۱۵ آذر، ۱۳۸۸

تذكر كتبي وزارت ارشاد به 4 روزنامه صبح تهران

معاونت امور مطبوعاتي و اطلاع‌رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به چهار روزنامه صبح تهران اسرار، آفتاب يزد، حيات‌نو و اعتماد تذكر كتبي داد.

متن اطلاعيه‌ اين معاونت به شرح زير است:
«با توجه به رسالت رسانه‌هاي داخلي و دفاع از وحدت افكار عمومي در برابر هجمه تبليغاتي و نفاق‌افكنانه رسانه‌هاي بيگانه از مطبوعات انتظار مي‌رود از انتشار مطالبي كه در آن ذهنيت جامعه و افكار عمومي را نسبت به برخي اختلاف سليقه‌هاي ميان مسئولان مشوش كند، پرهيز كنند.

به همين منظور از سوي اداره كل مطبوعات داخلي مجددا به روزنامه‌هاي اسرار، آفتاب يزد، حيات‌نو و اعتماد تذكر كتبي داده شد. روزنامه‌هاي يادشده با انتخاب تيتر و مطالب در صفحه اول و دوم به گونه‌اي اقدام كرده كه شائبه القاي تفرقه و بزرگ‌نمايي اختلافات ميان مسئولان را در خوانندگان ايجاد مي‌كند. حال آنكه پرهيز از تفرقه افكني و ترويج مواضع مغاير با وحدت و نيز عدم تحريف مفهوم و تقطيع سخنان مسئولان از جمله نكاتي است كه در بند 4 و 11 ماده 6 قانون مطبوعات به آنها تاكيد شده است.»

در تيتر صفحه اول و گزارش‌هاي تهيه شده اين روزنامه‌ها به موضوع سخنان رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام و نامه‌ رييس مجلس شوراي اسلامي‌ پرداخته شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر