خيلي فوري اين خبر تکذيب شد و باشگاه اوساسونا هم به طور رسمي از دو بازيکن ايراني خود عذرخواهي کرد و نکونام و شجاعي از اين هکر بابت انتشار خبر کذب عليه آنان شکايت کردند.

اينک پس اين مدت پليس اسپانيا با يافتن هکر اين خبرکه جوان 22 ساله اي از شهر لاکرونيا اسپانيا بود وي را به دادگاه کشاند و حکم قاضي يکسال زنداني براي اين جوان 22 ساله خواهد بود.

ضمن اينکه وکيل اين جوان لاکرونيا در تمرين تيم فوتبال اوساسونا حضور پيدا کرد و از دو بازيکن ايراني عضو اين باشگاه عذر خواهي کرد و تقاضاي آن شد تا از شکايت خود صرف‌نظر کنند. اما مدير باشگاه اوساسونا با رضايت‌دادن نکونام و شجاعي مخالفت کرد وخواستار اجراي حکم شد.

عكس تاريخي از كاخ نياوران در سال 1297


آغاز بارش برف در نقاط شمالی تهران

از لحظاتی قبل بارش برف در برخی از مناطق شمال شهر تهران آغاز شده است.

گزارش خبرنگار ما حاکی است همزمان با کاهش محسوس دما بارش خفیف برف شروع شده است.
سازمان هواشناسی کشور بارندگی در تهران را پیش بینی کرده است.

51 سال زندان برایجو قاتلان دختر دانشجو

دو نفر که به جرم کشتن دختر دانشجوی انگلیسی در ایتالیا بازداشت شده اند در مجموع به 51 سال زندان محکوم شدند.
به گزارش ایسکانیوز نوامبر 2007 میلادی به پلیس پروجای ایتالیا خبر رسید جنازه خونین دانشجوی بریتانیایی در اتاقش پیدا شده است. بررسی های مقدماتی نشان می داد مردیت کرچر - دانشجوی 22 ساله انگلیسی تبار - به همراه سه دوستش در خانه استیجاری زندگی می کرد. سپس دربازجویی ها مشخص شد «مردیت» آن شب به مهمانی رفته بود و تنها برگشت.همچنین وقتی دو هم اتاقی او به خانه برگشتند «در» نیمه باز بود. آنان سراغ «مردیت» رفتند اما اتاقش قفل بود.بنابراین در را شکستند و جنازه دختر نگون بخت را زیر پتو دیدند که گلویش بریده شده بود. پلیس در بازرسی اتاق دانشجوی نگون بخت ، تلفن همراه او را بررسی کرد و پیامکی تهدیدآمیز یافت.با توجه به این که «در» اتاق از داخل قفل شده بود احتمال داده شد آدمکش یا آدمکشان از پنجره فرار کرده باشند. تجسس برای رازگشایی معما ادامه داشت تا این که «آماندا ناکس» و همدستش به نام «رافائل سالیسیتو» بازداشت و در پروجای ایتالیا محاکمه شدند. آنان در دادگاه گفتند «مردیت» را بر خلاف اراده اش قربانی امیال شیطانی کردند.«آماندا» به 26 سال زندان و نامزدش» «رافائل به 25 سال زندان محکوم شده اند

فرود اضطراری در مهرآباد

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از فرود اضطراری یک فروند بوئینگ 777 هواپیمایی هند در فرودگاه مهرآباد خبر داد.


رضا جعفرزاده در گفتگو با واحد مرکزی خبر  گفت: صبح امروز یک فروند هواپیمای هندی متعلق به شرکت جت ایرویز مسیر لندن - بمبئی به هنگام عبور از آسمان ایران به علت اشکال در سامانه سوخت ساعت 6 و 36 دقیقه در فرودگاه مهرآباد فرود اضطراری داشت.
وی افزود: کارشناسان استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری پس از اعلام این خبر، برای بررسی وضعیت هواپیما و نظارت و رفع نقص اعلام شده در محل پارک هواپیما حاضر شدند و پس از اطمینان از ایمنی هواپیما مجوز پرواز مجدد هواپیما را صادر کردند و هواپیما در ساعت 11 و 42 دقیقه فرودگاه مهرآباد را به مقصد بمبئی ترک کرد.
جعفرزاده ادامه داد: این هواپیما 370 مسافر داشت

عکس > قایقران انگلیسی با چفیه!




زمان آغاز ثبت نام کنکور سراسری 89


معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح دو روش برای ثبت نام در کنکور سراسری سال 1389 گفت: ثبت نام داوطلبان کنکور سراسری ورود به دانشگاهها و مراکز آموزش عالی از فردا 16 آذر ماه آغاز می شود و تا تا 24 آذرماه ادامه خواهد داشت.

حسین توکلی افزود: برای انجام مراحل ثبت نام در کنکور سراسری سال 89 داوطلبان از دو روش اینترنتی و مراجعه به دفاتر پستی می توانند اقدام کنند.

تشریح فرایند ثبت نام از طریق پرداخت اینترنتی در کنکور سراسری

وی افزود: ثبت نام از طریق اینترنت مستلزم مراجعه به سایت اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org و دریافت دفترچه راهنمای ثبت نام از این طریق است.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور گفت: با توجه به اینکه پرداخت هزینه ثبت نام در این روش به صورت اینترنتی انجام می شود، داوطلبان لازم است به وسیله کارتهای عضو شبکه بانکی شتاب که پرداخت الکترونیکی آنها فعال باشد با مراجعه به سایت سازمان و پرداخت مبلغ 55 هزار ریال به عنوان وجه ثبت نام شرکت در آزمون، نسبت به ثبت نام اقدام کنند.

وی افزود: چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت نام در 2 و یا 3 گروه آزمایشی باشد، لازم است به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 55 هزار ریال دیگر نیز از همین طریق پرداخت کند.

توکلی ادامه داد: چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیر دولتی و غیرانتفاعی و یا یک گزینش از دو گزینش مذکور باشد لازم است نسبت به پرداخت مبلغ 30 هزارریال دیگر نیز از همین طریق کند.

وی اظهار داشت: در نهایت داوطلبی که از طریق اینترنتی اقدام به ثبت نام می کند باید برای تکمیل فرم ثبت نام به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کند.

معاون سازمان سنجش آموزش کشور با تشریح دومین روش ثبت نام کنکور سراسری به مهر گفت: داوطلبان برای تهیه دفترچه راهنمای شرکت درآزمون و کارت یا کارتهای اعتباری به تعداد مورد نیاز باید به دفاتر پستی مراجعه کنند.

وی افزود: پرداخت مبلغ 55 هزار ریال بابت دریافت یک کارت اعتباری ثبت نام و دفترچه راهنمای شرکت در آزمون اولین مرحله ثبت نام است چنانچه داوطلبی متقاضی ثبت نام در 2 یا 3 گروه آزمایشی باشد باید به ازای هر گروه آزمایشی مبلغ 55 هزار ریال به دفتر پستی پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری دیگر اقدام کند.

توکلی اضافه کرد: مبلغ 6 هزار ریال بابت هزینه توزیع دفترچه راهنما و کارت اعتباری ثبت نام نیز توسط دفتر پستی از داوطلب دریافت می شود.

تشریح مراحل ثبت نام از طریق مراجعه به دفاتر پستی

وی اظهار داشت: چنانچه داوطلبی علاقمند به شرکت در گزینش رشته های تحصیلی دانشگاه پیام نور و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی و یا یک گزینش از دو گزینش مذکور باشد منحصرا لازم است مبلغ 30 هزار ریال به دفتر پستی پرداخت و نسبت به دریافت یک کارت اعتباری علاقمندی اقدام کند.

معاون سازمان سنجش گفت: مبلغ سه هزار ریال نیز بابت هزینه توزیع کارت اعتباری علاقمندی به رشته های فوق نیز توسط دفتر پستی، از داوطلب دریافت می شود.

کنکور سراسری در 10، 11 و 12 تیرماه سال 89 برگزار می شود.


هاشمی‌رفسنجانی: مهدی به کشور باز نمی‌گردد

هاشمی رفسنجانی عصر شنبه با جمعی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان در مشهد دیدار کرد.

یکی از اعضای جامعه اسلامی دانشجویان درباره این جلسه و سخنان هاشمی گفت :یکی از سوالات ما درباره منصوبان به ایشان بود بود که اقای هاشمی تاکید کردند اتهاماتی که به مهدی هاشمی زده می شود، شایعه است.

هاشمی خاطر نشان کرده است :پرونده های مهدی در قوه قضائیه حل شده ضمن آنکه هیج مرجع قضایی او را احضار نکرده است .

هاشمی در پاسخ به اینکه چرا پس از سه ماه که قرار بوده دفتر لندن دانشگاه آزاد افتتاح شود هنوز هیچ خبر ی از فرزند شما نیست افزوده: مهدی بعد از افتتاح دفتر لندن قرار نیست به کشور برگردد به اضافه اینکه او از لندن به لبنان رفته است و ازآنجا نیز قرار است به دبی ،ارمنستان ،تاجیکستان برود و دفاتر دانشگاه آزاد در این کشورها را افتتاح کند.

به گفته هاشمی مهدی علاقمند به بازگشت به کشور است ولی به اوگفته ام دکترا را هم بخواند و به همین جهت برای دکترا ثبت نام کرده است.

هاشمی درباره موضوع پرونده استات ویل و نقش فرزندش در این پرونده هم افزوده است:دو سال قبل دانشجویان این بحث را مطرح کردند و این موضوع به مجلس رفت . در حالی که دو نروژی در این پرونده پول رد و بدل کرده بودند ضمن آنکه عوامل اسرائیل که درپشت پرده بودند تلاش کردند القا کنند که مهدی هاشمی رشوه داده است در حالی که این موارد همه جو سازی بوده است.

هاشمی افزوده است: در این پرونده دیوان عدالت اداری ،وزارت نفت،وزارت اطلاعات بعد از دو سال اعلام کردند که هیچ سندی مبنی بر تخلف مهدی به دست نیاوردند.

سایت آینده فیلتر شد


عكسی از رضا صادقی




ورزش بیش‌ از حد می‌تواند منجر به آرتروز شود

در پژوهش مشترک دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا و دانشگاه میونستر آلمان محققان دریافتند که مردان و زنان میان‌سال که فعالیت جسمانی زیادی دارند، ممکن است ندانسته موجب صدمه به زانوهایشان بشوند و خطر ابتلا به استئوآرتریت را افزایش دهند.
این تحقیق جدید که در نشست سالانه جامعه رادیولوژی آمریکای شمالی ارائه شد از سوی دانشکده رادیولوژی و تصویربرداری پزشکی زیستی دانشگاه کالیفرنیا در آمریکا و بخش رادیولوژی دانشکده رادیولوژی بالینی دانشگاه میونستر آلمان انجام شده‌است.
استئوآرتریت که در ایران به نام آرتروز معروف است یک بیماری شایع مفصلی است که موجب درد، تورم و سختی مفاصل می‌‌شود.
پژوهشگران در دانشگاه کالیفرنیا 234 بیمار دارای نشانه‌های بیماری را که قبلاً هیچ زانو دردی نداشتند و در یک پژوهش مربوط به بیماری استئوآرتریت در انستیتوی ملی بهداشت آمریکا شرکت کرده بودند را مورد مطالعه قرار دادند.
شرکت کنندگان تحقیق شامل 136 زن و 100 مرد در فاصله سنی 45 تا 55 بودند که وزن مناسبی داشتند. آن‌ها بر اساس پاسخ‌هایشان به پرسشنامه فعالیت جسمانی به سه گروه با فعالیت کم، متوسط و زیاد دسته‌بندی شدند.
این پرسشنامه یک آزمون استاندارد است که میزان فعالیت جسمانی افراد مسن‌تر را بر اساس نوع فعالیت و مدت زمان انجام آن اندازه‌گیری می‌کند. چندین عامل در نمره های نهایی نقش دارد. فردی که سطح فعالیتش در دسته بندی بالا قرار می گیرد نوعاً در هفته درگیر چندین ساعت قدم‌زدن، ورزش یا انواع فعالیت‌های دیگر است، از جمله کار در باغچه یا کارهای دیگر خانه.
تحلیل ام.آر.آی متوالی به‌وسیله دو متخصص رادیولوژیست ماهیچه‌ای- استخوانی نشان می‌دهد که بین سطح فعالیت جسمانی و فراوانی و شدت آسیب زانو رابطه وجود دارد. در این پژوهش غیر طبیعی بودن خاص در زانوی آزمودنی ها شناسایی شد. این غیرطبیعی بودن شامل ضایعات منیسک‌ها (غضروف جذب کننده ضربه)، ضایعات غضروفی، آب‌آوردگی بافت انعطاف‌پذیر حفره داخلی استخوان و ضایعات رباط‌ها بود.
ضایعات یافته‌شده تنها با سطح فعالیت رابطه داشت و نه جنسیت یا سن فرد.
دکتر استلینگ درباره یافته‌های تحقیق گفت: شیوع غیرطبیعی‌بودن زانوی افراد با سطح فعالیت جسمانی آنها افزایش یافت، بعلاوه نقایص غضروفی شناسایی شده در افراد بسیار فعال،‌ شدیدتر بود.
یافته‌ها همچنین نشان داد که برخی فعالیت‌ها با خطر بزرگتر صدمه زانو درطول زمان همراه است.
دکتر استلینگ در مورد نوع فعالیت جسمانی مناسب در صورت وجود این بیماری گفت که این مطالعه و مطالعات قبلی نشان می‌دهند که فعالیت جسمانی شدید مانند دویدن و پرش ممکن است برای سلامت غضروف خیلی بد باشد ولی فعالیت‌های با شدت کم مانند شنا و دوچرخه‌سواری ممکن است از غضروف بیماران حفاظت کنند و حتی از آن پیشگیری کنند.
پژوهشگر حاضر ارزیابی اثرات نوع فعالیت جسمانی در پیشرفت بیماری را مستلزم انجام مطالعات آینده دانسته‌است.
استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری پیشرونده مفاصل است که نشانه‌های آن عبارتند از درد عمیق مفاصل که پس از ورزش یا تحمل فشار بر عضو مبتلا بدتر می‌شود و با استراحت کاهش می‌یابد، صدای ساییده شدن مفاصل (ترق و تروق) با حرکت اندام مورد نظر، درد مفاصل در آب وهوای بارانی، تورم مفاصل، حرکت محدود، و سختی مفاصل هنگام صبح.
تقریباً اغلب افراد بالای 50 سال به درجاتی به استئوآرتریت مبتلا هستند.
هدف درمانی در این بیماری افزایش قدرت مفاصل، باقی نگهداشتن سطح حرکت مفاصل و بهبود آن، کاهش اثرات ناتوان‌کننده بیماری و بالاخره کاهش درد می‌باشد.
سازمان بهداشت جهانی خطوط راهنمایی را در مورد میزان فعالیت جسمانی لازم در سطوح مختلف سنی پیشنهاد می‌کند که لازم است به منظور جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی پیروی شود. این خطوط ترسیمی برگرفته از نوشته‌جات مبتنی بر شواهد و تحقیقات علمی از سوی دانشکده پزشکی ورزش آمریکا و انجمن قلب آمریکاست.

تذكر كتبي وزارت ارشاد به 4 روزنامه صبح تهران

معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به چهار روزنامه صبح تهران اسرار، آفتاب يزد، حيات‌نو و اعتماد تذكر كتبي داد.

متن اطلاعيه‌ اين معاونت به شرح زير است:
«با توجه به رسالت رسانه‌هاي داخلي و دفاع از وحدت افكار عمومي در برابر هجمه تبليغاتي و نفاق‌افكنانه رسانه‌هاي بيگانه از مطبوعات انتظار مي‌رود از انتشار مطالبي كه در آن ذهنيت جامعه و افكار عمومي را نسبت به برخي اختلاف سليقه‌هاي ميان مسئولان مشوش كند، پرهيز كنند.

به همين منظور از سوي اداره كل مطبوعات داخلي مجددا به روزنامه‌هاي اسرار، آفتاب يزد، حيات‌نو و اعتماد تذكر كتبي داده شد. روزنامه‌هاي يادشده با انتخاب تيتر و مطالب در صفحه اول و دوم به گونه‌اي اقدام كرده كه شائبه القاي تفرقه و بزرگ‌نمايي اختلافات ميان مسئولان را در خوانندگان ايجاد مي‌كند. حال آنكه پرهيز از تفرقه افكني و ترويج مواضع مغاير با وحدت و نيز عدم تحريف مفهوم و تقطيع سخنان مسئولان از جمله نكاتي است كه در بند 4 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات به آنها تاكيد شده است.»

در تيتر صفحه اول و گزارش‌هاي تهيه شده اين روزنامه‌ها به موضوع سخنان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و نامه‌ رييس مجلس شوراي اسلامي‌ پرداخته شده است.

بهزاد نبوی از زندان روانه بیمارستان شد

به گزارش آریاصالح نیکبخت وکیل بهزاد نبوی در این مورد اظهار داشت : امروز در حالی که 36 ساعت به پایان مرخصی 10 روزه نبوی مانده بود براساس درخواست قبلی دادگاه که باید خود را معرفی می کرد همراه همسرش به دادگاه انقلاب مراجعه کرد .

وی افزود: موکلم پس از اطلاع از دستور رییس شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامی دایر بر معرفی خود به بند 2 الف در زندان اوین این اقدام را انجام داد اما یک ساعت پیش به اوژانس بیمارستان خاتم الانبیا منتقل شد و در انتظار دستور پزشک مربوطه است .

صالح نیکبخت ادامه داد: با توجه به اینکه 3 پزشک بهزاد نبوی اعلام کرده اند که او نباید به زندان بازگردد اینجانب موضوع را به ریاست قوه قضاییه و دادستان کل کشور و دادستان تهران منتقل خواهم کرد.

هجوم عروس ها به هرمزگان

مدیر گروه بیولوژی و فن آوری صید پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان از هجوم ژله فیشها (عروس دریایی) از شرق کشور به آبهای استان هرمزگان خبر داد.



به گزارش مهر، عیسی کمالی، مدیر گروه بیولوژی و فن آوری صید گفت: هجوم ژله فیش از شرق کشور از اوایل آبان ماه آغاز شده و به طرف غرب کشور در حال پیش روی است و هم اکنون با فراگیری آبهای استان سیستان و بلوچستان وارد آبهای استان هرمزگان شده است.

وی بیان کرد: هجوم ژله فیش از شرق کشور تا سواحل بندر جاسک گسترش یافته است و هرچه زمان می گذرد بیشتر به سمت غرب استان پیش روی می کنند.

مشاهدات انجام شده حاکی از این است که با افزایش تراکم این ژله فیش تراکم سایر آبزیان کاهش شدیدی داشته است.

حذف توتال از فاز ۱۱ پارس جنوبی

توتال سال‌ها در مورد بهره‌برداری از بلوک یازدهم میدان گازی پارس جنوبی، که در آن ساخت تاسیساتی برای تولید گاز طبیعی مایع و صدور این گاز نیز پیش‌بینی شده، با ایران مشغول مذاکره بود.



یک مقام وزارت نفت از کنار گذاشته شدن شرکت توتال فرانسه از سرمایه‌گذاری در طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی خبر داد. حجت‌الله غنیمی‌فرد، معاون سرمایه‌گذاری شرکت ملی نفت، این خبر را امروز شنبه در گفتگو با تلویزیون دولتی ایران اعلام کرده است.

چندی پیش، سخنگوی شرکت فرانسوی توتال از آغاز مذاکرات برای از سرگیری فعالیت این شرکت در توسعه مرحله ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی خبر داده بود. توسعه بخش بالادستی و میان دستی (پارس ال‌ان‌جی) مرحله ۱۱ پارس جنوبی، پیش‌تر بر عهده شرکت‌های توتال فرانسه، پتروناس مالزی و شرکت ملی نفت ایران بود.

به گزارش واحد مرکزی خبر، قرارداد فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی که تامین کننده خوراک گاز طرح (پارس ال‌ان‌جی) است، اخیرا به شرکت (سی‌ان‌پی‌سی) چین واگذار شده است.

توتال سال‌ها در مورد بهره‌برداری از بلوک یازدهم میدان گازی پارس جنوبی، که در آن ساخت تاسیساتی برای تولید گاز طبیعی مایع و صدور این گاز نیز پیش‌بینی شده، با ایران مشغول مذاکره بود.

آمریکا برای قطع روابط شرکت‌های نفتی بزرگ جهان از جمله توتال فرانسه، رپسول اسپانیا و شل هلند با ایران، همچنان فشار زیادی را اعمال می‌کند. قرارداد فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی که تامین کننده خوراک گاز طرح (پارس ال‌ان‌جی) است، اخیرا به شرکت (سی‌ان‌پی‌سی) چین واگذار شده است

شرکت‌هایی که با ایران همکاری اقتصادی داشته ‌باشند، مورد تحریم دولت آمریکا هستند. ایالات متحده می‌کوشد از این طریق، ایران را مجبور به توقف برنامه هسته‌ای‌اش کند. با این حال شرکت گازپروم روسیه و سینوپک چین با اشتیاق زیاد به دنبال سرمایه‌گذاری در بخش انرژی ایران هستند.

سال گذشته نیز شرکت انرژی ای.جی.ال سوئیس نیز قرارداد بزرگی در بخش گاز ایران امضا کرد. ایالات متحده این قرارداد را «در تضاد با تحریم‌های سازمان ملل» نامید، ولی سوئیس معتقد است که این قرارداد قانونی را نقض نمی‌کند.

العربیه:تامین القاعده با سرقت نفت عراق

- شبکه تلویزیونی العربیه اعلام کرد شبکه القاعده با سرقت و قاچاق نفت عراق بخشی از نیازهای مالی خود را تامین می کند.

شبکه العربیه در برنامه "صنعت مرگ" افزود هنگام سخن گفتن از صنعت مرگ همواره این پرسش مطرح می شود که چه کسی این صنعت را پشتیبانی مالی می کند؟ این یک پرسش دشوار است. صنعت مرگ به میلیونها دلار پول نیاز دارد اما بسیاری این مطلب را نمی دانند که این صنعت برای عاملان آن نیز میلیاردها دلار در امد دارد.
شبکه العربیه افزود چنین چیزی حداقل در عراق که به خاطر "صنعتگران مرگ" بهای سنگینی پرداخته کرده ، رخ داده است. صنعتگران مرگ در عراق نه تنها از طریق ریختن خون بیگناهان بلکه از طریق تجارت غیر قانونی نفت ، پولهای هنگفتی به دست می اورند. شبکه القاعده ظرف چند سال از طریق فروش غیر قانونی نفت میلیاردها دلار به دست اورده است.
شبکه العربیه افزود این شبکه تلاش کرده است از شیوه های القاعده برای قاچاق نفت و تسلط بر خطوط تولید گزارشی تهیه کند. القاعده تلاش می کند بخشی از ثروت نفت را به خود اختصاص دهد.
گزارشگر العربیه افزود، سرقت و قاچاق نفت عراق ، یکی از ابعاد فساد و جنایت اقتصادی در این کشور است چرا که باعث سلب اعتماد بین دولت و مردم عراق و نیز افزایش بحران سوخت می شود . همین مسئله سبب شده است دولت عراق برای تقویت موقعیتش در نگاه شهروندان، نیاز عراقیها به سوخت را با واردات برطرف کند .
علاوه بر این دارائیهای ناشی از قاچاق سوخت به پدیدار شدن طبقات اجتماعی متفاوت و به هم خوردن ترکیب اجتماعی منجر شده ، زیرا ثروت در دست یک طبقه از جامعه جمع شده است که از آن بر خلاف مصالح ملت و چه بسا برای تامین مالی عملیات مسلحانه استفاده می کنند .
یکی از عللی که به قاچاق نفت در سالهای گذشته کمک کرده ، تفاوت بین قیمت فراورده های نفتی عراق با کشورهای همسایه است. علاوه بر اینکه کنترل تولیدات نفتی به علت اقدامات مسلحانه ، ضعیف است .ناکارامد بودن تدابیر قانونی در حق متخلفان در چند سال گذشته ، خرابکاری ، حملات مداوم به شبکه خطوط نفت از دیگر علل قاچاق نفت از عراق است چرا که نیروهای مرزی به خصوص در مناطق ساحلی عراق ، ضعیف هستند.
گروههای مسلح بر شرکت پالایش شمال عراق در بیجه شامل که نه پالایشگاه را در اختیار دارد مسلط بودند .
بخش توزیع که به تازگی زیر نظر شرکت پالایش شمال در امده است قبلا تحت سیطره افراد مسلح بود .
باوجود انکه زندگی در بخش زیادی از تاسیسات حیاتی عراق فلج شده است اما پالایشگاههای شمال همچنان به تولید خود ادامه داده اند هرچند این منطقه همواره در معرض درگیریها بین نیروهای امنیتی عراقی و نیروهای امریکایی با افراد مسلح است.

سازمان هواشناسی هشدار داد

فردا یکشنبه در برخی نقاط استان‌های کرمانشاه، همدان، ايلام، لرستان، خوزستان و بوشهر به سبب تشديد بارش باران و برف، آبگرفتگی معابر عمومی و اختلال در رفت و امد جاده‌ای دور از انتظار نيست.

همچنين در روز دوشنبه در استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، ايلام، لرستان، خوزستان و چهارمحال و بختياری ، کهکيلويه و بويراحمد، فارس، بوشهر، هرمزگان، کرمان، غرب اصفهان، اردبيل و گيلان به سبب بارش شديد باران و برف و در برخی نقاط با رعد و برق و وزش باد شديد، آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای و در استان‌های بوشهر، فارس و هرمزگان سيلابی شدن رودخانه‌ها و مسيل‌ها نيز پيش‌بينی می‌شود.

سازمان هواشناسی برای روز سه‌شنبه در استان‌های فارس، شرق بوشهر، هرمزگان، کرمان و سيستان و بلوچستان با بارش شديد باران و برف آبگرفتگی معابر، اختلال در تردد جاده‌ای و سيلابی شدن رودخانه‌ها و مسيل‌های اين مناطق پيش‌بينی کرد.

اين شرايط با شدت کمتر در استان‌های گيلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی نيز رخ خواهد داد.

در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خليج فارس مواج است.

«مشکل احمدی‌نژاد و هاشمی شخصی است»

آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد گفت:عملکرد بستگان و افرادی که با آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی مرتبط هستند معیار عملکرد ایشان نیست بلکه باید به شخصیت ایشان توجه کرد.

وی گفت: اختلاف آقای هاشمی و آقای احمدی نژاد شخصی است و مربوط به نظام و انقلاب نیست.

علم‌الهدی تخریب و تخطئه هاشمی را رد کرد و گفت: هاشمی با انقلاب آمیخته شده و در جریان نهضت انقلابی مردم نزدیک‌ترین فرد به امام راحل بوده و امام خمینی نیز علاقه زیادی به ایشان داشتند.

وی با اشاره به انحرافات در حزب کارگزاران تصریح کرد: آیت‌الله هاشمی نسبت دادن این حزب به خود را قبول ندارد.

وی تاکید کرد: در جریان انتخابات آقای هاشمی‌رفسنجانی از هیچ کاندیدایی حمایت نکرد.

علم‌الهدی افزود: آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی صراحتا ابراز داشته است که کشور به وحدت نیاز دارد و تنها کسی که می‌تواند این وحدت را هدایت کرده و به سرانجام برساند، مقام رهبری است.



عضو خبرگان رهبری به مساله بنی صدر و نحوه برخورد آیت‌الله هاشمی با این موضوع اشاره کرد و گفت: آیت‌الله هاشمی بر نظر امام که عدم صلاحیت بنی صدر بود ایستاد و خیلی قوی وارد کار شد.

وی در ادامه تصریح کرد: کسی که مساله رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای را مطرح کرد، آقای هاشمی بود و نقش اول را در این باره داشت .

امام جمعه مشهد در ادامه مسیر توسعه اقتصادی در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی را خوب ارزیابی نکرد و الگوی آن را غربی دانست و گفت: البته کسی که سازندگی پس از دوران جنگ را به پیش برد ایشان بود و اگر بخواهیم تصویری از آیت‌الله هاشمی نشان دهیم در واقع ایشان سنگ زیرین آسیاب در جریان انقلاب بوده است.

وی تاکید کرد: نمی‌شود به خاطر یک گله، دژ انقلاب را حذف کرد و هم اکنون نیز ایشان نیروی کارآ و مفیدی برای نظام و انقلاب است.

آیت‌الله علم‌الهدی اظهار داشت: وظیفه ما همکاری با دولت است و اگر خلافی دیده شد باید بازگو کرد و انتقاد نمود.

عضو خبرگان رهبری، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را عنصری ارزشی دانست و تاکید کرد: در این میان باید تحلیلی منصفانه داشته باشیم.

«ایران به 20 مرکز جدید غنی‌سازی نیاز دارد»

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: ايران برای تامین سوخت نیروگاه‌های اتمی خود به تاسیس 20 مرکز غنی‌سازی نیاز دارد.

علی‌اكبر صالحی روز جمعه در مصاحبه با پرس تی وی گفت: ایران به 20 هزار مگاوات برق احتیاج دارد که سوخت مورد نیاز آن 20 برابر توان تولید مرکز غنی‌سازی نطنز است.

وی افزود: دولت تصمیم گرفته است 10 مرکز غنی‌سازی مشابه نطنز ایجاد کند که هر یک با تولید سالانه 30 تن اوارنیم غنی شده، سوخت یکی از نیروگاه‌های اتمی کشور را تامین خواهند کرد.

وی افزود: تعهد ایران به پیمان ان پی تی مانع رسیدن غرب به اهداف خود در موضوع اتمی شده است، از این رو کشورهای غربی تلاش می‌کنند با وارد کردن فشار، ایران را وادار به خروج از این پیمان کنند، ولی ایران از پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) خارج نخواهد شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره سایت «فوردو» در نزدیکی قم گفت: تاکنون هیچ سانتریفوژی در فوردو نصب نشده و هیچ مقداری اورانیوم نیز وارد این مرکز نشده است و آنچه تاکنون در این مرکز ایجاد شده است در حد ساخت زیرساخت‌های اصلی مرکز است.

شورای حکام سازمان انرژی اتمی یک هفته پیش قطعنامه جدیدی علیه ایران به علت تاسیس مرکز فردو تصویب کرد. با این حال به علت مخالفت برخی از اعضا با جنبه‌های سیاسی این قطعنامه تصویب آن با موافقت همه 10 عضو شورا انجام نشد.

صالحی با غیرمنطقی خواندن این قطعنامه تاکید کرد: اعمال تحریم‌های بیشتر فشار مورد انتظار غرب را بر ایران وادارنخواهد کرد و نمی‌تواند این کشور را به تسلیم در برابر خواسته‌های غرب وادار کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران همچنین به کشورهای غربی درباره اقدام به هرگونه رویارویی با این کشور هشدار داد و گفت: چنین عملی عواقب پیش‌بینی نشده‌ای به همراه خواهد داشت.

صالحی افزود: به زمان احتیاج است، تا عقلا بتوانند با مذاکره با یکدیگر برای حفظ آبرو و وجهه کشورهایی که به ایران در زمینه پرونده هسته‌ای تهمت زده‌اند، راهی پیدا کنند.

ایران پس از تصویب قطعنامه اخیر شورای حکام آن را تلاشی برای تحت فشار دادن این کشور خواند و هشدار داد، این اقدام می‌تواند به فضای سازنده حاکم بر همکاری‌ها در زمینه پرونده هسته‌ای آسیب بزند.

ایران با تاکید بر ادامه فعالیت تحت چارچوب پیمان «ان پی تی» هشدار داده است: نادیده گرفتن حق قانونی ایران در دستیابی و توسعه صلح‌آمیز فناوری هسته‌ای می‌تواند میزان همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را به کمترین حد ممکن از نظر قانون کاهش دهد.

رفسنجانی در مشهد اختلاف بين سران جمهوری اسلامی را جدی توصيف کرد

اکبر هاشمی رفسنجانی اختلاف بين سران جمهوری اسلامی را جدی توصيف کرد و گفت نمی توان اين اختلاف را مخفی نگاه داشت. به گزارش خبرگزاری ايلنا رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام که به مشهد رفته است مدعی شد فقط رهبر جمهوری اسلامی می تواند، وحدت ايجاد کند. حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی گفت در ماه های اخير به دلايلی که فقط خود او می داند برنامه های خارج از مجمع تشخيص مصلحت را تعطيل کرده است. وی همچنين با اشاره به پرونده ی هسته ای جمهوری اسلامی گفت به نظر می رسد اجماعی عليه ايران شکل گرفته باشد.
منبع

۱۴ آذر، ۱۳۸۸

فلش / زنبورها چگونه نیش می زنند؟

این فلش چگونگی نیش زدن زنبور و ورود زهر به بدن را نشان می‌دهد.

زنبور ممکن است هرکسی را نیش بزند. راه هایی برای کاهش عوارض این گزیدگی وجود دارد که ضمن دور شدن از محل حمله زنبور و حفظ خونسردی می توان انجام داد:
  1. فورا نیش زنبور را از پوست جدا کنید. (به خاطر داشته باشید که تنها زنبور عسل است که نیش و غده ترشح کننده زهر را روی پوست جای می گذارد.) نیش را با نوک ناخن یا با جسمی دیگر بردارید. به هیچ وجه قسمت انتهایی نیش (محل ذخیره زهر) را فشار ندهید چرا که زهر بیشتری وارد پوست می شود. بدون اتلاف وقت نیش را جدا کنید تا از ورود بیشتر زهر به پوست جلوگیری شود.
  2. برخی ممکن است پس از گزیدگی علائمی آلرژیک بروز دهند. علائمی مانند: تنگی نفس، قرمزی بیش از حد محل گزیدگی و گسترش به جاهای دیگر پوست، تورم صورت، گلو و دهان، اضطراب و افزایش ضربان قلب. در این مواقع فورا آنتی هیستامین مصرف کرده و به پزشک مراجعه کنید.
  3. برای کاهش درد از ایبوپروفن یا استامینوفن استفاده کنید.
  4. محل نیش را با آب و صابون شستشو دهید.
  5. برای کاهش درد از یخ یا خمیردندان بر روی محل استفاده کنید.




انفجار خونین در شهر اورال روسیه 100 کشته به جا گذاشت

رسانه های محلی روسیه اعلام کردند که بر اثر انفجار در رستورانی در شهر اورال دست کم 100 نفر کشته و 131 فرد دیگر زخمی شدند.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری شینهوا، پلیس روسیه امروز شنبه اعلام کرد که بر اثر انفجار در رستورانی در شهر اورال واقع در استان پرم دست کم 100 نفر کشته و 131 فرد دیگر زخمی شدند که به بیمارستانها منتقل شدند.
این انفجار در ساعت 11:15 دقیقه نیمه شب جمعه و ساعت 20:15 دقیقه به وقت گرینویچ روی داد.
این انفجار زمانی رخ داد که 230 نفر در رستوران حضور داشتند.

کارمندان امداد و پلیسان همچنان به تلاشهای خود ادامه می دهند و فهرست افراد زخمی منتشر شده است.
همچنین مقامهای پلیس ادعاهای اخیر را درباره تروریستی بودن این انفجار رد کرده اند.


عکس تاریخی وزیبا از کاخ گلستان در سال 1302


img98.com Image Upload Center


img98.com Image Upload Center


طرح جالبی از تنه ی درخت





عکس: تمساح سفید





عکس:مردی که تمام صورتش را مو پوشانده است





عکس :خوابیدن بچه ای در جا گیتار





عکس:گربه ای با لباس زمستانی





عکس:خوابیدن گربه روی چرخ لاستیک





عکس:طرح جالبی از جعبه سیگار




جدول تیم های جام جهانی 2010 افریقای جنوبی


1 .  افریقای جنوبی  /  مکزیک  /  اروگوئه  /  فرانسه 
2 آرژانتین   /   کره  جنوبی  /  نیجریه  /  یونان  
3 . انگلیس   /  امریکا   /  الجزایر  /  اسلونی  
4 . آلمان  /  استرالیا   /  صربستان  /  غنا  
5 . هلند   /  ژاپن  /  کامران  /  دانمارک  
6 . ایتالیا  /  نیوزلند  / پاراگوئه  /  اسلواکای  
7 .برزیل  /  کره  شمالی  /  کاستاریکا  /  پرتغال 
8 . اسپانیا  /  هندوراس  /  شیلی  /  سویس  


کشته شدن بیش از یکصد نفر در اثر انفجاری در روسیه

در اثر انفجاری در یک کلوپ شبانه در شهر پرم واقع در 1400 کیلومتری شرق مسکو دستکم 101 نفر کشته شده اند. به گفته مقام های روسیه آتش بازی دلیل اصلی این انفجار بوده و بیشتر قربانیان در اثر استنشاق دود جان داده اند. بیش از 140 نفر نیز در این حادثه که در ساعت 23 و 15 دقیقه به وقت محلی (18 و 15 دقیقه به وقت گرینویچ) رخ داد زخمی شده اند.

آبجوسازی "هینکن" طی 5 سال تعداد مدیران زن را افزایش خواهد داد

کارخانه هلندی آبجوسازی "هینیکن" که یکی از کنسرن های بزرگ جهان است؛ اعلام کرده ظرف 5 سال آینده تعداد مدیران زن را به 50 درصد افزایش خواهد داد.در بیانیه مطبوعاتی مورخ 2 دسامبر "هینیکن" آمده است که در بخش کارگزینی این کارخانه، در حال حاضر 50 درصد پرسنل زن اند. اما بخش های تولید و مالی این کنسرن، تا حد نصاب 50 درصدی راهی طولانی دارند. وعده داده شده است که ظرف 5 سال اینده این شکاف پر شود.
طی سال های جاری کارزارهای متعددی در هلند از سوی نهادهای دولتی، نیمه دولتی و غیر دولتی برای افزایش سهم زنان در سطوح مدیریت به عمل آمده است. متعاقب این تلاش ها، بسیاری از کارخانجات و شرکت های بزرگ موظف شده اند، تعداد زنان در سطوح مدیریت را افزایش دهند.

13درصد معتادان افغان، زن و 7 درصد کودک اند

طبق آمار رسمی وزارت مبارزه با مواد مخدر افغانستان، شمار معتادان در این کشور 920 هزار می باشد که 13 درصد آنان را زنان و 7 درصد را کودکان تشکیل می دهند.

سخنگوی این وزارتخانه در گفتگو با خبرگزاری آلمان ضمن ذکر این آمار افزوده است که فقر، فشارهای اجتماعی و خانوادگی از جمله عواملی اند که زنان افغان را به اعتیاد می کشاند.
یکی از معضلاتی که زنان معتاد افغان با آن مواجه اند، مخالفت همسرانشان برای مراجعه به مراکز ترک اعتیاد است

"مصرف انرژی ایران 4 برابر متوسط جهانی است"

یک ایرانی به طور متوسط 4 برابر سایر شهروندان جهان انرژی مصرف می کند. این چکیده مطلبی است که وزیر انرژی ایران، در مصاحبه ای با خبرگزاری های دولتی ایران اعلام کرده است. و روشن نیست که متوسط مصرف سرانه انرژی با احتساب مصرف انژی کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی صورت گرفته باشد.
بحران انرژی و چگونگی مقابله با آن یکی از موضوعاتی است که طی روزهای آینده در اجلاس آب و هوا در کپنهاگ مورد بررسی قرار می گیرد.بسیاری از کشورها برای مقابله با بحران انرژی، علاوه بر تامین سایر منابع انرژی زا، کارخانجات و واحدهای تولیدی را موظف به استفاده از روش هایی می کنند تا در مصرف انرژی صرفه جویی شود. همچنین بخشی از مالیات های حاصله صرف تاسیسات و تجهیزاتی می گردند که مصرف سرانه انرژی در خانواد ه ها را کاهش می دهند

استاندار سمنان خواستار زنانه – مردانه شدن اتاق ادارات شد

در ادامه تشدید فشارهای اجتماعی و تفکیک جنسیتی اماکن عمومی در ایران، اخیرا عباس رهی، استاندار سمنان خواستار زنانه – مردانه کردن اتاق های کار در ادارات شده است.وی این مطلب را در جلسه ای که در استان سمنان بین مسئولین و شورای "امر به معروف " برگزار شد، عنوان کرده است.
استاندار سمنان علاوه بر این خواستار آن شده است که در ادارات، مراسم نماز به جا آورده شود. یکی دیگر از مراکزی که استانداری سمنان به اتفاق نهادهای مسئول "نهی از منکر" و مساجد خواهان "اسلامی" تر شدن آن هستند، دانشگاه ها می باشند

بالاترین میزان پرداخت جریمه طلاق در کانادا رقم خورد

 یک زن 61 ساله اهل تورنتو، که پس از 33 سال زندگی مشترک، از همسرش جدا شده، توانست او را مجبور به پرداخت 110 هزار دلار در ماه نماید.

به گزارش ایرانتو این میزان حق همسری که تاکنون بی سابقه بوده، شامل 140،000 دلار در ماه ، بابت دو سال گذشته نیز می شود.
گفته می شود ، همسر او "Mr. Elgner" ، سالانه بین 3 تا 4 میلیون دلار درآمد دارد.

وکیل خانم Elgner پس از این پیروزی گفت:" چنین حکمی نشان می دهد که دادگاه معتقد است، نباید میزان پرداخت حق همسر ثابت بوده بلکه متناسب با درآمد شوهر و نرخ روز محاسبه گردد. "

زوج مذکور در سال 2007، پس از آنکه خانم Elgner تمام عمر خود را در منزل، صرف مراقبت و بزرگ کردن سه فرزندشان که اکنون 31، 28 و 27 ساله هستند نمود.

درطی همان سال ها ، همسر او سرگرم رسیدگی به امور تجاری خود در زمینه تولید مواد پلاستیکی مورد استفاده در صنعت خودروسازی بود که بدلیل رشد مداوم بازار. درآمد هنگفتی را نصیب وی کرد.

در طول جریان دادسری ، آقای Elgner گفت، همسرش پیش از این مبلغی بالغ بر 6.2 میلیون دلار بصورت نقد ویا از محل سرمایه گذاری در شرکت بدست آورده و باید این مبلغ از میزان جریمه کسر گردد.

وی همچنین افزود، همسر سابقش ، تنها در سال گذشته، 775،000 دلار بابت بازگشت مالیات مربوط به سود سهام خود دریافت کرده است.

با این وجود خانم Elgner تأکید کر که هم اکنون هزینه های ماهانه او بیش از 115،000 دلار است و بخشی از ان نیز برای رسیدگی به امور منزل و نگهداری از خواهرش صرف می شود.


تلاش مافیایی وهابیون برای در اختیار گرفتن بازارهای مرزی ایران

اخیرا تعدادی از گروههای وابسته به وهابیت در شرق کشور با افزایش دامنه فعالیت‌های اقتصادی خود سعی دارند با حذف تجار خوشنام، بازارچه‌های مرزی را در اختیار خود بگیرند.

به گزارش  جهان نیوز ،در ادامه فعالیت‌های تفرقه افکنانه وهابیون در مناطق مرزی کشور برنامه ریزیهای گسترده صورت گرفته تا افرادی با کمک های گسترده موسسات وهابی با هدف حذف افراد و فعالان اقتصادی متعهد و وفادار به جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور وارد عمل شوند.
این افراد در جلسات خصوصی که با تجار ایرانی و افغانی داشته اند اعلام کردند که تجارت باید تماما توسط افراد معرفی شده از سوی آنها انجام شود .
شنیده ها حاکی از آن است که اخیرا  گروهی از این سرمایه‌داران به عنوان تاجر در برخی بازارچه‌های مرزی مستقر شده اند و به سبب روابط نزدیکی که با افغانی ها و پاکستانی های آن سوی مرز دارند توانسته اند کسب و کار سایر تجار شیعه و سنی منطقه را کساد کنند و کلیه فعالیت ها و امور این بازارچه را بصورت مافیایی در اختیار بگیرند .
در عین حال از  شهرستان های استان خراسان جنوبی نیز اخباری مبنی بر همین موضوع شنیده شده است.
همچنین دو نفر از تجار مشهور شهرستان درمیان به نام داوری و فرامرزی با استفاده از نفوذ خود اعلام نموده‌اند که بیشتر تجارت باید با غرفه‌داران اهل سنت انجام بشود.
از مناطق و بازارچه های مرزی خراسان جنوبی از جمله از دو بازارچه میل 78و 75مرزی و منطقه درمیان و استان سیستان وبلوچستان اخباری در این خصوص گزارش شده است.