۱۴ آذر، ۱۳۸۸

تلاش مافیایی وهابیون برای در اختیار گرفتن بازارهای مرزی ایران

اخیرا تعدادی از گروههای وابسته به وهابیت در شرق کشور با افزایش دامنه فعالیت‌های اقتصادی خود سعی دارند با حذف تجار خوشنام، بازارچه‌های مرزی را در اختیار خود بگیرند.

به گزارش  جهان نیوز ،در ادامه فعالیت‌های تفرقه افکنانه وهابیون در مناطق مرزی کشور برنامه ریزیهای گسترده صورت گرفته تا افرادی با کمک های گسترده موسسات وهابی با هدف حذف افراد و فعالان اقتصادی متعهد و وفادار به جمهوری اسلامی ایران در شرق کشور وارد عمل شوند.
این افراد در جلسات خصوصی که با تجار ایرانی و افغانی داشته اند اعلام کردند که تجارت باید تماما توسط افراد معرفی شده از سوی آنها انجام شود .
شنیده ها حاکی از آن است که اخیرا  گروهی از این سرمایه‌داران به عنوان تاجر در برخی بازارچه‌های مرزی مستقر شده اند و به سبب روابط نزدیکی که با افغانی ها و پاکستانی های آن سوی مرز دارند توانسته اند کسب و کار سایر تجار شیعه و سنی منطقه را کساد کنند و کلیه فعالیت ها و امور این بازارچه را بصورت مافیایی در اختیار بگیرند .
در عین حال از  شهرستان های استان خراسان جنوبی نیز اخباری مبنی بر همین موضوع شنیده شده است.
همچنین دو نفر از تجار مشهور شهرستان درمیان به نام داوری و فرامرزی با استفاده از نفوذ خود اعلام نموده‌اند که بیشتر تجارت باید با غرفه‌داران اهل سنت انجام بشود.
از مناطق و بازارچه های مرزی خراسان جنوبی از جمله از دو بازارچه میل 78و 75مرزی و منطقه درمیان و استان سیستان وبلوچستان اخباری در این خصوص گزارش شده است.


0 comments:

ارسال یک نظر