۰۹ آبان، ۱۳۸۸

عکس تبلیغات قدیمی از کاشت مو در سال 1350


عکس تبلیغات قدیمی از کفش ملی در سال 1345


عکس تبلیغات قدیمی از کرم صورتNivea


عکس قدیمی از تبلیغات محصولا ت الکتریکی مارشال در سال 1338


بازداشت مهندسان شركت مپنا

خانم دهقانی و آقای توكلی ، دو تن از مهندسین بخش تولید و مهندسی شركت مپنا ، دوشنبه هفته گذشته توسط یك زن و مرد لباس شخصی كه اسلحه همراه داشتند بازداشت شدند و بعد از یك روز خانم دهقانی آزاد شد اما از وضعیت آقای توكلی خبری در دست نیست ، بنا بر گزارشات رسیده ، در همان روز در پی اقدام ماموران لباس شخصی به بازداشت چند نفر دیگر با اجتماع كاركنان شركت مپنا مواجه شدند و ازبازداشت آنان صرف نظر كردند.

عکس تاریخی از هویدا در حال خروج از بالگرد


عکس قدیمی از شاه شاهنشاهی و فرح در اردن در سال 1350


پوستری به یاد شهید ندا آقا سلطان


خبر آزادی مهندس بهزاد نبوی تكذیب شد

طبق آخرین گزارش ها خبر آزادی مهندس بهزاد نبوی تائید نشد و فردا صبح یكشنبه ۱۰ آبان ماه محاكمه وی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب برگزار می شود . آگاهان پیش بینی می كنند پس از برگزاری این جلسه و با توجه به حاد بودن بیماری قلبی مهندس نبوی قرار بازداشت ایشان تبدیل و آزاد خواهد شد.

بهزاد نبوی و الويری آزاد شدند

بهزاد نبوی دقایقی پیش آزاد شد. به گزارش سايت کلمه، بهزاد نبوی  پس از حدود ۱۴۰ روز تحمل انفرادی و زندان آزاد شد . خبرهای تکمیلی متعاقبا اعلام می شود.

------------------------------------------------------
 الویری آزاد شد

دقایقی پیش مرتضی الویری با حكم قاضی شعبه 26 دادگاه انقلاب، مرتضی الویری با تودیع وثیقه آزاد شد.
به گزارش خبرنگار آینده، این عضو ستاد انتخاباتی مهدی كروبی كه پس از انتخابات نماینده او در كمیته پیگیری قربانیان حوادث انتخابات بود، در شهریور ماه پس از انتشار اخبار و شایعاتی در زمینه كشته شدن 72 تن بازداشت شد.
عضویت در هیئت رئیسه مجلس سوم، شهردار تهران و سفیر ایران در اسپانیا ازجمله مسوولیتهای الویری بوده است.


ملاقات شاهپور كاظمی ( برادر زهرا رهنورد ) با خانواده‌اش

شاهپور کاظمی (برادر زهرا رهنورد) ، پس از مدت‌ها دیروز با خانواده‌اش ملاقات کرد.
کاظمی که در روزهای ابتدایی پس از انتخابات ریاست جمهوری بازداشت شده بود، در مدت 4 ماهه بازداشت خود، تنها 3 بار توانسته است، با خانواده اش ملاقات کند. او همچنین از تماس تلفنی نیز محروم بوده است. شاهپورکاظمی، برادر دکتر زهرا رهنورد - همسر میرحسین موسوی از نامزدهای معترض انتخابات ریاست جمهوری - است.
مهندس شاهپور کاظمی‌، 62 ساله‌، یکی از متخصصین برجسته مخابراتی کشور، عضو هیات مدیره تولیدکنندگان "يو‌پي‌اس‌" و "اتاق بازرگانی مخابرات‌" و از شخصیت‌های برجسته علمی در عرصه مخابرات و الکترونیک ایران است. وی مدیر یکی از بزرگترین مراکز تولید علم و فناوری مخابراتی کشوربه نام "کارخانه منابع تغذیه الکترونیک" است که بیش از 300 متخصص وکارمند و کارگر تحت نظر وی مشغول فعالیت وارائه خدمت هستند و در چند دهه گذشته هزاران تکنسین و متخصص حوزه‌های مخابراتی و الکترونیکی تحت نظر وی آموزش دیده‌اند. وی همچنین از کارآفرینان حوزه مخابرات است که در زمان جنگ تحمیلی خدمات مخابراتی و الکترونیکی به صنایع دفاعی کشور ارائه می‌داده‌ است.
شرکت‌های مخابراتی پیش از این در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که شاهپور کاظمی یکی از کارآفرینان بخش صنعت کشور با 34 سال سابقه خدمت است، تاکید کرده‌اند که او در مدت بازداشت از حقوق اولیه داشتن وکیل و دادرسی محروم بوده است. انجمن صنفی سازندگان «یو.پی.اس» ايران و سنديكای صنعت مخابرات ايران هم در نامه‌‌های جداگا‌نه‌ای از رییس دستگاه قضایی کشور خواسته بودند که حقوق و شان جایگاه علمی شاپور کاظمی حفظ شود و دستور آزادی او هرچه زودتر صادر شود.


عکس محاکمه و اعدام رییس گروه اطلاعات شا هنشاهی کرمانشاه



تصویب انتقال پایتخت تا 16سال دیگر

مجمع تشخیص مصلحت نظام انتقال مركز سیاسی كشور در مكان مناسب جهت بهبود و اصلاح استقرار جمعیت را به تصویب كرد. ( البته در رژيم و نظامی ديگر)
در جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام، ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های كلی در بخش آمایش سرزمین پیگیری شد و با حضور كارشناسان مربوطه از دولت و مجلس شورای اسلامی موارد ذیل به تصویب رسید:
و- رعایت ملاحظات امنیتی و دفاعی در استقرار جمعیت و فعالیت در سرزمین با تكیه بر:
1- انتخاب مكان‌های مناسب و استقرار مراكز زیست و فعالیت جهت اقدامات توسعه متوازن و همچنین مراكز حیاتی و حساس متناسب با ملاحظات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، امنیتی و پدافند غیرعامل
2- فعالیت‌های توسعه‌ای ملی و استانی در مناطق مرزی با اعطای مشوق‌های اقتصادی و تقویت زیربناها و استقرار مناسب جمعیت و تقویت نیروهای نظامی و انتظامی با توجه به تهدیدات.
3- ساماندهی سطوح خدمات و استقرار جمعیت در كشور با توجه به مدیریت سوانح طبیعی، حوادث، منابع آب و رعایت شرایط زمین‌شناسی جهت افزایش ضریب ایمنی تاسیسات زیربنایی و حیاتی و ابنیه مراكز جمعیتی و شهرها و روستاها
4- تقویت همگرایی، یكپارچگی ملی، وحدت و پیوندهای اجتماعی با ارتقا سطح توسعه‌یافتگی مناطق مختلف كشور و ایجاد قطب‌ها و كانون‌های توسعه
5- انتقال مركز سیاسی كشور در مكان مناسب جهت بهبود و اصلاح استقرار جمعیت و فعالیت در كشور تا پایان چشم‌انداز
6- توسعه متوازن روستاها و شهرهای كوچك و پیشگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه به مراكز استان‌ها.

60 درصد دانش آموزان لرستاني به آنفلوانزاي فصلي مبتلا شدند

رييس سازمان آموزش و پرورش استان لرستان گفت: از مجموع 375 هزار دانش آموز استان، حدود 60 درصد به آنفلوانزاي فصلي مبتلا شده اند.
"علي ماکنعلي" روز شنبه در گفت و گوي اختصاصي با خبرنگار ايرنا افزود: به علت شيوع آنفلوانزاي فصلي، متاسفانه ابتلاي سه نفر از دانش آموزان استان به آنفلوانزاي نوع آ نيز مورد تاييد قرار گرفته است.
وي با اشاره به اقدامات لازم و جدي انجام شده در خصوص مداواي اين افراد، اظهار داشت: به منظور جلوگيري از شيوع اين بيماري در ميان ديگر دانش آموزان استان، تعدادي از کلاس هاي درس استان لرستان تعطيل شده است.
وي يادآور شد: پيش از اين نيز يک مدرسه به علت شيوع آنفلوانزاي فصلي در استان براي پيشگيري از ابتلاي ديگر دانش آموزان تعطيل شده است.
ماکنعلي افزود: در راستاي جلوگيري از شيوع بيماري آنفلوانزاي نوع آ در ميان دانش آموزان، روزانه تمامي آنان غربالگري مي شوند تا در صورت مشاهده علايم بيماري، از حضور اين افراد در کلاس درس جلوگيري شود.


فعالیت گشت‌ارشاد به هیچ‌وجه متوقف نخواهد شد

معاون اجتماعی ناجا گفت: برخورد با مفاسد اجتماعی از سوی نیروی انتظامی تشدید شده، اما ممکن است در روش و ابزار تجدیدنظر شده باشد.  سردار بهمن کارگر افزود: از آن‌جا که روش و ابزار متخلفان و مجرمان تغییر کرده، لازم است روش برخورد با تخلف نیز تغییر کند.
وی افزود: با توجه به تغییر روش متخلفان، روش و ابزار برخورد با تخلف از سوی نیروی انتظامی نیز تغییر می‌کند، ولی آن چه مسلم است برخورد با مفاسد اجتماعی و فعالیت گشت ارشاد به هیچ وجه متوقف نخواهد شد و با جدیت با متخلفان برخورد می‌کنیم.
کارگر خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی نخست به دنبال برقراری امنیت و استقرار انضباط در جامعه است.  وی همچنین درباره عملکرد نیروی انتظامی در خوزستان گفت: نیروی انتظامی با توجه به جغرافیا، فرهنگ و زمان ماموریت‌های خود را در کشور انجام می‌دهد. در برابر هر عمل خلاف قانونی که در خوزستان انجام شود نیروی انتظامی به عنوان ضابط قانون و قوه قضاییه با متخلفان برخورد می‌کند و جرایم در هر سطحی که باشد نیروی انتظامی به هیچ عنوان کوتاه نمی‌آید.

سرقت ميلياردي از موسسه مالي - اعتباري

 شنيده هاي خبرنگار «آينده»، از اختلاس ميلياردي کارمند يکي از موسسات مالي - اعتباري مشهور وابسته به يک نهاد حکايت دارد. بنابر اين گزارش، کارمند مذکور که در شعبه يي در شمال غرب تهران فعاليت مي کرده، حدود هشت ميليارد تومان از حساب اين موسسه خارج کرده و متواري شده است. با توجه به اينکه حقوق مسوولان و مقامات اين نهاد هم از طريق همين موسسه پرداخت مي شده، گفته مي شود فرد مذکور ليستي از حقوق دريافتي شماري از اين مسوولان را نيز به عنوان يک عامل فشار با خود برده است.


هنگامه شهیدی به بهداری زندان اوین منتقل شد /فریبا پژوه همچنان در اعتصاب غذا به سر میبرد

هنگامه شهیدی روزنامهنگار زندانی که از یکشنبه 3 آبان ماه در اعتراض به ادامه بلاتکلیفیاش دست به اعتصاب غذا زده بود ساعاتی پیش به دلیل وخامت شرایط جسمانی به بهداری زندان اوین منتقل شد.
روز گذشته خانم "رضایی" رییس بند نسوان زندان اوین در دیدار با این روزنامهنگار خواهان شکستن اعتصاب غذای وی شد. با این وجود هنگامه شهیدی تاکید کرد تا زمان آزادی اعتصاب غذای خود را ادامه خواهد داد و در صورت عدم آزادی در این اعتصاب میمیرد.
این روزنامهنگار که چهارماه است در زندان به سر میبرد یکشنبه هفته گذشته با وعده آزادی از بند 209 به بند عمومی زندان اوین منتقل شد. ادامه نگهداری هنگامه شهیدی در زندان در حالی صورت میگیرد که حدود 1 ماه پیش از سوی دادگاه جهت آزادی وی قرار وثیقه 100 میلیون تومانی صادر شده بود اما به دلایلی نامشخص از آزادی وی خودداری شده است.
محمد مصطفایی وکیل این روزنامهنگار چندی پیش اعلام نمود قرار وثیقه موکلش به قرار مجرمیت تبدیل شده و پرونده وی به دادگاه ارسال گشته است.
هنگامه شهیدی در تاریخ 9 تیرماه و در جریان بازداشتهای گسترده فعالان سیاسی پس از انتخابات، دستگیر شد و مدت 50 را روز در سلول انفرادی بند 209 به سر برد. این فعال سیاسی در مدت بازداشت خود تحت شدیدترین فشارهای روحی و روانی قرار گرفته است.
همچنین فریبا پژوه دیگر روزنامهنگار زندانی نیز با گذشت 1 هفته همچنان در اعتصاب غذا به سر میبرد و تاکنون از وضعیت جسمانی وی اطلاعی به دست نیامده است.

عکس>عامل انتحاری عملیات تروریستی سیستان

عکس زیر متعلق به عبدالواحد محمدي زاده عامل عملیات انتحاری انفجار در سيستان و بلوچستان است که موجب به شهادت رسيدن جمعي از فرماندهان سپاه و سران قبايل شد

.

      



عکس تاریخی از مانور نظامی درسال 1289



میزان مردودی و تجدیدی پسران دو برابر و نیم دختران است

میزان مردودی ها و تجدیدی های پسران دانش آموز دو برابر و نیم دختران است، که این امر نشانه کاهش علاقه پسران به تحصیل است.
بر پایه بررسی تطبیقی دفتر آمار و برنامه ریزی سال تحصیلی 87- 88، میزان تجدیدی در بین پسران، طی سال گذشته 464 هزار و 50 دانش آموز بوده، در حالی که این رقم بین دختران به 245 هزار و 804 نفر رسیده است.
به گزارش مهر، شمار مردودی ها در بین پسران، با 191 هزار و 598 نفر حدود سه برابر دختران، با 84 هزار و 477 مردودی، بوده است.

عکس تاریخی از شاه شاهنشاهی درفرودگاه کشور مالزی درسال 1346


تجمع دختران دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان

جمعی از دختران دانشجو ساکن در خوابگاه دانشگاه آزاد اسلامی واحد آبادان روز یکشنبه در اعتراض به بخشنامه جدید دانشگاه در خصوص منع تردد در ساعات شبانه برای سومین روز متوالی مقابل دفتر رییس این دانشگاه تجمع کردند‏.‏
روزنامه جوان نوشت:
رئیس این دانشگاه گفت: برخی از دانشجویان خواهر می خواهند قانون تعیین شده از سوی دانشگاه را رعایت نکنند و هر ساعتی که می خواهند در بیرون از دانشگاه و خوابگاه درسطح شهر و خیابانها تردد کنند و ما مخالف تردد دانشجویان خارج از ساعات تعیین شده هستیم‏.‏


دانشجوی زندانی پیمان عارف دچار حملۀ قلبی گردید و به بهداری زندان منتقل شد

بنابه گزارشات رسیده ،پیمان عارف فعال دانشجوئی روز جمعه در اثر فشارهای که بر او وارد می شود و عدم دسترسی به داروهایش دچار حملۀ قلبی گردید و به بهداری زندان منتقل شد.
پیمان عارف روز جمعه 8 آبان ماه در اثر فشارهای که علیه او وارد می کنند  و عدم دسترسی به داروهایش  دچار حملۀ قلبی گردید و به بهداری زندان منتقل شد. فعال دانشجوئی پیمان عارف روز  چهارشنبه 6 آبان ماه از سلولهای انفرادی به بند  کارگری 350 منتقل شد.رئیس این بند فردی بنام بزرگ نیا است که در اذیت وآزار زندانیان سیاسی مسقیما نقش دارد.
از زمان انتقال به بند کارگری فشارها و اذیت وآزارها و همچنین محدود کردن ارتباطش با خانواده شدت یافته است. این فعال دانشجوئی طی تماسی که با خانواده اش داشته اعلام کرده است در صورتیکه فشارها و آذیت و آزارها و محدودیتها ادامه یابد از روز شنبه 9  آبان ماه اعتصاب غذای تر خودش را به اعتصاب غذای خشک تبدیل خواهد کرد.
پیمان عارف دانشجوی ستاره دار زندانی در پی انتشار نامه ای خطاب به جعفری دولت آبادی دادستان تهران و اعتراض به صحبتهای کذب او، دادستان تهران طی یک اقدام غیر انسانی  روز یکشنبه 3 آبان ماه  دستور انتقال او را به سلولهای انفرادی بند 240 صادر کرد. پیمان عارف در اعتراض به انتقالش به سلولهای انفرادی بند 240 اقدام به اعتصاب غذای نمود.
پیمان عارف دانشجوی ستاره دار کارشناسی ارشد علوم سیاسی دانشگاه تهران 27 خرداد ماه دستگیر وبه سلولهای انفرادی زندان اوین منتقل گردید و 75 روز را در سلولهای انفرادی بسر برد. پیمان عارف هنگام انتقال از دادسرای نظامی به دادگاه انقلاب بشدت مورد ضرب وشتم بازجو قرار گرفته بود.این دانشجوی زندانی به 18 ماه زندان محکوم شده است.


عکس قدیمی از فرح و شهردار تهران در سال 1349


اطلاعيه جمعي از استادان دانشگاه درباره اعدام سهيلا

جمعي از استادان دانشگاه درباره اعدام سهيلا قديري - زني که متهم به قتل کودک پنج روزه اش بود-اعلام کردند؛من که از پژمردن يک شاخه گل /از غم يک مرد در زنجير /حتي قاتلي بر دار /اشک در چشمان و بغضم در گلوست /مرگ او را از کجا باور کنم...
ناباورانه با دلي داغدار از مرگ انسانيت، درگذشت سهيلا قديري شهروند ايراني يکي از شمار هزاران دردمند بي پناه را تسليت مي گوييم. در گذشت اين مادر تنها که به درستي بي پناه ترين مادر ايراني لقب گرفت در زماني که اتفاقاً مقارن با «هفته بهداشت روان» بود افزون بر تاثر بسياري از انسان دوستان موجب سرافکندگي فعالان حمايت از حقوق بيماران رواني نيز شد. اميد که در ديار باقي در رحمت و غفران خداوند رحمان و رحيم به آرامشي دست يابد که مسوولان رفاه و سلامت اجتماعي نتوانستند برايش مهيا کنند.
و ما در اين مجال ذکر با خود زمزمه کنيم؛
صحبت از پژمردن يک برگ نيست
فرض کن مرگ قناري در قفس هم مرگ نيست
در ميان مردمي با اين مصيبت ها صبور
صحبت از مرگ محبت مرگ عشق
گفت وگو از مرگ انسانيت است
اين بيانيه به امضاي استادان دانشگاه، جامعه شناسان، روانشناسان، روانپزشکان و مددکاران اجتماعي رسيده که اسامي آنان به اين شرح است؛دکتر حبيب آقابخشي، دکتر نعمت الله بابايي، دکتر پرويز پيران، دکتر عزيزالله تاجيک اسماعيلي، دکتر فهيمه حسيني، دکتر آفرين رحيمي موقر، دکتر مريم رسوليان، دکتر حسن رفيعي، دکتر علي زجاجي، دکتر حميرا سجادي، دکتر سيدحسين سراج زاده، دکتر مرسده سميعي، دکتر ژاله شادي طلب، دکتر محمدرضا شجاعي، دکتر سيده مريم وحدت شريعت پناهي، دکتر مليحه شياني، دکتر داور شيخاوندي، دکتر محمدکاظم عاطف وحيد، دکتر ميثم عريضي، دکتر پويا علاء الديني، دکتر ستاره فروزان، دکتر علي فرهوديان، دکتر سيدضياء الدين قائم مقام فراهاني، دکتر محمد قديري، دکتر مسعود گلچين، دکتر محمدعلي محمدي، دکتر احمد محيط، دکتر سعيد مدني قهفرخي، دکتر عليرضا مرادي، دکتر سيدهادي معتمدي، دکتر سعيد معيدفر، دکتر کاظم ملکوتي، دکتر مرتضي منطقي، دکتر حميدرضا موسايي، دکتر ميرطاهر موسوي، دکتر مهدي نصراصفهاني، دکتر مروئه وامقي، دکتر شهرام وزيري.

آغاز به كار پليس فضاي مجازي

معاون اجتماعي نيروي انتظامي گفت: در مبارزه با مفاسد اجتماعي و فعاليت‌هاي مجازي عوامل جنگ نرم به هيچ وجه كوتاه نمي‌آييم و با اين جرايم قاطعانه برخورد خواهيم كرد.
به گزارش ايسنا، سردار بهمن كارگر در آيين پاياني نمايشگاه نيروي انتظامي در اهواز اظهار كرد: پايه و اساس امنيت در جامعه، انضباط است و سرمايه اجتماعي نيز بدون وجود امنيت بي‌معني است.
وي خاطرنشان كرد: وظيفه نيروي انتظامي، استقرار امنيت در جامعه براي پويايي سرمايه اجتماعي است و سياست پيشگيري اجتماعي بر سياست پيشگيري انتظامي مقدم است.
معاون اجتماعي ناجا بيان كرد: به هر ميزان كه در پيشگيري اجتماعي در كشور سرمايه‌گذاري شود به همان ميزان در پيشگيري انتظامي صرفه‌جويي مي‌شود و پليس زماني معني مي‌يابد كه با حفظ ارزش‌ها و با رويكردي جامعه‌محور در خدمت آحاد مردم باشد.
وي تاكيد كرد: رويكرد اجتماعي نيروي انتظامي در برنامه پنج ساله، رويكردي جدي است و نتيجه آن را در آينده مشاهده خواهيم كرد.
كارگر وي گفت: هم اكنون در كشور با مسئله تهديد نرم مواجه هستيم و برخورد با اين نوع تهديد، ابرازمحور نيست.
وي تصريح كرد: تجربه انقلاب مخملي در كشورهاي ديگر نشان مي‌دهد كه اين نوع انقلاب‌ها ابتدا از تغيير سبك زندگي مردم آغاز شده و به تدريج بدون صرف هيچ هزينه‌اي در تفكر جامعه وارد شده و كشور را به انحراف مي‌كشاند.
كارگر عنوان كرد: دشمن در تهديد نرم، ارزش‌ها و باورهاي جامعه را خدشه‌دار مي‌كند.
معاون اجتماعي ناجا اظهار كرد: امروز مردم به امنيت نياز دارند و در جامعه‌اي كه امنيت وجود نداشته باشد يك خلاء احساس مي‌شود.
وي افزود: با توجه به اين كه دشمن در جنگ نرم به وسيله ابزارهاي مجازي به دل خانواده‌ها رسوخ كرده، لازم است نيروي انتظامي نيز به فضاي مجازي وارد شده و مقدماتش در نيروي انتظامي فراهم شود.
كارگر تصريح كرد: پليس فضاي مجازي براي مقابله با تهديدهاي نرم به زودي آغاز به كار مي‌كند.
وي خاطرنشان كرد: در روزهاي گذشته برخي افراد گفته‌اند كه نيروي انتظامي در برخورد با مفاسد اجتماعي تجديد نظر كرده است، ولي اعلام مي‌كنم كه نيروي انتظامي به هيچ وجه در برخورد با مفاسد اجتماعي كوتاه نمي‌آيد. تنها ممكن است روش و ابزار برخورد تغيير كند، ولي اصل برخورد تغيير نمي‌كند.

عکس : صفحه اول امروز روزنامه ها


۰۸ آبان، ۱۳۸۸

عکس تاریخی از میدان تو پ خانه در سال 1325 هجری شمسی


عکس تاریخی از هویدا و رییس ساواک در کنار هم


عکس قدیمی از فرح در بیمارستان در کنار شاه شا هنشاهی


حمله احمدی نژاد غير مستقيم به دانشجوئی که از خامنه ای انتقاد کرد کساني که مرز دوست و دشمن را خلط مي‌کنند، نخبه نيستند

احمدی نژاد شناخت مرز بين دوست و دشمن، ترسيم نقطه مطلوب و تعريف هويت را از مهم ترين وظايف و مسئوليت‌هاي نخبگان خواند و گفت: يکي از مهمترين وظيفه هاي نخبگان، شناخت مرز دوست و دشمن است.
به گزارش خبرنگار اعزامي ايرنا،   احمدي‌نژاد امروز جمعه در ديدار با نخبگان و فرهيختگان استان خراسان رضوي افزود: کسي که مرز دوست و دشمن را نمي شناسد مهم نيست که چه مدرک دانشگاهي و مهارت فناوري دارد.
احمدي نژاد تصريح کرد: چه بسيار کساني که همه استعدادها، خلاقيت ها و توانايي هاي خود را در بازي در ميدان دشمن به هدر دادند.
وی با تاکيد بر اينکه "بايد مرزها را بشناسيم"، گفت: هر کسي که باهوش بود لزوما نخبه نيست.
وي با طرح اين پرسش که "مفهوم نخبه چيست؟"، ادامه داد: نخبه با انسان هاي ديگر تفاوت‌هايي دارد.
احمدي‌نژاد با اشاره به اظهارات يکي از نخبگان حاضر در اين نشست مبني بر لزوم تعريف نخبگي گفت: تعريف نخبگي در تبليغات و رسانه دچار اشتباه و انحراف شده است.
وي تاکيد کرد: برخي تصور مي کنند نخبه يعني کسي که دائما از جامعه متوقع بوده و از موضع بالا و با ديده تمسخر و تحقير به ديگران نگاه مي‌کند.
رييس جمهوري خاطرنشان کرد: نخبه واقعي کسي است که از متن جامعه، براي جامعه و در خدمت پيشرفت جامعه تلاش کند.


تصاویر عبدالمالک ریگی در بلوچستان


حكم اعدام برای 3 نفر از متهمان حوادث بعد از انتخابات

رئيس كل دادگستري استان تهران اعلام كرد: دادگاه براي يك عضو گروه "منافقين" و 2 عضو ديگر انجمن پادشاهي ايران حكم اعدام صادر كرده است. ( پ ا : بنا به گزارشها اين افراد قبل از حوادث بعد از انتخابات دستگير شده اند)
سيد عليرضا آوايي گفت: مقايسه حكم اعدام اين 3 نفر با ديگر متهمان حوادث پس از انتخابات، جفا در حق كساني است كه رابطه خوبي با نظام دارند و هدفشان چيز ديگري بود.
وي اظهار داشت: ممكن است جواني به دليل نگرش خاص خود و در راستاي علاقمندي به نظام در تجمعات شركت كرده باشد، اين فرد ضد انقلاب نيست و نمي‌توان وي را در كنار منافقان و ضد انقلاب‌ها قرار داد، چنين اقدامي معقول نيست.
آوايي تأكيد كرد: 3 نفر مذكور حتي اگر حوادث پس از انتخابات هم به وجود نمي‌آمد، اقدامات خرابكارانه‌ عليه نظام مقدس جمهوري اسلامي را انجام مي‌دادند.
به گزارش فارس،‌ روابط عمومي دادگستري استان تهران پيش از اين اعلام كرده بود، حكم اعدام صادره براي اين افراد غير قطعي بوده و قابل تجديدنظرخواهي در ديوان عالي كشور است.

15 ماه حبس برای طیبه نبوی

دادگاه انقلاب سمنان زندانی سیاسی  طیبه نبوی را به  3 ماه حبس تعزیری و  1 سال زندان تعلیقی محکوم کرد.
زندانی سیاسی طیبه نبوی بیش از 2 ماه پیش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان منتقل شد  در طی این مدت تحت فشارهای بازجویان وزارت اطلاعات و در شرایطی بسیار سخت و بلاتکلیف  قرار داده شد. پس از آن به  دادگاه انقلاب سمنان  برده شد و به 3 ماه زندان تعزیری و 1 سال زندان تعلیقی محکوم شد.
او چندین هفته در سلول انفرادی بسر برد و از ملاقات با فرزند 3 ساله اش و خانواده اش محروم بود. وی در طی مدتی که در سلولهای انفرادی قرار داشت تحت بازجوئیهای طولانی در طی ساعات مختلف شبانه روز قرار داشت و در حین بازجوی تحت  شکنجه های جسمی و روحی بود. زندانی سیاسی طیبه نبوی همچنان در بند زنان زندان سمنان زندانی است.

آخرین خبرها از زندانیان

چهارمین روز اعتصاب غذای فریبا پژوه و هنگامه شهیدی، صدور احکام سنگین برای حسین رسام، رضا رفیعی فروشانی و طیبه نبوی، عدم رسیده‌گی پزشکی به زندانیان سیاسی، عدم اجازه‌ي برگزاری دادگاه تجدیدنظر برای کیان تاجبخش و ملاقات شاهپور کاظمی با خانواده و تجاوز به زندانیان در زندان رجای‌شهر
مسئولان حفاظت اطلاعات زندان از هنگامه شهيدي خواستند تا اعتصاب غذاي خود را بشكند‏ درغير اين‌صورت به كميته انضباطي زندان معرفي خواهد شد. به گزارش «نوروز» هنگامه شهیدی در پاسخ به این تهدید مسئولان زندان اوین گفته است: «مگر كساني كه در زيرزمين زندان اوين مرا به باد كتك گرفتند‏ به كميته انضباطي معرفي شدند؟» هنگامه شهیدی به همراه فریبا پژوه از اوائل هفته‌ی جاری در اعتراض به زندانی بودن خود و عدم روشن‌ شدن وضعیت پرونده‌شان دست به اعتصاب غذا زده و هم‌اکنون چهارمین روز اعتصاب غذای خود را سپری می‌کنند.
حسین رسام، کارمند سفارت بریتانیا در تهران، که به اتهام به راه انداختن آشوب در رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ایران محاکمه شده و مجبور به اعتراف در دادگاه‌های «نمایشی» شده بود، به چهار سال زندان محکوم شده است. در واکنش به این حکم دیوید میلیبند، وزیر خارجه بریتانیا، امروز حکم صادر شده توسط دادگاه برای کارمند سفارت بریتانیا در تهران را «کاملا غیرعادلانه» و حمله‌ای به «کل جامعه دیپلماتیک» در ایران دانست و از مقام‌های ایرانی خواست که این حکم را لغو کنند. «چهار سال حبس تعزیری به استناد ماده ۵۰۱ قانون مجازات اسلامی، و پنج سال محرومیت از ارائه خدمات در سفارتخانه‌های خارجی» حکمی است که به گفته‌ی عبدالصمد خرمشاهی وکیل حسین رسام به همسر وی ابلاغ شده است.
در دیگر حکم صادر در روزهای اخیر دادگاه انقلاب سمنان، زندانی سیاسی  طیبه نبوی را به  3 ماه حبس تعزیری و  1 سال زندان تعلیقی محکوم کرده است. به گفته‌ی «فعالین حقوق‌بشر و دموکراسی» طیبه نبوی نزدیک به 2 ماه در سلول‌های انفرادی «تحت شکنجه» قرار داشته است.
در دیگر حکم صادره «رضا رفیعی فروشانی» روزنامه نگار‬آزاد، متهم به جاسوسی  به 7 سال حبس تعزیری و 5 سال تعلیقی محکوم شده است.
شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد روز گذشته با خانواده‌اش دیدار کرد. وی چهار ماه است که در بازداشت به سر برده و در این مدت تنها سه بار امکان ملاقات برای وی فراهم شده بود.
تعدادی از زندانیان سیاسی در زندان اوین نیازمند رسیده‌گی پزشکی هستند اما مسئولان زندان به این مهم توجهی نمی کنند؛ به گزارش واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حامد روحی نژاد زندانی محکوم به اعدام به دلیل بیماری ام.اس و فشار عصبی در حال از دست دادن بینایی خود و فلج شدن سمت راست بدن است و همینطور جعفر ابراهیمی، معلم دربند به دلیل آسیب دیده‌گی مهره‌های 3 و 4 گردن و هم‌چنین حمله عصبی نیاز به رسیده‌گی پزشکی تخصصی و فوری دارد. عباس خرسندی دیگر زندانی سیاسی اندرزگاه 7 زندان اوین، مدتی است در بیمارستان طالقانی تهران بستری است اما گزارش‌های دریافتی از تشدید بیماری داخلی وی حکایت می‌کند.
همچنین گزارش شده است در طی هفته گذشته تنها در سالن 4 اندرزگاه 7 زندان اوین دو زندانی به دلیل فقدان رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داده اند، در واقعه اول یک زندانی حدوداً 60 ساله پس از سکته خفیف اول و عدم رسیدگی پزشکی مورد حمله قلبی دوباره قرار گرفت و جان خود را از دست داد و در واقعه دوم یک زندانی حدود 30 ساله که خونریزی داخلی پیدا کرده بود، به علت عدم رسیده‌گی پزشکی شب گذشته جان خود را از دست داد.
کمپین بین‌المللی حقوق‌بشر در ایران می‌گویند مسئولان قضایی اجازه‌ی بررسی پرونده‌ی کیان تاجبخش را در دادگاه تجدید نظر نمی دهند. کیان تاجبش در 28 مهرماه سال جاری به 15 سال زندان محکوم شده بود. به گفته یکی از منابع نزدیک به خانواده تاجبخش، مقامات در جواب اعتراض وکیل تاجبخش به او می گویند که «این قانون ما است و ما خودمان می‌توانیم با آن هر کاری بکنیم.»
دو تن از زندانیانی که در رابطه با حوادث بعد از انتخابات بازداشت شده به زندان رجایی‌شهر منتقل شده و بعد از ورود با دستور «رضا ترابی» مسئول بازرسی زندان رجایی‌شهر مبنی بر تجاوز دیگر زندانیان به خود مواجه شده‌اند. رضا ترابی در حضور تعدادی از زندانیان به صورت علنی و صریح خواستار تجاوز جنسی تا حد ممکن به این دو زندانی شده است! هم‌چنین دو تن از پرسنل زندان رجایی شهر کرج به دلیل رابطه نامشروع با زنان زندانی به زندان قزل‌حصار منتقل شدند. چند روز گذشته نیز در زندان رجایی‌شهر یک زندانی با دستور یکی از مسئولان زندان مورد تعرض جنسی قرار گرفت.
نیروهای امنیتی در روز 24 مهرماه در روستای «تنگی ور» از توابع کامیاران شهروندی کرد به نام «فارس گلمحمدی» را بازداشت کرده و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.
و دیگر این‌گه سیامن غیاثی دانشجوی دانشگاه رازی کرمانشاه روز گذشته توسط اداره اطلاعات شهرستان کرمانشاه بازداشت و تاکنون از سرنوشت وی خبری در دست نیست. غیاثی اخیراً از سوی کمیته انضباطی این دانشگاه احضار و به دو ترم تعلیق محکوم شده بود.

عکس قدیمی از شا ه شاهنشاهی در کشور عربستان


عکس قدیمی:سفارت خانه انگستان در سال 1310


ممانعت از حضور مردم در تخت‌جمشید و پاسارگاد در روز کوروش

یکی از صفحه‌های خبررسانی در شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» خبر داده است که در پلیس راه‌های منتهی به «تخت جمشید» ماشین‌ها را متوقف کرده و مقصد را می‌پرسند. در صورتی‌که «پاسارگاد» یا «تخت جمشید» مقصد باشد از خروج وسیله نقلیه از محدوده پلیس راه جلوگیری می‌شود.
در این خبر نوشته شده که تعداد زیادی وسیله نقلیه در جاده ورودی به تخت جمشید در ترافیک متوقف شده‌اند و دلیل این ترافیک سنگین را حضور تعداد زیادی از مردم ذکر کرده است که با شنیدن خبر بسته شدن پاسارگاد از شیراز و مرودشت به تخت جمشید رفته‌اند.
کسانی هم که از یزد، تهران و اصفهان به مناسبت روز کوروش از شب گذشته یا از صبح زود به سوی آرامگاه کوروش حرکت کرده‌اند در محوطه تخت جمشد متوقف شده‌اند.
در این خبر عنوان شده که ماموران دولتی و تعدادی لباس شخصی در ورودی جاده تخت جمشید از همه ماشین‌ها و سرنشینان آن‌ها عکس و فیلم می‌گیرند.

عکس قدیمی از لحظه محاکمه واعدام رییس ساواک شاهنشاهی



عکس تاریخی از رضا پهلوی در حال شکار


بازداشت دو شهروند در یکی از روستاهای مریوان

نیروهای انتظامی صبح روز گذشته بوسیله تعداد زیادی خودرو و نیرو به روستای " وله ژیر" از توابع مریوان هجوم برده و دو شهروند کرد را در این روستا بازداشت کرده اند.
به گزارش کمیته کردستان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دیروز صبح مورخ 6 آبان ماه، چندین تعداد زیادی از ماموران نیروهای انتظامی روستای " وله ژیر" از توابع مریوان را محاصره کرده و سپس به منزل دو شهروند ساکن این روستا به نامهای باسط و سیوان هجوم برده و ضمن بازرسی منازلشان ، با ضرب و شتم آنها را بازداشت کردند. از دلایل بازداشت و اتهامات این شهروندان اطلاعی در دست نیست.


۰۷ آبان، ۱۳۸۸

آهنگ جدید , بسیـار زیبـا و احساسی محسن چاوشی بـا نـام شعر سپید


محسن چاوشی


دانلود آهنگ با کیفیت MP3 128

آهنگ شعر سپید محسن چاوشی

دانلود آهنگ با کیفیت OGG 64

آهنگ شعر سپید محسن چاوشی

عدم رسیدگی پزشکی و مرگ دو زندانی در اوین

حامد روحی نژاد زندانی سیاسی محکوم به اعدام به دلیل بیماری ام.اس و فشار عصبی در حال از دست دادن بینایی خود و فلج شدن سمت راست بدن است و همینطور جعفر ابراهیمی، معلم دربند به دلیل آسیب دیدگی مهره های 3 و 4 گردن و همچنین حمله عصبی نیاز به رسیدگی پزشکی تخصصی و فوری دارد.
عباس خرسندی دیگر زندانی سیاسی اندرزگاه 7 زندان اوین، مدتی است در بیمارستان طالقانی تهران بستری است اما گزارشات دریافتی از تشدید بیماری داخلی وی حکایت میکند، این موضوع زمانی حاصل شد که مسئولان زندان مرخصی درمانی وی را تمدید نکرده و دوره درمان را ناتمام گذاشتند.
همچنین گزارش شده است در طی هفته گذشته تنها در سالن 4 اندرزگاه 7 زندان اوین دو زندانی به دلیل فقدان رسیدگی پزشکی جان خود را از دست داده اند، در واقعه اول یک زندانی حدوداً 60 ساله پس از سکته خفیف اول و عدم رسیدگی پزشکی مورد حمله قلبی دوباره قرار گرفت و جان خود را از دست داد و در واقعه دوم یک زندانی حدود 30 ساله که خونریزی داخلی پیدا کرده بود و شب گذشته نیز خواستار رسیدگی پزشک شده بود با عنوان معتاد از بهداری رانده شده بود و نهایتا ساعتی پیش در حسینیه سالن 4 این زندان جان خود را بر اثر خونریزی داخلی و بی توجهی کادر پزشکی از دست داد.

دفتر حمایت از کودکان خیابانی مهروموم شد

دفتر کار «جمعیت تلاش برای جهانی شایسته کودکان» که در زمینه مسایل کودکان کار و خیابان در تهران فعالیت می‌کند، روز چهارشنبه توسط افراد ناشناس مهر و موم شد.
این سازمان غیردولتی (ان.جی.او) از سال ۱۳۸۳ تاکنون در زمینه مشکلات و مسائل کودکان فعال بوده است.
نام این سازمان غیردولتی برگرفته از شعار صندوق کودکان سازمان ملل، یونیسف، است که روز جهانی کودک در سال ۸۶ را با شعار «جهانی شایسته کودکان، جهانی بدون خشونت» برگزار کرد.
سال گذشته هم دفتر «جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان» توسط پلیس امنیت مهر و موم و پس از مدتی بازگشایی شد.
در سال‌های گذشته فشار بر سازمان‌های غیردولتی در ایران افزایش یافته است و مقام‌های امنیتی به دلایل نامعلوم، مراکز غیردولتی فعال در زمینه مسائل اجتماعی و کودکان را تعطیل کرده‌اند.
جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان با انتشار بیانیه‌ای، خواهان فک پلمب و رفع موانع و مشکلات بر سر راه فعالیت این سازمان غیردولتی شده است.
آمار هشدار می‌دهد
تعطیلی دفتر جمعیت تلاش برای جهانی شایسته کودکان توسط افراد ناشناس در شرایطی اعلام شد که نقش سازمان‌های مسئول برای رسیدگی به کودکان کار با افزایش آمار جمیعت آنها در کشور، هنوز روشن نیست.
فعالان حقوق کودکان در ماه مهر۸۷ اعلام کردند که نزدیک به يک ميليون و ۸۰۰ هزار کودک کار در ایران وجود دارد.
با روی کار آمدن دولت دهم، هنوز روشن نیست که کدام یک از سازمان‌های رفاه و تامین اجتماعی، بهزیستی، شهرداری یا فعالان حقوق کودکان مسئول رسیدگی به کودکان کار و شناسایی آنها هستند.

عکس قدیمی از رضا شاه در خرمشهر


عکس تاریخی از پل تجریش در سال 1290هجری شمسی


عکس لباس شخصی دوران شا هنشاهی(شعبون بي مخ)



«میترا حجار» ممنوع‌التصویر اعلام شد

با اینکه رفع توقیف «به‌رنگ ارغوان»، احتمال اکران «سنتوری» مهرجویی و بازگشت «گلشیفته فراهانی» مطلع گزارش‌های سینمایی روز است در تازه‌ترین رشته سوگنامه‌ها «میترا حجار» ممنوع‌التصویر اعلام شد.
یک منبع آگاه در معاونت سینمایی با تایید این خبر گفت: «حراست وزارت ارشاد ممنوع‌‌‌التصویری «میترا حجار» را اعلام کرده است.
البته باید توجه داشت ممنوع‌‌‌التصویری این هنرمندان به صورت شفاهی اعلام می‌شود و تهیه‌کننده نیز باید شفاها از این موضوع مطلع می‌شد که نباید با این بازیگر قرارداد ببندد.»


صدور حکم زندان علیه یک زندانی سیاسی زن

بنابه گزارشات رسیده دادگاه انقلاب سمنان زندانی سیاسی  طیبه نبوی را به احکام غیر انسانی  3 ماه حبس تعزیری و  1 سال زندان تعلیقی محکوم کرد.
زندانی سیاسی طیبه نبوی بیش از 2 ماه پیش با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به زندان منتقل شد  در طی این مدت تحت فشارهای بازجویان وزارت اطلاعات و در شرایطی بسیار سخت و بلاتکلیف  قرار داده شد. پس از آن به  دادگاه انقلاب سمنان  برده شد و به حکم غیر انسانی 3 ماه زندان تعزیری و 1 سال زندان تعلیقی محکوم شد.
زندانی سیاسی طیبه نبوی در 26 مردادماه با یورش مامورین وزارت اطلاعات دستگیر و به سلولهای انفرادی وزارت اطلاعات سمنان منتقل شد او چندین هفته در سلول انفرادی بسر برد و از ملاقات با فرزند 3 ساله اش و خانواده اش محروم بود. او در طی مدتی که در سلولهای انفرادی قرار داشت تحت بازجوئیهای طولانی در طی ساعات مختلف شبانه روز قرار داشت و در حین بازجوی تحت  شکنجه های جسمی و روحی بود. زندانی سیاسی طیبه نبوی همچنان در بند زنان زندان سمنان زندانی است.


بي خبري كامل از حسين خاني پس از بازداشت در مراسم دعاي كميل

احمد حسین خانی دانشجوی رشته سینما دانشگاه هنر و از فعالین دانشجویی دانشگاه و از اعضای ستاد مهندس میرحسین موسوی از روز پنج شنبه 30/7/88 بازداشت و به زندان اوین منتقل شده است.
 بنا به اين گزارش وی پجشنبه شب گذشته منزل را به قصد شرکت در مراسم دعای کمیل ترک کرده است ولي آن شب به منزل بازنگشته است.
 تنها در روز جمعه  طی تماسی از زندان اوین ، مسئولان امنيتي از زنداني بودن وی در این زندان خبر داده اند.
گفتني است در هفت روز گذشته از بازداشت غير قانوني اين فعال دانشجويي ، وی هیچ تماسی با خانواده نداشته است و خانواده وي در بي خبري كامل از وضعيت وي به سر ميبرند. با توجه به اخبار ناگوار منتشر شده از زندان اوين و عدم تماس تلفني احمد حسين خاني تا كنون ، خانواده و دوستان وي به شدت نگران سلامتي اين دانشجوي دربند ميباشند.
 شايان ذكر است كه احمد حسین خانی در تابستان گذشته و در جريان بازداشت هاي گسترده پس از انتخابات نیز به مدت 28 روز در بند امنيتي 209 زندان اوین زنداني بوده است.
همچنين گفتني است احمد حسين خاني  در چهارمين دادگاه نمايشي كودتاچيان به عنوان متهم حضور داشته است و پس از آن به قید وثیقه 50 میلیون تومانی آزاد شده بود.
اين دانشجوي دربند دانشگاه هنر در طول مدت آزادی پس از زندان اول نيز چندین بار مورد تهدید نیروهای امنیتی قرار گرفته و نیز یک بار جهت تکمیل پرونده به منظور ارسال به دادستانی به زندان اوین فراخوانده شده بود.

درخواست تجاوز جنسی به دو زندانی عقیدتی در رجایی شهر کرج

رئیس بازرسی زندان رجایی شهر کرج در هنگام ورود دو زندانی عقیدتی از سایر زندانیان خواست تا آنان را مورد تجاوز جنسی قرار دهند.
به گزارش هرانا به نقل از واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دو تن از شهروندان بازداشت شده در وقایع اخیر با هویت محفوظ که گفتگوهای آنان از صدا و سیما نیز پخش شده است پس از تبعید از زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج در اوایل هفته جاری، حسب نظر واحدهای حفاظت و بازرسی این زندان به بند 1 زندان رجایی شهر که اخیراً شاهد درگیریهای مرگبار و یک شورش بوده است منتقل شدند.
رضا ترابی مسئول بازرسی این زندان در اقدامی که ارتباطی با وظابف وی ندارد، این دو زندانی را شخصاً به این بند منتقل کرده و در حضور تعدادی از زندانیان بصورت علنی و صریح خواستار تجاوز جنسی تا حد ممکن! به این دو زندانی شده است.
در حال حاضر این دو زندانی کماکان در بند 1 این زندان که محدودیت تماس با خارج زندان را نیز داراست به سر می برند، گزارشاتی از مسائل روی داده در این بند دریافت شده است که در صورت تائید بعنوان گزارشات تکمیلی از وضعیت این دو زندانی و اقدام غیرانسانی و غیرقانونی مسئولان زندان منتشر خواهد شد.
لازم به یادآوری است مورخ 3 آبان ماه واحد زندانیان، گزارشی تحت عنوان "یک زندانی با دستور یکی از مسئولان زندان مورد تجاوز جنسی قرار گرفت" منتشر کرد که در آن شرح تجاوز به یک زندانی به نام "عبدالله همتی" به دستور یکی از مسئولان زندان کرج ذکر شده بود، گزارش شده است پس از انتشار این مهم و واکنش افکار عمومی نسبت به موضوع مطرحه، مسئولان مربوطه زندانی مذکور را در مقابل دوربین فیلمبرداری قرار داده و تحت فشار گفتگویی ویدئویی از وی تحت عنوان عدم صحت این گزارش ضبط کرده اند. این در حالی است که بحران مسائل جنسی در زندان رجایی شهر در سطح ریاست آن بارها در نشریات رسمی نیز منتشر شده است.


عکس : صفحه اول امروز روزنامه ها


۰۶ آبان، ۱۳۸۸

شکایت دادستان تهران از محمد اولیایی فرد

دادستان تهران از محمد اولیایی فرد، حقوقدان و وکیل پایه یک دادگستری شکایت کرد
به گزارش هرانا به نقل از  واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در برگ احضاریه ی  این وکیل و فعال حقوق بشر، برخلاف نص صریح قانون، هیچ اتهامی ذکر نشده است و تنها وی را موظف می کند تا به خاطر شکایت دادستان تهران، "جعفری دولت آبادی"، سه روز پس از رویت، خود را به شعبه یک دادیاری دادسرای کارکنان دولت معرفی کند.
لازم به ذکر است این شکایت در حالی صورت می گیرد که اولیایی فرد وکیل تعدادی از فعالین مدنی و سیاسی است.و در حال حاضر نیز پرونده دیگری از این حقوقدان در دادسرای کارکنان دولت با اتهام " توهین و افترا به مامورین وزارت اطلاعات" مفتوح است.
به نظر می رسد این احضار در راستای تداوم فشار بر وکلای فعال حقوق بشر باشد که پس از انتخابات دور دهم ریاست جمهوری افزایش یافته است

دیدار دادستان با خانواده های بازداشت شدگان

دادستان عمومی و انقلاب تهران با تعدادی از خانواده های بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات که در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران تجمع کرده بودند،‌ دیدار و گفتگو کرد.
 به نقل از ایلنا,تعدادی از خانواده های بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات امروز در مقابل دادسرای عمومی و انقلاب تهران واقع در میدان ارگ (15 خرداد ) تجمع کرده بودند كه عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در محل سالن کنفرانس دادستانی با این خانواده ها دیدار و گفتگو کرد .

آخرین خبرها از زندانیان؛ عدم رسیده‌گی پزشکی و بلاتکلیفی زندانیان

تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی و دیدار با دادستان ، ادامه‌ی اعتصاب غذای فریبا پژوه و هنگامه شهیدی و وضعیت نامناسب جسمی حامد روحی‌نژاد، جعفر ابراهیمی و یاسر مجیدی.
خانواده‌های زندانیان سیاسی طبق اعلام قبلی  امروز چهارشنبه ششم آبان ماه در مقابل دادستانی تهران با در دست داشتن عکس عزیزان خود تجمع کردند. در این تجمع خانواده‌های حدود 80 نفر از زندانیان هم‌چون فریبا پژوه، هنگامه شهیدی، محمدعلی ابطحی،  مصطفی تاج زاده، محسن میردامادی، مسعود باستانی، محسن صفایی فراهانی، حسین باستانی نژاد، سعید لیلاز، عبدالله مومنی و بهمن احمدی امویی و... حضور داشتند.
برخی از خانواده‌ها به نماینده‌گی از خانواده با دادستان تهران دیدار کرده و شکایت‌های خود را مطرح کرده‌اند، جعفری نیز با یادداشت برداشتن از آن‌ها از پی‌گیری و تسریع در روند پرونده‌ها خبر داده است. عده‌یی از مردم نیز قصد ملحق شدن به خانواده‌های زندانیان را داشتند که با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند. در این تجمع که تا ساعت 2 به طول انجامید کسی در بازداشت نشده است. خانواده‌های زندانیان سرانجام با سردادن شعار الله‌اکبر محل را ترک کردند.
فریبا پژوه روزنامه‌نگار زندانی از روز دوشنبه هم‌زمان با هنگامه شهیدی دیگر روزنامه‌نگاری که مدتی با او در یک سلول بوده است، دست به اعتصاب غذا زده است. فریبا پژوه در اعتراض به بلاتکلیفی و عدم روشن شدن وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است. وی روز دوشنبه بعد از یک هفته ممنوع الملاقات بودن توانسته بود با خانواده‌ی خود از پشت شیشه دیداری کوتاه داشته باشد. هنگامه شهیدی دیگر روزنامه‌نگار زندانی که در اعتصاب به سر می‌برد اعلام کرده که به این دلیل به بند عمومی منتقل شده که «تحقیر» شود. این دو روزنامه‌نگار 3 روز است که در اعتصاب غذا به سر می‌برند. هنگامه شهیدی علاوه بر این دست به اعتصاب دارو هم زده که با این موضوع، وضعیت جسمی وی بسیار نگران کننده می‌شود. مسئولان قضایی در قبال اعتصاب غذای پژوه و شهیدی تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده و وضعیت آن‌ها را مشخص نکرده‌اند.
و دیگر این‌که وضعیت جسمی حامد روحی‌نژاد و جعفر ابراهیمی در زندان به روزبه‌روز بدتر می‌شود. حامد روحی‌نژاد در اثر بیماری در حال از دست دادن بینایی خود است و جعفر ابراهیمی نیز دچار حمله‌ی عصبی شده است.
در خصوص شورش زندانیان رجایی‌شهر و علت شروع آن این خبر به دست آمده که یک زندانبان به نام «مرجانی»  از تزریق انسولین یکی از زندانیان مبتلا به دیابت به صورت خودسرانه جلوگیری کرده است. این مساله باعث ناراحتی و فشار عصبی دیگر زندانیان شده است و به درگیری انجامیده است.
پرونده‌ی محسن میردامادی دبیرکل و مصطفی تاج زاده عضو شورای مرکزی حزب مشارکت با گذشت بیش از 4 ماه به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال شده است. هوشنگ پوربابایی با اظهار بی‌اطلاعی  نسبت به تعیین وقت جلسه رسیده‌گی به اتهامات موکلان خود به ایلنا گفت: پرونده‌ی موکلان به «شعبه 15 دادگاه انقلاب» به ریاست قاضی «صلواتی» ارسال شده است.
احمد زیدآبادی دبیرکل سازمان دانش آموختگان پس از 45 روز بی‌خبری مطلق صبح امروز موفق به برقراری تماس کوتاه تلفنی با همسرش شد. به گزارش ادوارنیوز در این مکالمه که به مدت 2 دقیقه طول کشیده است وی به همسرش گفته است با وجود گذشت چهارماه‌ونیم هم‌چنان در «سلول انفرادی» به سر می‌برد. مهدیه محمدی همسر وی امروز نیز موفق به دیداد با همسر خود نشده است. وی اظهار داشت: « امروز بار دیگر از دفتر دادستانی به من گفتند که می‌توانم همین امروز با همسرم ملاقات کنم که این مساله بار دیگر با مخالفت بازجو روبرو شد.»


عکس شانپانزه زیبا در کنار خانوم های زیبا


عکس مار بدون شرح


تیم فوتبال زنان اردن


عکس فیگور زیباخانوم دانمارکی


عکس لحظه زیبا شکار شدن گاو میش توسط تمساح


img98.com Image Upload Center



عکس :مدل لباس زیبا برای خانوم زیبا


عکس تاریخی از مصدق با رییس جمهور آمریکا

u

عکس تاریخی از شاه شاهنشاهی در برابر رييس جمهور فرانسه


دادستان كل كشور شكايت 100 نماينده از موسوي را تاييد كرد

غلامحسين محسني اژه‌اي دادستان كل كشور صبح امروز در حاشيه برگزاري جلسه كميته تعيين مصاديق جرائم يارانه‌اي در جمع خبرنگاران در خصوص شكايت نمايندگان مجلس از مير حسين موسوي گفت: در تاريخ 29 مهرماه سال جاري دو تن از نمايندگان مجلس متن شكوائيه كه تعداد قابل توجهي حدود 100 نفر آن را عليه موسوي امضا كرده بودند تنظيم و به بنده ارائه كردند كه دادستاني كل كشور در اين خصوص مشغول بررسي مطالب ارائه شده است. 
به نقل از فارس ، وي افزود: از طرف برخي مجامع هم مطالبي منعكس شده و در خواست رسيدگي و تعقيب موضوع را از ما دارند البته دادستاني كل كشور مستقيما اقدام قضايي انجام نمي‌دهد بلكه مطالبي را تنظيم و براي رسيدگي به مراجع ذيربط قضايي ارسال خواهد كرد.
دادستان كل كشور در خصوص زمان رسيدگي به اين شكوائيه‌ها اظهار داشت: زمان رسيدگي بستگي به اقدامات بعدي و موكول به بررسي گزارشاتي است كه برخي افراد و مجامع ارائه داده‌اند.
اژه اي ادامه داد: در مطلب ارائه شده توسط نمايندگان مجلس برخي اتهامات در خصوص مير حسين موسوي مطرح شده و به عنوان شريك و مباشر نمايندگان خواستار تحت تعقيب قرار گرفتن وي شده‌اند؛ نمايندگان در خواست خود را به مواد 610 و 618 قانون مجازات اسلامي كه در خصوص بر هم زدن امنيت و نظم اجتماعي و تبليغ عليه نظام اسلامي است، مستند كرده‌اند.
وي در ادامه تاكيد كرد: برخي از اساتيد دانشگاه نيز درخواست مشابهي در اين خصوص از ما داشته اند كه متعاقبا دادستاني بررسي هاي مقتضي را انجام و نتايج را به مراجع ذيربط ارسال خواهد كرد.


اخراج سه دانشجوی بهائی از دانشگاه سمنان

خانمها مژده نورانی، فرحناز فلفلی و آقای اردلان تبیانیان که در کنکور سال 88 در دانشگاه سمنان پذیرفته شده بودند پس از گذشت یک هفته حضور در دانشگاه بنا به دستور حراست دانشگاه اخراج شده و از حق تحصیل خود محروم شدند.  پیگیریهای این دانشجویان و مراجعات مکرر آنان به مسئولین و ریاست دانشگاه نیز نتیجه ای نداشت و تنها جواب آنها  "دستور از بالا"  عنوان شده است، لازم به ذکر است مسئولین دانشگاه ابراز نموده اند که بنا به دستور هیچ برگه و مستندی در خصوص اخراج آنان نمی توانند ارائه دهند.

عکس تاریخی هویدا در ماشین شخصی خود پیکان

http://images.freenewsagency.multiply.com/image/gM-dzf-976WpoUUY+k40pQ/photos/1M/400x400/82/Photo522-1.jpg?et=LReH7ZG9c8%2CCcJoLQhRzpQ&nmid=0

عکس تاریخی> خانواده شاه شاهنشاهی


40 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج کشور

40 هزار دانشجوی ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل می کنند.
به گزارش واحد مرکزی خبر، قائم مقام معاون آموزش وزیر علوم تحقیقات و فناوری در اراک گفت: مبادله دانشجو و استاد و ایجاد دوره های مشترک آموزشی در برخی دانشگاه های جامع و بزرگ کشور با دانشگاه های معتبر جهانی در دستورکار این وزارتخانه قرار دارد.
عامری گفت: هم اکنون دانشجویانی از خاورمیانه ، آفریقا و اروپا در برخی دانشگاه های کشور از جمله دانشگاه تربیت مدرس و تهران تحصیل می کنند.
وی افزود: سه میلیون و700 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی در دانشگاه های دولتی و آزاد و غیر انتفاعی در کشور تحصیل می کنندکه از این عده 200 هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد ، 20 هزار نفر در مقطع دکترا و بقیه در مقطع دیگر تحصیل می کنند.
قائم مقام معاون آموزش وزیر علوم راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی پژوهش محور در موسسات آموزش عالی را از برنامه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری دانست و افزود: این دوره ها بیشتر در مراکز پژوهشی و پژوهشگاه ها راه اندازی می شود و دانشجویان به جای گذراندن واحدهای درسی ، بیشتر در تحقیقات و پژوهش های کاربردی برای حل مسائل و مشکلات بخش های مختلف مشارکت دارند.
عامری گفت: این دوره ها در 4 مرکز پژوهشی راه اندازی شد و در سال های آتی این دوره ها در سایر پژوهشگاه ها و مراکز پژوهشی راه اندازی خواهد شد.


یمن از خدمه یک کشتی ایرانی بازجویی می کند

مقامات یمن می گویند آنها از پنج خدمه ایرانی یک کشتی که به اتهام حمل اسلحه توقیف شده است بازجویی می کنند. کشتی در نزدیکی بندر «مدی» توقیف شد، و مقامات یمن می گویند این کشتی برای شورشیان شیعه در شمال کشور اسلحه حمل می کرد.
تلویزیون دولتی ایران روز سه شنبه گفت مقامات در تهران چنین ادعایی را نادرست می خوانند.
یمن نهادهای مذهبی در ایران را به حمایت از شورشیان متهم کرده است.
شورشیان، اعضای فرقه زیدی هستند و از سال ۲۰۰۴ علیه آنچه آن را سرکوب و تبعیض دولت یمن می نامند در جنگ بوده اند.
دادگاهی در یمن روز سه شنبه چهار مرد را که در شورش دخالت داشتند به مرگ محکوم کرد.

عکس فرماندهان روسیه وانگلستان و آمریکا در قزوین در سال 1329


دادستان کشور مسئول فیلتریگ محتوای اینترنت شد

معاون مبارزه با جرائم رایانه ای پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه پس از هشت سال قانون جرائم رایانه ای تصویب شد، گفت: طبق قانون دادستان کل کشور موظف شده است لیستهایی را تهیه و از کانالهایی که لازم است ابلاغ کند تا این محتوا فیلتر یا مسدود شوند.
به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهرداد امیدی سه شنبه شب در اولین گردهمایی فعالان حوزه میزبانی وب، ثبت دامنه و مراکز داده ها با بیان اینکه تدوین قانون جرائم رایانه ای از سال 80 آغاز شد، گفت: این قانون پس از هشت سال در مرداد ماه سال جاری تصویب شد. این قانون بایدها و نبایدهایی را اعمال کرده است که شامل افراد حقیقی و حقوقی می شود.
وی ادامه داد: این قانون طبق مواد 21، 23 و 32 برای اشخاصی که خدمات وب را در قالب خدمات میزبانی و دسترسی ارائه می کنند پیش بینی هایی را در نظر گرفته است. ماده 21 قانون جرائم رایانه ای صراحتا به بحث محتوا اشاره دارد. پیش از این در این مورد ساز و کار قانونی وجود نداشت ولی در این قانون دیده شده است. بر این اساس دادستان کل کشور موظف شده است لیستهایی را تهیه و از کانالهایی که لازم است ابلاغ کند که این محتوا فیلتر یا دسترسی به آن محدود یا مسدود شود.
معاون مبارزه با جرائم رایانه ای پلیس آگاهی ناجا، پلیس، مقامات قضایی و مراکز خدمات دسترسی را از بخشهای مهم برای کشف جرائم رایانه ای ذکر کرد و اظهار داشت: همکاری این مراکز می تواند نتایج خوبی در زمینه کشف جرائم داشته باشد که برای این منظور قانون، مراکز ارائه دهنده خدمات دسترسی را موظف کرده است تا اطلاعات کاربران را حداقل 6 ماه پس از خاتمه اشتراک نگهداری کنند.

ارسال پرونده تاج زاده و ميردامادي به دادگاه

پرونده محسن ميردامدي دبيركل حزب مشاركت ايران اسلامي و مصطفي تاج زاده عضو مشترك حزب مشاركت و سازمان مجاهدين انقلاب اسلامي به شعبه 15 دادگاه انقلاب ارسال شد.
هوشنگ پوربابايي گفت: اخيرا خانواده‌هاي موكلانم با آقاي لطفي رئيس دادگاه انقلاب ديدار كرده‌اند كه در آن جلسه به آنها گفته شده كه پرونده‌هاي اتهامي موكلانم به شعبه 15 دادگاه انقلاب اسلامي به رياست قاضي صلواتي ارسال شده است.
وكيل تاج‌زاده و ميردامادي از تعيين وقت جلسه رسيدگي به اتهامات موكلان خود اظهار بي‌اطلاعي كرد و گفت: روز گذشته به دادگاه انقلاب مراجعه كردم و پس از هماهنگي انتظامات با دفتر شعبه ، به علت ازدحام كاري شعبه 15 و وجود جلسات محاكمه در شعبه پيگيري پرونده موكلانم را به روز ديگري محول كردند كه مقرر شد در روز شنبه با همراه وكيل ديگر پرونده دكتر حسين‌آبادي به دادگاه مراجعه كنيم.
وي در پايان گفت: اميدوارم دادگاه فرصت كافي جهت مطالعه پرونده و ملاقات وكلا با موكلانشان را در زندان جهت بررسي مطالب موجود در پرونده را فراهم كنند.

مرگ 6 بیمار جدید مبتلا به آنفولانزای خوکی

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت از ابتلای 444 مورد جدید به بیماری آنفلوانزای نوع A و مرگ 6 بیمار جدید طی هفته گذشته در اثر این بیماری در کشور خبر داد.
دکتر محمد مهدی گویا با اعلام این مطلب گفت: به این ترتیب تعداد مبتلایان به این بیماری در کشور به 1638 نفر رسیده است.
به گفته وی در منطقه مدیترانه شرقی که شامل 22 کشور و 550 میلیون نفر جمعیت است تاکنون 17150 نفر به این بیماری مبتلا شده و 111 نفر نیز فوت شده‌اند.
گویا افزود: ضمناً علاوه بر 16 مورد فوت قبلی طی هفته گذشته 6 مورد جدید فوت نیز گزارش شده است که در مجموع تاکنون 22 نفر بر اثر این بیماری در کشور فوت کرده‌اند.
رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت در ادامه ضمن تاکید بر ضرورت رعایت نکات بهداشتی در پیشگیری از ابتلا به این بیماری یادآور شد: افراد در صورت مبتلا شدن تا بهبودی کامل (به مدت یک هفته) در منزل استراحت نمایند.
در حال حاضر تعداد 449 هزار نفر در جهان به بیماری آنفلوانزای نوع A مبتلا شده و تعداد 5000 نفر نیز بر اثر این بیماری جان‌ باخته‌اند.

عکس تاریخی>لحظه محاکمه و اعدام هویدا


فيلم : مهران مدیری، اعترافگیری .......

http://www.youtube.com/watch?v=6ez-ZTLeV0c


فيلم : آتش سوزی در يکی از ايستگاههای مترو تهران، 5 آبان، 27 اکتبر

http://www.youtube.com/watch?v=fECvT3PsiYQ


افزایش تعداد کودکان اجاره ای در کشور

به گزارش خبرنگار اجتماعی جهان بررسی چند نهاد پژوهشی نشان می دهد که در حال حاضر بسیاری از کودکانی که بدون شناسنامه هستند و اغلب نیز دارای تبعیت دوگانه هستند برای تکدی گری و بعضا کار در برخی کارگاههای اقتصادی اجاره می شوند.
اگر چه رقمی دقیقی از این تعداد کودک نیست اما برخی پژوهش های میدانی حاکی از افزایش این تعداد کودک مخصاصا در شهرهای بزرگ است.
برخورد سلبی و غیر ریشه ای با متکدیان باعث شده است باندهای تجاری با اجاره کردن این کودکان آنها را جهت بادکنک فروشی ،فال فروشی ،اسپند دود کنی و شیشه پاک کنی ... به کار بگیرند.
جهان چندی پیش از بلاتکلیفی کودکان دارای تبعیت دوگانه و شناسنامه نداشتن تعداد قابل توجهی از این کودکان در کشور گزارش داده بود.
گفته می شود این كودكان اجاره ای اغلب شناسنامه ندارند و موجودیت آنها از سوی خانواده‌هایشان هم پذیرفتنی نیست.
کارشناسان اجتماعی و دفاع از حقوق کودک معتقدند برای حل این معضل باید یك راه قانونی ایجاد شود و با شناسنامه‌دار كردن این كودكان، خانواده‌هایشان را ملزم كنند تا موجودیت بچه را بپذیرند .
شناسنامه‌دار شدن این كودكان بی‌‌هویت، راه فرار از قانون توسط خانواده‌ها را سد كرده و برای رعایت قانون بهانه به دست والدین می‌دهد.
گفته می شود سازمان بهزیستی نیز جهت کنترل همین سوء استفاده ها تشریفات سخت اداری برای والدین علاقه مند به پذیرش فرزند، ایجاد کرده است.
البته سختگیری بهزیستی باعث شده است خرید فروش کودکان به روش های زیر زمینی و غیر قانونی انجام شود.
در همین حال چندی پیش برخی رسانه ها از خرید و فروش نوزادان با قیمت 3 تا 10 میلیون تومان در بیمارستانها خبر دادند.
اگر چه اغلب خرید و فروش نوزادان در بیمارستانها برای فرزند خواندگی است اما نبود هرگونه نظارات باعث شده است که در مواردی سوء استفاده از این کودکان هم گزارش شود.


مکاتبه رحیمی، معاون اول احمدی نژاد، با دانشگاهی جعلی و محرمانه

دانشگاه جعلی که محمدرضا رحیمی با آن مکاتبه کرده است، به صورت محرمانه فعالیت می‌کند.
در ادامه پیگیری‌های پرونده مدارک جعلی، خبرنگاران "الف" برای اطلاع از نحوه فعالیت این مجموعه سعی کردند به روش‌های مختلف با فروشندگان این گونه مدارک تماس حاصل کنند.
بنابراین گزارش، معاون اول فعلی رییس جمهور در نامه خود با ونکوور کانادا مکاتبه کرده بود. باوجودی که قراین و فهرست‌‌های سیاه مراجع علمی و وزارتخانه‌های علوم کشورهای مختلف دنیا نشان می‌داد که چنین دانشگاهی جعلی است و مدارک فروخته شده به اسم بلفورد ارزش علمی ندارد، اما برای اطمینان بیشتر، خبرنگاران الف تلاش کردند که با صادرکنندگان این مدرک به هر نحو ممکن تماس حاصل کنند.
در ابتدا، بررسی‌های متعدد از مراجع مختلف در ونکوور نشان داد که چنین دانشگاهی در این شهر وجود ندارد. در گام دوم، بررسی‌ها برای یافتن این دانشگاه در سایر نقاط جهان نیز بی‌تاثیر ماند. در گام سوم خبرنگار الف با تلفن و آدرس ایمیل صادرکننده این مدارک که برای فروش مدارکش سایتی نیز به اسم دانشگاه بلفورد تاسیس کرده است تماس حاصل کرد. صادرکننده مدارک جعلی با اطلاع یافتن از اینکه یک خبرنگار با وی تماس گرفته است، از پاسخ دادن طفره رفت و در آخرین گام، خبرنگار الف در پوشش یک متقاضی خرید مدرک تماس گرفت و ضمن تشکر از فعالیت‌های بلفورد برای گسترش دانش! به مسوول مربوطه گفت که برای اطمینان از اینکه پولش به مدرک تبدیل خواهد شد، نام چند نفر، به ویژه از ایران، که درخواست مدرک کرده‌اند یا برای آن‌ها مدرک صادر شده است، به وی اعلام شود. پاسخ بلفورد جالب است:
Dear Sir
Thanks for the appreciations. Yes, we do have students not only from Iran but from all over the world; however, we do not inform about names due to confidentiality
"ممنون از تحسین‌هایتان. ما نه ‌تنها از ایران بلکه از سراسر جهان دانشجو داریم. هرچند به دلیل محرمانه بودن نمی‌توانیم نام آن ها را اطلاع دهیم".
به این ترتیب مشخص شد، دانشگاه جعلی محرمانه هم فعالیت می‌کند.
گزارش خبرنگاران الف از منابع دیگر حاکی است، مدارک افراد دیگری نیز در سطوح مختلف مدیریتی از معاونت وزیر تا معاونت بانک، زیر سوال است.
این مساله ضرورت تسریع رییس جمهور در پیگیری دستور خود درمورد بررسی مدارک مدیران و نیز توجه این افراد به تصحیح مدارج اعلام شده خود را می‌طلبد.


راز مرد مسلح تحت‌تعقيب حوادث بعد از انتخابات

در آخرين روز نمايشگاه مطبوعات، مردم و خبرنگاران، مردي را در نمايشگـاه ديدنـد كـه در حوادث ‌بعـد از انتخابـات تصويري از او منتشر شـده بـود كـه بـا يك سلاح گـرم مسلسل در خيابان‌هاي تهران و در ‌بين مردم حضور داشت.‌به گزارش عـصـرايـران، تصوير اين مـرد مسلح در آن زمـان بــه سرعت در رســانـه‌هـا منتشـر شــد و ‌تحليل‌ها و اظهارنظرهاي مختلفي درباره هويت فرد مورد نظر مطرح شد.‌در همان حال مسئولان نيز درصدد دستگيري اين فرد مسلح برآمدند. خبرگزاري فارس نيز با انتشار اين ‌عكس ،آن را سندي بر حضور عناصر مسلح ضدانقلاب در جريان حوادث بعد از انتخابات دانست.‌‌ ‌در اين ميان، يك روزنامه اصلاح‌طلب نيز خبري منتشر كرد و مدعي شد فرد مذكور يك بيمار و آن ‌اسلحه نيز اسبـاب بـازي است و اين فــرد هـر روز در خيابـان‌هـاي تهــران مشاهده مي‌شود.‌ ‌با بروز اتفاقات پي در پي بعدي، مرد مسلـح ماجرا از يادها رفت تا اينكه در نمايشگاه مطبوعات و ‌در غرفه هاي مختلف رسانه ها حضور يافت و ماجراي انتشار عكس خود را در آن وقايع اين گونه تشريح ‌كرد: دامادم با من مشكل داشت و به هـمـيـن دلـيـل عكس من را به وسيله فتوشاپ روي تصوير درگيري‌هاي خياباني گذاشت و منتشر كرد بعد هم در تماس با مراجع امنيتي، محل زندگي من را اعلام كرد و ‌شبانه 15 مامور به منزلم آمدند و مرا دستگير كردند اما وقتي متوجه شدند عكس دستكاري شده بود،‌آزاد شدم.‌

بازداشت رئيس ستاد88 استان گلستان

على خاري، رئيس ستاد88 (جوانان حامى‌خاتمى‌و موسوي) استان گلستان بازداشت شد. پس از بازجويى بازداشت شد. در روزهاى گذشته چند نفر از جوانان فعال در انتخابات رياست جمهورى که از اعضاى ستاد جوانان حامى‌موسوى و خاتمى‌بودند، نيز احضار و مورد بازجويى قرار گرفته‌اند.

۰۴ آبان، ۱۳۸۸

فيلم : پیام ویدئویی مهدی کروبی در مورد حوادث نمایشگاه مطبوعات

http://www.youtube.com/watch?v=RsxMv_ewX-U&feature=player_embedded


مرزبانان پاکستان 11 پاسدار ايرانی را بازداشت کردند

مرزبانان پاکستان يازده تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را بازداشت کرده اند. خبرگزاری رويترز بنقل از يکی از مسئولان مرزی پاکستان می گويد اين افراد امروز در منطقه مشخل Mashkhel پس از عبور بداخل پاکستان بازداشت شدند. اين مسئول مرزی پاکستان افزوده اين موضوعی جدی است و آنها در حال تحقيق هستند تا ببينند اين پاسداران به چه علت وارد خاک اين کشور شده اند. يکی ديگر از مسئولان مرزی پاکستان گفته است افراد بازداشت شده گفته اند آنها در تعقيب اعضای جندالله در نزديکی مرز بوده اند و تصادفا وارد خاک پاکستان شده اند. گروه جندالله مسئوليت سوء قصد انتحاری اخير در سيستان و بلوچستان ايران را برعهده گرفت. در آن انفجار ۴۱ نفراز جمله چند تن از فرماندهان سپاه پاسداران کشته شدند. ايران می گويد گروه جندالله درداخل پاکستان مستقر است اما پاکستان اين ادعا را رد می کند.

به قتل رسیدن محسن منصوری افسر کشیک بند 1 زندان گوهردشت

بنابه گزارشات رسیده از بند 1 زندان گوهردشت کرج ،افسر کشیک بند 1 زندان گوهردشت کرج در یک  درگیری  مبهمی کشته شد.
محسن منصوری افسر کشیک بند 1 زندان گوهردشت کرج در یک در گیری به قتل رسید. قبل از این خبرگزاری فارس وابسته به سپاه پاسداران او را به عنوان کارمند حل اختلاف شعبۀ 608 ولنجک اعلام کرده بود و در ادامه این گزارش گفته بود که او همراه با 5 نفر دیگر در یک درگیری خانوادگی به قتل رسید.
محسن منصوری مدت طولانی است که تحت عنوان افسر کشیک در زندان گوهردشت کرج مشغول بکار بود . این فرد در اذیت و آرار زندانیان و بخصوص زندانیان سیاسی نقش مسقیم داشت. شایعاتی حاکی از آن است که این درگیری خانوادگی نبوده و به منظور گرفتن رشوه می باشد.
رئیس زندان علی حاج کاظم و سایر نفرات او در زندان گوهردشت کرج در گرفتن رشوه و اخاذی از زندانیان و خانواده های آنها نقش عمده ای دارند. از جمله آن علی محمدی معاون اجرائی زندان گوهردشت کرج  به دلیل اخاذی از زندانیان و افشا شدن آن و عدم  تقسیم مبلغ گرفته شده  بین سایر کارگردانان زندان سال گذشته پرونده ای علیه وی در دادگاه کرج تشکیل شد و این پرونده همچنان در جریان است.


عکس تاریخی از سر ورودي مجلس شوراي ملي در سال 1320


عکس تاریخی> شاه شا هنشاهی در کنار فرح


عکس تاریخی از شاه شاهنشاهی در بین خبر نگاران ایرانی و خارجی



همسر زیدآبادی: بازجو نمی‌گذارد احمد را ببیینم

مهدیه محمدی همسر احمد زیدآبادی دبیرکل دربند سازمان دانش آموختگان ایران، پس از گذشت  43 روز بی خبری مطلق از وضعیت همسرش بار دیگر امکان ملاقات با همسر خود را نیافت.
مهدیه محمدی در این مورد به ادوارنیوز گفت: "امروز دوشنبه با در دست داشتن نامه موافقت دادستان تهران مبنی بر ملاقات با همسرم همراه با فرزندانم به زندان اوین رفتیم، اما پس از آنکه 5 ساعت در سالن ملاقات من و کودکانم را معطل کردند در نهایت به ما گفتند که بازجو پرونده آقای زیدآبادی را ممنوع الملاقات کرده است".
همسر احمد زیدآبادی با تاکید بر اینکه روز گذشته شخص دادستان مستقیما موافقت مکتوب خود را مبنی بر ملاقات به زندان ارسال کرده است، افزود: "علنا و در روز روشن یک بازجو دستور دادستان را زیرپا می‌گذارد".
گفتنی است، احمد زیدآبادی که از روز 23 خردادماه بازداشت شده است، به دلیل فعالیت‌های سیاسی و مطبوعاتی‌اش به ویژه نگارش نامه‌ای به آیت‌الله خامنه‌ای تحت فشار و شکنجه است تا از مقام رهبری عذرخواهی کند.
اکنون 43روز است که خانواده و وکیل زیدآبادی هیچ‌گونه اطلاعی از وضعیت او در زندان ندارند.

فيلم : دانشگاه شاهرود 4 آبان، 26 اکتبر


http://www.youtube.com/watch?v=hvmy-dz2up0

مجازات شلاق برای بستن سینه‌بند

گروه اسلام‌گرای «الشباب» که کنترل بخش بزرگی از مرکز و جنوب سومالی را در اختیار دارد، از این پس، زنان و دخترانی را که از سینه‌بند استفاده کنند را بر اساس قوانین شریعت اسلامی در ملا عام «شلاق» خواهد زد. ادامه مطلب از خبرگزاری روئیترز
http://www.reuters.com/article/worldNews/idUSTRE59F24220091016

مرزهای کـــردستان اینبار با دوربینهای مدار بسته‌ کنترل میشود

فرمانده انتظامی اورومیه گفت : کنترل تصویری مرزهای استان اورومیه همزمان با هفته نیروی انتظامی در 12 نقطه از مرزهای اورومیه آغاز میشود. سردار سرتیپ حسن کرمی افزود : کنترل تصویری ابتدا در مرزهای اورومیه , سردشت , پیرانشهر و سلماس آغاز میشود و سپس تمام نقاط مرزی استان به این سیستم مجهز خواهد شد. وی اظهار کرد: این دوربین ها ار نوع حرارتی و دید در شب بوده و نسبت به تردد هرگونه جاندار حساس میباشد. همچنین افزود : تولید دوربین های دید در شب در دستور کار قرار دارد و نسل جدید این دوربین ها به صورت کنترل از راه دور و شبکه ای و متصل به تیراندازی اتوماتیک میباشد. وی خاطرنشان کرد: کاهش میزان حضور انسانی در نوار مرزی و کاهش اتکا به نیروی انسانی و توسعه ی ابزارهای الکترونیکی در مرز از مهمترین اهداف نصب دوربین های دید در شب در نوار مرزی میباشد. نصب این دوبین ها در شعاع قابل توجهی در مرز , باعث شد که دغدغه ی فرستادن نیرو برای کمین در مرز را نداشته باشیم و این موضوع تسلط ما بر مرزها را بیشتر میکند.

آخرین خبرها از زندانیان

ضیاءالدین نبوی، فعال دانشجویی و عاطفه نبوی امروز به شعبه دوم و پانزدهم بازپرسی امنیت دادگاه انقلاب  منتقل شدند. اتهامات نبوی، تشویش اذهان عمومی، ارتباط با سازمان مجاهدین و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.
ضیاءالدین نبودی اتهامات مبنی بر تشویش اذهان عمومی، اخلال در نظم، ارتباط با سازمان مجاهدین و تبلیغ علیه نظام در پرونده داشته است که امروز با  رد آن‌ها آخرین دفاعیات خود را اعلام کرده است. هم‌چنین عاطفه نبوی نیز در شعبه پانزدهم نیز به اتهام ارتباط با سازمان مجاهدین محاکمه شد. وی به علت نداشتن وکیل تنها در دادگاه حاضر شده بود.
صالح نیکبخت در گفتگو با ایلنا در خصوص آخرین وضعیت پرونده‌های موکلان خود آقایان نبوی، ابطحی، مازیار بهاری و صفایی فراهانی گفت: در هفته گذشته مازیار بهاری با تودیع وثیقه 3 میلیارد ریالی آزاد شده و هماهنگی‌های لازم به عمل آمده تا بهاری با کسی ملاقات، صحبت و یا مصاحبه نکند و از کشور خارج شود. (وی روز سه‌شنبه‌ی گذشته از ایران خارج شده است)
نیکبخت در مورد محمدعلی ابطحی گفت: « با وجود این‌که به درخواست خانواده‌اش، وکیل ایشان هستم اما به دلیل این‌که تاکنون نتوانسته‌ام با او ملاقات کنم، از وضعیت پرونده وی خبری ندارم.» وی در مورد وضعیت جسمانی بهزاد نبوی نیز گفت: «تقریباً وضعیت وی خوب است اما او در بیمارستان تا بهبودی کامل نگه‌داری می‌شود.»
وی به عنوان وکیل بسیاری از فعالان سیاسی هم‌چون نبوی، صفایی فراهانی، میردامادی، ‌رمضان‌زاده و روزنامه‌نگارنی چون قوچانی و زیدآبادی اعلام کرد: ادامه بازداشت آن‌ها «بعد از 4 ماه از صدور قرار بازداشت اولیه‌ آنان، غیرقانونی و مخالف نص‌صریح ماده 32 قانون آیین دادرسی كیفری و بند «د» آن ماده است.»
به گزارش ایسنا فرهاد تجری، عضو كمیته ویژه مجلس جهت پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث پس از انتخابات از آزادی بازداشت شده‌گان بعد از انتخابات با تودیع وثیقه خبر داد. وی گفت: «در مسیری كه به قضات در دادسرا و دادگاه ارایه شده و آن‌ها نیز در پیش گرفته‌اند، قرار شده است افرادی كه دادگاه آنها برگزار شده، برای دنباله‌دار نشدن موضوع و جمع بندی سریع و صدور حكم توسط دستگاه قضایی با قرار تامین آزاد شوند.»
گفته می‌شود اكبر اجدادي  كه در كليه جلسه‌های دادگاه‌هاي پس از انتخابات  حضور داشتند و از سوي شعبه 15 دادگاه انقلاب به ترتیب به 28 و 32 ماه حبس تعزيري محكوم شده‌اند. گفته شده این دو به همراه 40 تن دیگر حکم‌های در حدود 2 تا 4 سال گرفته‌اند. پیش‌تر مجموعه فعالان حقوق‌بشر در ایران از محکومیت حسام ترمسی به 28 ماه حبس خبر داده بود.
در  دیگر خبر رسیده از زندان اوین عباس خرسندی که در حال تحمل محکومیت 8 ساله خود است روز گذشته به دلیل وخامت بیماری گوارشی خود به بهداری مرکزی زندان و نهایتاً به دلیل عدم توان بهداری و به وخامت گرائیدن وضعیت پزشکی صبح امروز به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شده است.
به گزارش ساوالان سسی نوید مشکات، مدینه قاسمی، آیدین تقی پور، محمد محمد لو و جواد رمضان از فعالین مدنی آذربایجانی روز جمعه ۱ آبان ٨٨ پس از شرکت در مراسم سال‌گرد مهندس امانی در تبریز بازداشت شده‌اند و اکنون در اداره اطلاعات باغشاه تبریز هستند.
به گزارش  سایت جرس «همسر عرب سرخی در تشریح آخرین وضعیت او با اشاره به اتمام تحقيقات پرونده همسرش ابراز اميدوار کرد كه این عضو ارشد سازمان مجاهدین به همراه ديگر دوستان دربندشان به زودي آزاد شوند.» نعمت احمدی، درباره وضعیت پرونده فیض الله عرب سرخی با اشاره به وجود ابهام در مورد رسیده‌گی به پرونده موکلش گفت: «در باره آقای عرب سرخی، در مراجعات متعددی که به دادگاه داشتم، می‌گفتند پرونده‌ي ایشان دست ما نیست. اما با تعجب از این‌که اگر پرونده آقای عرب سرخی دست دادگاه نیست، پس چه کسی قرار بازداشت ایشان را صادر کرده و قاضی پرونده چه کسی است؟» مسئولین دادگاه و زندان هم‌چنان اجازه‌ی امضای وکالت‌نامه به عرب‌سرخی را نداده‌اند.

عکس تاریخی> دروازه قزوین در سال 1320 هجری شمسی


عکس تاریخی> هیودا در حال بوسیدن دست شاه شاهنشاهی


عکس تاریخی>رضا پهلوی در کنار دو خواهر خود


مسمومیت 600 دانشجوی دانشگاه یاسوج

مسمومیت برخی از دانشجویان ساکن در خوابگاه دختران دانشگاه یاسوج، باعث تعطیلی این خوابگاه 600 نفره شد.
پس از اینکه تعداد نزدیک به 65 دانشجوی ساکن در این دانشگاه طی دو شب به دلیل اسهال و استفراغ راهی بیمارستان شدند مسئولان دانشگاه از ترس فراگیر شدن این بیماری، اقدام به تعطیلی خوابگاه و بررسی عامل این مسمومیت کردند.
با این حال کارشناسان بهداشت در یاسوج اقدام به نمونه برداری از آب آشامیدنی و مواد غذایی مصرف شده کرده و هنوز نتیجه قطعی از منشاء آلودگی را اعلام نکرده اند.
به گفته یک کارشناس بهداشت محیط این شهرستان، نمونه ها در آزمایشگاه مورد بررسی قرار گرفته و تا پس فردا نتیجه آن اعلام می شود.
با این حال مسئولان دانشگاه یاسوج آلودگی آب آشامیدنی خوابگاه را عامل مسمومیت دانشجویان عنوان کردند.
رئیس دانشگاه یاسوج در این زمینه به خبرنگار مهر در یاسوج، گفت: مسئولان بهداشت شهرستان به صورت شفاهی به این دانشگاه اعلام کرده اند که منشاء آلودگی، آب آشامیدنی است.
دکتر اردوان ارژنگ افزود: بر این اساس تانکر آب خوابگاه را تخلیه و ضد عفونی کردیم و چون خوابگاه با مشکل آب مواجه بود، اقدام به تعطیلی آن کردیم.
به گفته ارژنگ با رفع این مشکل به زودی دانشجویان به خوابگاه بازمی گردند.

عکس : صفحه اول امروز روزنامه ها



۰۳ آبان، ۱۳۸۸

انتقال ضیانبوی به شعبه 2 بازپرسی امنیت

ضیاءالدین نبوی، از دانشجویان ستاره دار و محروم از تحصیل که در تاریخ 25 خرداد ماه سال جاری بازداشت شده بود؛ سرانجام صبح امروز به شعبه 2 بازپرسی امنیت منتقل شد و آخرین دفاعیاتش را انجام داد.

به نقل از کمیته گزارشگران حقوق بشر، اتهامات نبوی، تشویش اذهان عمومی، اخلال در نظم ، ارتباط با سازمان مجاهدین و تبلیغ علیه نظام عنوان شده است.
نبوی در دفاع از خود اتهام "ارتباط با سازمان مجاهدین" را رد کرد و آن را ناشی از یک توهم امنیتی دانست. وی همچنین سایر اتهامات وارد به خود را نیز رد کرده و فعالیت‌هایش را در چهارچوب قانون ذکر کرد .
ضیاالدین نبوی در اکثر دادگاه‌های علنی تشکیل شده در شعبه 15 دادگاه انقلاب، حضور یافت. در کیفرخواست اولیه صادره از سوی دادستانی نیز از وی به عنوان مرتبط سازمان مجاهدین نام برده شده است و این اتهام در حالی به وی نسبت داده می شود که تنها برخی از نزدیکان این فعال دانشجویی در گذشته با سازمان مجاهدین ارتباط داشته‌اند.
گفتنی است که این فعال دانشجویی همچنین، سخنگوی "شورای دفاع از حق تحصیل"است که در سال‌های گذشته فعالیت‌های چشمگیری را در اعتراض به محروم نمودن دانشجویان از ادامه تحصیل به سبب فعالیت‌های انتقادی‌شان، انجام داد.

عکس تاریخی از شاه شاهنشاهی در کنار خانه ی خدا



عکس تاریخی>خیابان فردوسی در سال 1344


عکس تاریخی>تصوير مكتب خانه تهران در سال 1320


عکس تاریخی>ورود انگليسي ها به كرمانشاه


بازهم نمایشگاه مطبوعات متشنج شد

به دنبال اتفاقی که برای کروبی در نمایشگاه مطبوعات روی داد، این بار حضور علیرضا بهشتی در این نمایشگاه موجب بروز ناآرامی شد.
به گزارش خبرنگار «تابناک»، در حالی که پیشتر مهدی کروبی هنگام ورود به نمایشگاه مطبوعات، به دست عده‌ای از افراد نامعلوم مورد حمله فیزیکی قرار گرفت، این بار حضور علیرضا بهشتی در نمایشگاه جنجال آفرید و شعار پراکنی حامیان بهشتی و موسوی در مقابل شعارهای عده‌ای در نمایشگاه به شدت افزایش پیدا کرد و جو آرام نمایشگاه به شدت ملتهب شد.
بنا بر این گزارش، حامیان بهشتی در حمایت او و طیف مقابل علیه موسوی و بهشتی اقدام به تجمع و سر دادن شعار نمودند.


سیامک پورزند به بیمارستان منتقل شد

سیامک پورزند روزنامه‌نگار و فعال فرهنگی و از قربانیان پروژه‌های اعتراف‌گیری دستگاه‌های امنیتی جمهوری اسلامی به دلیل وخامت حالش در بیمارستان ایران مهر تهران بستری شد.
لیلی و آزاده پورزند دختران این روزنامه‌نگار ۷۸ ساله می‌گویند که آقای پورزند روز پنجشنبه ۳۰ مهرماه  به دلیل وخامت وضع جسمی و روحی به بیمارستان ایران مهر منتقل شده است.
آنها  همچنین تأکید کرده‌اند که «این روزنامه‌نگار زندان‌کشیده سالخورده در دوری اجباری از فرزندانش در تنهایی مطلق به سر می‌برد».
سیامک پورزند، از جمله قربانیان «پروژه‌های اعتراف‌سازی» دستگاه اطلاعات موازی در ایران به شمار می‌رود که در اواخر پاییز ۱۳۸۰ بازداشت شد.


فیلم : تظاهرات کارگران کارخانه لوله سازی اهواز - 3 آبان؛ 25 اکتبر




http://www.youtube.com/watch?v=pHDPVy-KYZs

دو عکس بسیا ر زیبا از تهران قديم



مرگ مشكوک يک سرباز وظيفه در پادگان و دادخواهی خانواده وی

آرمان مامندی فرزند حسين، سرباز وظيفه در پادگان مهاباد در حالی كه روزهای ‌پايانی خدمت خود را می‌گذراند در تاريخ نهم مهر ماه سال جاری به طرز مشكوكی در پادگان محل خدمت خود جان باخت.
 به نقل از خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان، بنا بر اخبار واصله كه مورد تائيد خانواده اين شهروند كُرد نيز قرار گرفته است اصابت گلوله‌ای كه از اسلحه‌ی ژـ3 شليك گرديده منجر به مرگ وی شده است. در مراجعات مكرر خانواده نامبرده به پادگان محل خدمت فرزندشان برای اطلاع از چگونگی مرگ وی، مسئولان پادگان مهاباد در اظهار نظری غيررسمی و شفاهی به آنان اعلام كرده‌اند كه آرمان مامندی خودكشی نموده است. اين در حالی‌ست كه منابعی ‌از داخل پادگان در اطلاع به خانواده مامندی از بازداشت يك سرباز وظيفه ديگر در همان پادگان به اتهام قتل آرمان خبر داده‌اند. همين منابع افزوده‌اند كه اين شخص پس از انجام بازجويی در مهاباد به زندان شهر محل سكونتش در مياندوآب منتقل شده است.
با گذشت نزديك به يك ماه از مرگ مشكوك آرمان مامندی و پيگيری‌های صورت گرفته از طرف خانواده وی متأسفانه هنوز هيچ پاسخ روشنی از طرف مراجع قضايی و نظامی شهر مهاباد در مورد نحوه كشته شدن اين سرباز وظيفه به خانواده وی‌ داده نشده است.
خانواده مامندی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان با ابراز ناراحتی و گلايه شديد از مسئولان نظامی و قضايی مرتبط با اين پرونده به دليل عدم پاسخگويی و شفاف نمودن مسئله، عدم رسيدگی به پرونده مرگ مشكوك فرزندشان را به قصد پنهان نمودن اصل ماجرای ‌قتل وی و دلسرد نمودن آنان از پی‌گيری اين مسئله عنوان نموده و تقاضای خود را بدين شرح اعلام داشتند:
ـ اعلام واقعی چگونگی كشته شدن سرباز وظيفه، آرمان مامندی و دلايل آن از طرف مسئولان پادگان مهاباد
ـ اقدام به انجام تحقيقات بی‌طرفانه از سوی مراجع قضايی با توجه به تمامی جوانب موجود و افراد مضنون
ـ عدم پنهان نمودن اسناد و شواهد موجود و مربوطه و ارئه آن به دادگاه برای روشن شدن حقيقت ماجرا
ـ عدم اعمال فشار بر خانواده و دادگاه به قصد تحريف حقايق و ايجاد انحراف در مسير دادرسی

انتقال عباس خرسندی به بیمارستان

عباس خرسندی به دلیل وخامت وضعیت جسمی به بیمارستان طالقانی منتقل شد.
 به نقل از واحد زندانیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانی سیاسی عباس خرسندی که در حال تحمل محکومیت 8 ساله خود در زندان اوین است روز گذشته به دلیل وخامت بیماری گوارشی خود به بهداری مرکزی زندان و نهایتاً به دلیل عدم توان بهداری و به وخامت گرائیدن وضعیت پزشکی صبح امروز به بیمارستان طالقانی تهران منتقل شد.
لازم به ذکر است آقای خرسندی از بیماری قلبی (دوبار سکته قلبی) و کلیوی نیز در رنج است و پیش تر نیز دوبار به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود که با عدم تمدید این مرخصی ها موفق نشده بود دوره درمانی خود را به پایان رساند.

انتقال "پیمان عارف" و "مجید دری " به بند 209

به نقل از تجددنامه ، پیمان عارف و مجید دری هفته پیش در نامه ای از بند عمومی اعتراض خود را به اظهارات دادستان در بازدید از زندان اوین و  ادعای وی در کسب رضایت زندانیان سیاسی، اعلام داشتند.
گفتنی است پیمان عارف در حال گذراندن محکومیت ۱۸ ماهه خود می باشد و برای پرونده اخیر وی نیز پس از صدور قرار وثیقه ۱۰۰ میلیونی ، تودیع وثیقه صورت گرفته است، و نگهداری وی در بند انفرادی غیر قانونی می باشد.

19 نفر از بازداشت شدگان دعای کمیل در اوین هستند

به نقل از پایگاه اطلاع زسانی نوروز، اسامی این 19 تن به شرخ زیر است:

1- میثم وره چهر، عضو شاخه دانشجویی جبهه مشارکت
2- محمدحسن خوربک، عضو شاخه دانشجویی جبهه مشارکت
3- اسماعیل صحابه، عضو شاخه دانشجویی جبهه مشارکت
4- تقی رمضان زاده، برادر عبدالله رمضان زاده
5- شیرکوند، پسر سعید شیرکوند
6- سعید نورمحمدی، عضو شاخه جبهه مشارکت
7- داور میر، رئیس کمیته روستایی ستاد مهندس موسوی و نائب رئیس جبهه مشارکت کرج
8- عطا تهرانچی
9- سعید قریشی
10- ایمان میراب زاده
11- امید میراب زاده
12- اشکان مجللی
13- محمد کیانوش راد
14- محمد شکوهی
15- کریم زاده، برادر همسر عبدالله رمضان زاده
16- هادی حیدری
17- امین شیرزاد
18- مهدیه مینوی
19- محبوبه حقیقی

عکس بسیار قدیمی از خيابان ژاله


img98.com Image Upload Center




عکس قدیمی از مقبره کوروش در سال 1335


img98.com Image Upload Center




عکس قدیمی از زندانایان دوره قاجار


img98.com Image Upload Center




عکس قدیمی:رهبر بهاییان ایرانیان


img98.com Image Upload Center



عکس مشهد مقدس در سال 1340


img98.com Image Upload Center




مسجد سپهسالار در سال ۱۳۰۰


img98.com Image Upload Center




عکس:محمد رضا پهلوي در حال آموزش پرواز


رقصیدن اسدالله علم در مراسم ملی