۱۱ آذر، ۱۳۸۸

دلیل عدم حضور هاشمی در همایش شکرانه وحدت

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در گزارشی ، به تحلیل کم رونقی دومین نشست شکرانه وحدت در سالگرد شهادت آیت الله مدرس در مجلس شورای اسلامی پرداخته است .

به گزارش عصر ایران: در این مطلب با اشاره به عدم شرکت بسیاری از شخصیت های نظام از جمله آیت الله هاشمی رفسنجانی ، محمود احمدی نژاد ، علی اکبر ناطق نوری و مهدی کروبی و... دلیل آن را اختلافات سیاسی موجود در درون نظام دانسته است .

در این مطلب آمده است : " بسیاری از رهبران ایران از جمله محمود احمدی نژاد و آیت الله رفسنجانی در اجلاسی که به نام " شکرانه وحدت " برگزار شده بود شرکت نکردند و نشان دادند که اختلافات سیاسی رهبران ایران هنوز لاینحل باقی مانده است ".

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد : " بنا به گزارش وب سایت پارلمان نیوز ( متعلق به اقلیت اصلاح طلب مجلس هشتم ) تنها 30 شخصیت از 199 شخصیتی که به این اجلاس دعوت شده بودند در آن شرکت کردند . ناظران آگاه بر این باورند که سردی نشست وحدت در مجلس نشانه ای از تداوم اختلافات و درگیریهای سیاسی است که از 5 ماه گذشته و پس از انتخابات اخیر ریاست جمهوری ایران ، این کشور را درگیر خود ساخته است ."

نیویورک تایمز می نویسد : " عدم شرکت این شخصیت ها در حالی است که در سال گذشته در همین اجلاس هاشمی رفسنجانی به همراه ناطق نوری و مهدی کروبی شرکت داشتند . مهدی کروبی که رقیب انتخاباتی محمود احمدی نژاد بود پس از انتخابات تبدیل به یکی از رهبران مخالف شده است و از او دعوتی برای حضور در این نشست به عمل نیامد . آقای ناطق نوری نیز که از روحانیان محافظه کار قلمداد می شود پس از اینکه محمود احمدی نژاد در مناظره انتخاباتی خود با میر حسین موسوی ، او و پسرش را متهم به فساد مالی کرد در جبهه مقابل قرار گرفته است ".

این روزنامه آمریکایی در ادامه به نقل از یکی از نزدیکان آیت الله هاشمی که نامی از او نبرده است دلیل عدم حضور هاشمی در این نشست را چنین می نویسد : " یکی از نزدیکان آقای هاشمی که نخواست نامش ذکر شود درباره عدم حضور هاشمی در این نشست می گوید : آقای هاشمی در این نشست شرکت نکرد چون که این نشست اساسا نشست وحدت نبود . نخست اینکه آقای هاشمی در مکان هایی که آقای احمدی نژاد قرار است سخنرانی داشته باشد حضور نمی یابد . دوم اینکه اگر واقعا این نشست اجلاس وحدت بود باید از رهبران مخالف دولت نیز دعوت به عمل می آمد تا در آن حضور یابند ".

در ادامه مطلب این روزنامه آمریکایی ، استعفای اخیر آیت الله جوادی آملی امام جمعه سابق قم نیز به عنوان یکی از نشانه های تعمیق شکاف در درون حاکمیت ایران قلمداد شده است .

0 comments:

ارسال یک نظر