۱۲ آذر، ۱۳۸۸

کار به کارگر رستوران کشید

همزمان با پزشکی قانونی که علت مرگ پزشک بازداشتگاه کهریزک را "مسمومیت دارویی" تشخیص داده، دکتر مسعود پزشکیان، نماینده مجلس اعلام کرد پیگیری های وی نشان می دهد رامین پوراندرجانی "از بیماری روانی برخوردار نبوده و نمی توان اتهام خودکشی را به او زد".

دکتر رامین پوراندرجانی، پزشک وظیفه بازداشتگاه کهریزک بود که دو هفته پیش خبر مرگ مشکوک او منتشر شد. نیروی انتظامی، علت مرگ او را خودکشی اعلام کرد اما خانواده و دوستان دکتر رامین پوراندرجانی در گفتگو با "روز" احتمال خودکشی این پزشک جوان را رد کردند. پیشتر برخی مسولان علت مرگ آقای پوراندرجانی را سکته قلبی در خواب ذکر کرده بودند.اما عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران روز گذشته اعلام کرد: "پزشکی قانونی علت فوت پزشک کهریزک را مسمومیت دارویی تشخیص داده و قرص هایی که در سالاد کنار وی کشف شده با آنچه پزشکی قانونی اعلام کرده، مطابقت دارد."

به گفته او، "کارگر رستورانی که برای پزشک بازداشتگاه کهریزک غذا آورده بود، بازجویی شده و کارگر رستوران در بازجویی خود گفته زمانی که غذا برای دکتر آورده در اتاق وی قفل بوده و پزشک پس از گرفتن غذا مجددا در را قفل کرده است."

دادستان تهران بر اساس گزارش خبرگزاری ایلنا گفته است که "تحقیقات درباره اینکه رامین پوراندرجانی به قتل رسیده یا خودکشی کرده است، همچنان ادامه دارد".
به گفته جعفری دولت آبادی، "تحقیقات بر روی تلفن ها و ایمیل های این پزشک و خانواده وی ادامه دارد".
از سوی دیگر وب سایت خبرآنلاین، به نقل از مسعود پزشکیان، نماینده تبریز در مجلس اعلام کرد که "جمعی از مسئولان نیروی انتظامی برای توضیح در باره چگونگی مرگ پزشک کهریزک در مجلس حاضر می شوند".
پزشکیان که در دولت خاتمی، وزیر بهداشت و درمان بود، تصریح کرده که پیگیری های وی نشان می دهد آقای پوراندرجانی از بیماری روانی برخوردار نبوده و نمی توان به او اتهام خودکشی زد.
این نماینده مجلس پیش تر نیز اعلام کرده بود که "خودکشی كسی که هیچ مشکل و بیماری نداشته است و در جریانی مثل بازداشتگاه کهریزک حضور داشته است؛ از نظر ما جای سوال دارد".

بعد از کودتای انتخاباتی 22 خرداد، تعدادی از معترضان به این کودتا به بازداشتگاه کهریزک منتقل شدند و اخبار بسیاری از شکنجه، تجاوز و کشتار بازداشت شدگان در این بازداشتگاه منتشر شد. دکتر پوراندرجانی، پزشک وظیفه این بازداشتگاه بود، محسن روح الامینی را پیش از جان باختن معاینه کرده بود

0 comments:

ارسال یک نظر