۱۰ آذر، ۱۳۸۸

نامه کروبی به شريعتمداری

مهدي کروبي اين بار نيز در مقام پاسخگويي به روزنامه کيهان برآمد و نامه يي خطاب به حسين شريعتمداري نوشت. البته اين بار اول نيست که مهدي کروبي و حسين شريعتمداري در مقابل هم قرار گرفتند بلکه سابقه چالش آنها به سال ها قبل برمي گردد و زماني که مهدي کروبي عزم خود را جزم کرد تا به پاستور راه يابد تخريب مهدي کروبي در دستور کار روزنامه عصر سابق قرار گرفت، گواينکه کيهان به حمايت از احمدي نژاد وارد ميدان شد و تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کروبي را از صحنه رقابت حذف کند.

بعد از برگزاري انتخابات سال 84 و انتقادات مهدي کروبي، تخريب رئيس مجلس ششم به عنوان اولويت اين رسانه پيگيري شد اما گذشت چهار سال نتوانست از حجم خط و نشان هاي اين دو بکاهد، به گونه يي که انتخابات 88 و کانديداتوري مهدي کروبي به ميزان تقابل اين دو افزود. به موازات موضع گيري هاي مهدي کروبي در انتخابات رياست جمهوري دهم، کيهان سرمقاله خود را بارها به انتشار مطالبي عليه مهدي کروبي اختصاص داد. اما نامه نگاري هاي اين دو به قبل انتخابات و بعد از آن و مناقشات رخ داده خلاصه نشد، گو اينکه مهدي کروبي روز گذشته در نامه يي نسبت به موضع گيري يکي از حاميان احمدي نژاد واکنش نشان داد زيرا حامي احمدي نژاد به صراحت عنوان کرده بود مهم رضايت خداست و رضايت مردم شرط نيست.

اين چهره شاخص اصولگرايان سنتي در ديدار با احمدي نژاد تصريح کرده بود؛ «حفظ دولت نهم مهم ترين وظيفه علاقه مندان انقلاب است. وقتي رضايت خدا در ميان باشد، هيچ چيز ديگري مهم نيست. بايد به شکلي عمل کنيم تا رضايت خدا تامين شود، حتي اگر اکثريت مردم گمراه باشند و صلاحيت خود را تشخيص ندهند.»

دبيرکل حزب اعتماد ملي در برابر اين اظهارات واکنش نشان داد و گفت؛ آيا مسوولان امر نبايد از امثال اين مدعيان نظريه بخواهند که چرا به اين سادگي به ميراث امام مظلوم که مي فرمود «ميزان راي ملت است» و مردم ولي نعمت هستند و تصميم نهايي با آنهاست، چوب حراج مي زنند و وکيل خدا روي زمين شده اند؟

مهدي کروبي در ادامه اظهار داشت؛ من وقتي اين نوع اظهارات را خواندم بسيار متاسف شدم و به خدا پناه بردم از اينکه برخي چنان به خود مي نگرند که گويي نماينده خدا روي زمين شده اند. براي خود چنين امتيازي فرض مي کنند و سپس به نام رضايت خدا، دست به هر کاري مي زنند و هرگونه که خواستند عمل مي کنند. آقايان به اين پرسش پاسخ ندادند که چگونه به اين درجه رسيدند و چگونه به آنها الهام شده است که مخالفت با دولت احمدي نژاد مخالفت با خداست؟

نامزد انتخابات دوره دهم رياست جمهوري ادامه داد؛ من واقعاً نمي خواستم به خود بزرگ بيني اين آقايان اشارتي داشته باشم اما وقتي ديدم مکرر مي آيند و از «فتنه» حرف مي زنند و نقش هاي خودشان را در به وجود آمدن حوادث پس از انتخابات انکار مي کنند و براي قوه قضائيه خط و نشان مي کشند، در مقام پاسخگويي برآمدم.

به گزارش تغيير وي در ادامه به مطالب روزنامه کيهان و انتشار اخبار جعلي و سيل تهمت ها اشاره و تصريح کرد؛ «پس از روزهاي قدس و 13 آبان و همچنين حضور من در نمايشگاه مطبوعات، آنها که از حضور مردم نگران و آشفته شده بودند، هجمه ها و تهمت هايي را عليه من آغاز کردند، در حالي که دليل اين هجمه حضور مردم بود. تريبون هاي نماز جمعه آغشته به تهمت، افترا، دروغ و ناسزاگويي شد. در اين ميان طبيعي بود که عده يي از بزرگان به روش هاي مختلف از ما دلجويي کنند. از جمله برخي مراجع عظام، کتبي و شفاهي يا بيوت مکرم آنان، برخي علما، فضلا، دانشگاهيان، دانشجويان، روزنامه نگاران، برخي از نمايندگان مجلس و گروه هاي سياسي در تماس هاي مختلف ضمن ابراز انزجار از اتهامات و افتراها و نيز وقايع رخ داده پس از انتخابات، نسبت به اينجانب ابراز لطف و محبت کردند.»

کروبي ادامه داد؛ «در اين ميان جناب آقاي احمد صدر حاج سيدجوادي که بيش از 90 سال سن دارد و يک چهره حقوقدان و دانشگاهي است و نيز از همکاران مان در مجلس اول بود و در مبارزات ملت ايران حضور طولاني داشته، پيغام داد مي خواهد در اين رابطه از من به صورت تلفني دلجويي کند. ناگهان چند روز بعد روزنامه کيهان در خبري ويژه آورد؛ «احمد صدر حاج سيدجوادي از او (کروبي) خواست جبهه مدافعان ملي، بخوانيد جبهه ملي کذايي تشکيل دهد» و سپس درباره من نوشت؛ «شتاب بدون ترمز آقاي کروبي به سوي گروهک هاي معارض با خط امام و جمهوري اسلامي جالب توجه است، در حالي که به گزارش ايلنا اعضاي فراکسيون خط امام مجلس در ديدار اخير خود با کروبي بر لزوم مرزبندي با افراد و گروه هايي که با اصل نظام و خط امام مخالفند تاکيد کرده بودند تا همسويي با اين تشکل ها احساس نشود.»

دبيرکل اعتماد ملي بعد از ذکر مطالب منتشر شده در روزنامه کيهان تصريح کرد؛ «آقاي صدر حاج سيدجوادي در تماس تلفني خود از اتفاقات روي داده ابراز انزجار کرد و سپس به بيان نظراتي پرداخت و نيز به موضوع خروج ارز و طلا از کشور و ورود آنها به ترکيه که منجر به نوشتن نامه يي از سوي ايشان به نخست وزير ترکيه شده بود، اظهار نظر کردند ولي بنده چون اطلاعي در اين خصوص نداشتم در اين باره سخني نگفتم و نهايتاً هم از ايشان تشکر و تاکيد کردم اين خشونت ها و تهمت ها طبيعي است و با اين اتفاقات از ميدان به در نمي روم.»

صاحب امتياز روزنامه توقيف شده اعتماد ملي در ادامه نيز به مطالب منتشره در روزنامه کيهان اشاره کرد و افزود؛ «مدتي است که اينها اتهاماتي همچون همراهي با مارکسيست ها، سلطنت طلبان، صهيونيست ها و منافقين جنايتکار را مطرح مي کنند ولي واقعاً براي من جاي سوال است که آيا اينها نمي دانند و فکر نمي کنند که اين نوع سخنان نتيجه عکس خواهد داشت؟»

مهدي کروبي سپس اظهار داشت؛ «آقايان بدانند که من به خط امام اعتقاد کامل دارم و معتقدم برخي درصدد هستند راه و خط امام را پاک کنند و از بين ببرند و منويات خودشان را به جاي خط امام به مردم قالب کنند. اما بدانيد که من پاي آرمان هاي امام و منافع ملي ايستاده ام و تلاش مي کنم انحرافات را يک به يک براي مردم بيان کنم.

0 comments:

ارسال یک نظر