۱۰ آذر، ۱۳۸۸

اعتصاب غذای گسترده‌ی دانشجویان دانشکده فنی دانشگاه تهران در اعتراض به ادامه‌ی بازداشت مهرداد بزرگ


 دانشجویان پردیس امیرآباد دانشکده‌ی فنی دانشگاه تهران، در اعتراض به ادامه‌ی بازداشت مهرداد بزرگ و سایر دانشجویان بازداشت شده، دست به اعتصاب غدا زدند.
به گزارش بامدادخبر، از ساعت 11 امروز (دوشنبه)، بیش از چهارصد نفر از دانشجویان دانشکده‌ی فنی در پاسخ به فراخوان اعتصاب غدا و تحصنی که روز گذشته با عنوان دوشنبه‌ی سبز، در سطح پردیس امیرآباد پخش شده بود، در مقابل سلف سرویس مرکزی دانشکده، جمع شدند و با صف کردن ظرف‌های غذای خود از مقابل سلف به سمت دانشکده‌ی کامپیوتر و از آنجا به طرف سردر اصلی دانشکده واقع در خیابان امیرآباد شمالی، اعتراض خود را به ادامه‌ی بازداشت مهرداد بزرگ دانشجوی مهندسی کامپیوتر این دانشگاه و سایر دانشجویان بازداشتی دانشگاه تهران نشان دادند.
این دانشجویان که عکس‌هایی از مهرداد بزرگ و نیز فرزان رئوفی، دانشجوی سابق مهندسی شیمی دانشکده‌ی فنی، در دست داشتند با سردادن شعارهایی، در حمایت از دانشجویان زندانی و نیز جنبش سبز پرداختند. "دانشجوی زندانی آزاد باید گردد"، "مرگ بر دیکتاتور"، "الله اکبر"، "نصر من الله و فتح قریب، ننگ بر این دولت مردم فریب"، "کروبی بت‌شکن، بت بزرگ رو بشکن" و "یاحسین میرحسین" از جمله شعارهایی بود که بارها از سوی دانشجویان متحصن سرداده شد.
بر اساس این گزارش، انتظامات دانشکده فنی، با بستن درب‌ اصلی دانشکده، از خارج کردن ظرفهای غدا به بیرون دانشگاه جلوگیری کرد و دانشجویان پس از تجمع در مقابل سردر، با سر دادن شعار، به سوی دانشکده‌ی مکانیک و دانشکده‌ی برق و کامپیوتر حرکت کردند و پس از همراه شدن عده‌ دیگری از دانشجویان به مقابل ساختمان سلف سرویس دانشکده برگشتند و ظرفهای غذای خود را دست نخورده تحویل دادند.
همچنین دانشجویان در پایان اعلام کردند که تا آزادی هم‌کلاسی‌های دربندشان، به اعتراض‌های خود، در دوشنبه‌ی هر هفته ادامه خواهند داد.
گفتنی‌ است، این دومین اعتراض دانشجویان دانشکده‌ فنی دانشگاه تهران، به بازداشت مهرداد بزرگ و دیگر دانشجویان زندانی این دانشگاه است که برای دومین هفته‌ی متوالی انجام می‌گیرد. دوشنبه‌ی گذشته نیز این دانشجویان، با برگزاری تجمع سکوت خواهان آزادی دوستانشان شده بودند.


0 comments:

ارسال یک نظر