۱۲ آذر، ۱۳۸۸

مرغ کیلویی2200 و گوشت کیلویی8500 تومان

استاندار تهران از تدابیر ویژه ستاد تنظیم بازار این استان برای کاهش قیمت گوشت قرمز و مرغ خبر داد.
مهر- ستاد تنظیم بازار در جلسه ای با حضور استاندار تهران و سایر اعضا برای افزایش عرضه و تعدیل قیمت گوشت تصمیماتی اتخاذ کرد.
دراین جلسه که به ریاست مرتضی تمدن استاندار تهران و با حضور مسئولان وزارتخانههای بازرگانی، جهاد کشاورزی، سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران تشکیل شد، استاندار تهران با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور در جلسه دولت مبنی بر لزوم اتخاذ تصمیماتی برای تعدیل قیمت گوشت قرمز جهت رفاه حال شهروندان گفت: در طی دو هفته اخیر شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز بودیم که بخشی از آن به افزایش تقاضا به مناسبت عید قربان باز می گردد و با توجه به بازگشت حجاج و همچنین فرا رسیدن ماه محرم و لزوم تامین اقلام نذورات مردم باید تدابیری اندیشیده شود که مشکلی برای مردم بوجود نیاید.
وی درباره نتایج حاصل از این جلسه گفت: مدیر کل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی دراین جلسه اعلام کرد آمادگی داریم به هر میزان که بازار مصرف نیاز داشته باشد مرغ با نرخ مصوب 2200 تومان برای هر کیلو گرم عرضه کنیم و ضمن هماهنگی به عمل آمده با یکی از استانهای مرکز پرورش دام از روز شنبه روزانه 200 گوسفند ذبح شده با قیمت 8500 تومان و روزانه یکصد تن گوشت گوساله با نرخ هر کیلوگرم 7300 تومان به صورت بسته بندی در اختیار مصرف کنندگان قرار خواهد گرفت.
به گفته استاندار تهران، در جلسه ستاد تنظیم بازار مدیر عامل شرکت پشتیبانی دام کشور با بیان این مطلب که 70 درصد مرغ و 50 درصد گوشت قرمز مصرفی تهران از استانهای همجوار تامین می شود، گفت: ذخیره سازی خوبی برای گوشت قرمز و مرغ صورت گرفته و از اوایل هفته آینده روزانه 70 تن گوشت قرمز علاوه بر عرضه فعلی به بازار مصرف تهران عرضه خواهد شد ضمن اینکه برای عرضه گوشت مرغ هیچ محدودیتی برای عرضه وجود ندارد.
وی افزود: در جلسه ستاد تنظیم بازار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد، از روز شنبه روزانه 20 تن گوشت قرمز بسته بنده شده بانرخ مصوب در سازمان میادین شهرداری عرضه خواهد شد ضمن اینکه برای نذورات ماه محرم روزانه 200 تن گوشت قرمز به میزان عرضه افزوده می شود.
رئیس سازمان بازرگانی استان تهران در این جلسه ضمن بیان هماهنگی های به عمل آمده با سازمان تعزیرات حکومتی برای نظارت بر بازار مصرف اعلام کرد: 10 هزار تن کالا شامل برنج، روغن، قند و شکر برای تامین نذورات ماه محرم حسینیه ها و مساجد تامین شده وتا کنون 70 درصد حواله ها برای دریافت کالا صادر شده است.
فراهانی رئیس مجمع امور صنفی از مذاکرات با روسای اتحادیه ها جهت توزیع مناسب کالاها و جلوگیری از گرانفروشی بیش از نرخ های مصوب خبر داد و گفت: وحدهای عرضه گوشت با سود 8 درصد اقدام به توزیع می کنند و آمادگی داریم گوشت های بسته بندی شده را در نقاط مختلف تهران در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.
استاندار تهران در این جلسه با تشکر از همکاری مسئولان وزارت جهاد کشاورزی، بازرگانی، پشتیبانی دام، سازمان میادین شهرداری خواستار اهتمام بیشتر برای رفاه حال مردم و تعدیل قیمت کالاها به ویژه گوشت شد

0 comments:

ارسال یک نظر