۱۱ آذر، ۱۳۸۸

هشدار دادستان در خصوص برگزاری تجمع در 16آذر


عباس جعفری دولت‌آبادی دادستان عمومی انقلاب در خصوص برگزاری تجمع در روز 16آذر گفت: پلیس در مورد کلیه تجمعات غیرقانونی موظف است که با اخلال‌گران نظم برخورد کند.
وی افزود: در صورتی‌که تجمعی غیرقانونی و بدون مجوز در این روز برگزار شود پلیس باید با آن تجمعات بدون مجوز برخورد کند بخصوص با کسانی که باعث برهم زدن نظم عمومی می‌شوند.
دادستان تهران در خصوص تعداد بازداشت‌‌شدگان 13آبان که هنوز دربند مانده‌اند نیز گفت: اکثر بازداشت‌شدگان 13آبان بجز چند نفر آزاد شده‌اند که این چند نفر هم بزودی پرونده‌هایشان به دادگاه ارسال خواهد شد. تعداد باقیمانده این افراد حدودا 4 یا 5 نفر است.
وی در خصوص سخنان رهبری درباره تهمت نزدن به سران سه قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز تاکید کرد: آن‌چه که مقام معظم رهبری اخیرا فرموده‌اند در قوانین پیش‌بینی شده است بنابراین اهانت به مقامات رسمی بخصوص روسای سه قوه و رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام مستوجب پیگیری قانونی خواهد بود.
جعفری در ادامه تصریح کرد: انتقام‌گیری و هرگونه تخریب اشکال دارد لذا فرصت مناسبی است که رسانه‌ها با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری خود را تلطیف کنند.
جعفری در پاسخ به سوال دیگری درباره جلسه دعای کمیل تاکید کرد: براساس آن‌چه که گزارشات ماموران اقدام‌کننده نشان می‌دهد عده‌ای در این جلسه علیه امنیت ملی تبانی و اجتماع کرده بودند.
وی افزود: برخی از بازداشت‌شدگان هم البته اظهار بی‌خبری کرده و می‌گویند ما در مراسم دعای کمیل شرکت کرده بودیم البته برخی دیگر هم معتقدند که این جلسه، جلسه واقعی بوده و با بهم خوردن آن این موضوع ابتر شده‌ است.
دادستان تهران ادامه داد: جمهوری اسلامی با برگزاری مناسبات دعا و نیایش مخالفتی ندارد البته ماموران اقدام‌کننده در خصوص آن جلسه معتقد بودند که طراحان اصلی برای این‌که در امان بمانند از این پوشش استفاده کرده‌اند. لذا ما از رسانه‌‌ها درخواست کردیم که از لفظ دعای کمیل استفاده نکنند چون مردم باید بدانند که با برگزاری این مراسم‌ مخالفتی نداریم بلکه از برگزاری آن نیز خوشحال می‌شویم.
جعفری اضافه کرد: در این خصوص عده‌ معدودی باقی ماندند که اقدامات قانونی درباره آنان در دادگاه رسیدگی خواهد شد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر این‌که علی‌رغم توصیه شما مهدی هاشمی هنوز به ایران بازنگشته است، تاکید کرد: ما عجله‌ای نداریم هر وقت که مهدی هاشمی به ایران برگردد اقدام خواهیم کرد.
دادستان تهران هم‌چنین درباره پرونده قتل فرزند شهید هاشمی نیز گفت: در این رابطه برادر مقتول بنا بر ادله‌ای که روی چاقو کشف شده بازداشت است.
وی افزود: روی دسته چاقو قطرات خونی کشف شده که در حال تطبیق می‌باشد و لذا تحقیقات ادامه دارد.


1 comments:

ناشناس در

اوبامابودجه 55 میلیون دلاری پنتاگون برای جنگ نرم(شرکت درتجمعات غیرقانونی,آشوب آفرینی,اخلال درنظم,توهین به مسئولان واقدام علیه امنیت نظام مردمی جمهوری اسلامی ایران راامضاءکرد*مزدوطن فروشی به دلارتومان ریال * نحوه پرداخت آن ساعتی , روزانه , هفته ای , ماهیانه , فصلی , سالیانه

ارسال یک نظر