۱۲ آذر، ۱۳۸۸

احمدی نژاد: ایران اورانیوم را در سطحی بالاتر غنی می کند

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران می گوید ایران اورانیوم را در سطحی بالاتر غنی خواهد ساخت، و درخواست های غرب را برای متوقف ساختن این روند رد می کند.
احمدی نژاد روز چهارشنبه در سخنانی گفت ایران اورانیوم ۲۰ در صد غنی شده تولید خواهد کرد.
تهران طرح ارسال اورانیوم کمتر غنی شده به خارج برای پردازش بیشتر، به منظور استفاده در یک رآکتور پژوهشی را رد کرد.

هدف از طرح، که آژانس بین المللی انرژی اتمی از آن حمایت می کرد، این بود که از نگرانی های غرب در مورد توانایی ایران برای غنی سازی اورانیوم، به سطحی که بتواند در ساختن اسلحه اتمی بکار رود کاسته شود.
هفته پیش، آژانس با تصویب قطعنامه ای از ایران به دلیل ساختن دومین تاسیسلات غنی سازی اورانیوم انتقاد کرد.
تهران در پاسخ اعلام کرد ۱۰ مرکز غنی سازی دیگر خواهد ساخت.
ایالات متحده و اسراییل نسبت به توانایی های اتمی ایران ابراز نگرانی کرده اند و گفته اند امکان استفاده از نیروی نظامی برای بازداشتن جمهوری اسلامی از ساختن اسلحه اتمی را منتفی نمی دانند.

با این حال، احمدی نژاد گفت کارهای اتمی ایران ادامه خواهد یافت، و اسراییل و حامیانش نمی توانند برای متوقف ساختن آن «هیچ غلطی» بکنند.
احمدی نژاد روز سه شنبه نیز در مصاحبه ای از روسیه به دلیل حمایت از قطعنامه آژانس بین المللی انرژی اتمی انتقاد کرد.

پیشتر در روز سه شنبه، یک منبع دیپلماتیک روسیه گفت مسکو به هر توافق بین المللی برای وضع تحریم های بیشتر علیه ایران خواهد پیوست. این گفته ها و رای آژانس، تغییری را نشان می دهد، زیرا روسیه در گذشته مایل نبوده است عمل سخنی علیه متحد سنتی آن صورت گیرد.
احمدی نژاد روز سه شنبه تهدید تحریم ها و عمل نظامی علیه کشورش را رد کرد و هشدار داد که ایران ممکن است همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی را کاهش دهد

1 comments:

ناشناس در

آزادی بجای اتم!
دمکراسی بجای اتم!
رسیدگی به زندگی و رفاه مردم به جای اتم!
آیا اینها خواسته های واقعی مردم ایران نمی باشند .مردم ایران خواهان درگیری با جامعه جهانی به خاطر مسله هسته ای نیستند .آنهم به دلیل اهداف غیر صلح آمیز و فاشیستی رژیم دیکتاتور جمهوری اسلامی که حتی به مردم ایران نیز رحم نمی کند.
با نگاه کوچکی به سیاست های خارجی و اتمی جمهوری اسلامی به دستاوردهای غیر سازنده و زیان آور آن برای مردم ایران پی می بریم که به چند نمونه از آن اشاره می کنم.
1- انزوای سیاسی و اقتصادی کشور ایران در جهان و آوردن بی آبروریی و خفت برای مردم صلح دوست ایران زمین
2- تحریم اقتصادی از سوی سازمان ملل متحد و جامعه جهانی که سایه سنگینی بر زندگی و رفاه مردم بیگناه ایران انداخت .
3 - ایجاد فضای نه جنگ و نه صلح برای ایران که ثبات کشور در زمینه های سیاسی، اقتصادی، بازرگانی و سرمایه گذاری را به کمترین سطح رساند.
ما مردم سرزمین مهرپرور ایران خواهان صلح و دوستی با همه مردم جهان هستیم و نمی خواهیم زندگی و رفاه مردم ایران را قربانی سیاست های جاه طلبانه رژیم غیر مردمی جمهوری اسلامی کنیم

ارسال یک نظر