۱۶ آبان، ۱۳۸۸

یکی از اعضای اتحادیه روزنامه نگاران دانمارک در تهران دستگیر شد

این اتحادیه می گوید، نیلز کروگسگارد دانشجوی روزنامه نگاری اهل دانمارک "ظاهرا در ارتباط با تظاهرات روزچهارشنبه دستگیر شده است".
به گزارش هرانا به نقل از بی بی سی ،  اتحادیه روزنامه نگاران دانمارک، کروگسگارد برای کار کردن بر روی یک تحقیق دانشگاهی درباره سیاست ایران به این کشور سفر کرده بود.
فرهاد پولادی، خبرنگار خبرگزاری فرانسه هم روز چهارشنبه وقتی مشغول پوشش خبری مراسم سی امین سالگرد تسخیر سفارت آمریکا در ایران بود، دستگیر شد.
در همین حال، خبرگزاری فارس امروز، جمعه 15 آبان اعلام کرده که پلیس 3 خبرنگار رسانه های خارجی را که "بدون مجوز" مراسم 13 آبان را پوشش می دادند، دستگیر کرده است.
به گزارش این خبرگزاری دو نفر از این سه خبرنگار، کانادایی و ژاپنی و یکی از آنها یک خبرنگار ایرانی است که برای "یکی از شبکه های ماهواره ای" فعالیت می کرده است.
خبرگزاری فارس درباره جزییات دیگر و هویت این افراد توضیحی نداد دولت ایران بعد از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، فشار خود بر مطبوعات را افزایش داده است.
بازداشت روزنامه نگاران، توقیف روزنامه ها و نظارت داستانی بر مطبوعات، پیش از انتشار مطالب از جمله فشارهایی است که موجب اعتراض سازمان های حقوق بشر در داخل و خارج از ایران شده است.
انجمن دفاع از آزادی مطبوعات چندی پیش با انتشار بیانیه ای با ابراز نگرانی درباره وضعیت روزنامه نگاران ایرانی نسبت به" ادامه‌ بازداشت و تهدید روزنامه‌نگاران و اعمال فشارهای گوناگون بر مطبوعات منتقد " اعتراض کرده بود در این بیانیه به احضارها و تهدیدهای مستقیم و غیر مستقیم اهالی مطبوعات توسط نهادهای امنیتی اشاره و از مسئولان خواسته شده بود از اعمال این گونه فشارها بپرهیزند و همه روزنامه نگاران و صاحب نظران بازداشت شده را بدون قید و شرط آزاد کنند.

0 comments:

ارسال یک نظر