۱۶ آبان، ۱۳۸۸

آخرین وضعیت پرونده کهریزک و کوی دانشگاه

تخلفات بازداشتگاه کهریزک و تعرض به دانشجویان کوی دانشگاه تهران از حوادث دردناکی بود که در انتخابات گذشته، رهبر انقلاب، مردم و دلسوزان انقلاب را به شدت متاثر کرد.

، پس از تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر محاکمه متخلفان جنایت کهریزک و کوی دانشگاه، در تازه ترین اقدام معاون اول رئیس قوه قضائیه از به نتیجه رسیدن متخلفان پرونده کهریزک خبر داد.

بنابراین گزارش حجت الاسلام رئیسی در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در زمینه پرونده متخلفان کهریزک تحقیقات به صورت گسترده ای صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه این پرونده در حال آماده شدن هست تا سیر قضایی خود را داشته باشد تصریح کرد: همکاران ما در سازمان قضایی نیروهای مسلح چه این موضوع و چه مواردی را که در حاشیه این قضایا اتفاق افتاده را پیگیری کرده و به نتیجه نیز رسیده اند.

معاون اول رئیس قوه قضائیه یادآور شد: هر زمان که لازم باشد حتما سازمان قضایی نیروهای مسلح نتیجه پرونده را به اطلاع عموم خواهد رساند.

با این حال هنوز از نحوه محاکمه و پیگیری حمله کنندگان به کوی دانشگاه خبری در دست نیست.

به گفته کارشناسان، اهمیت محاکمه این متخلفان و اعلام نتایج آن به مردم کمک می کند تا از وقوع مجدد چنین حوادث تلخی در کشور جلوگیری شود، چرا که متاسفانه در روز راهپیمایی 13 آبان در کنار اغتشاشات انجام پذیرفته توسط عناصر ضد انقلاب و پیاده نظام رسانه های استکبار، گزارشات محدودی از فعالیت تحریک آمیز برخی افراد با معترضین به گوش می رسید.

گفته شاهدان عینی، برخی افراد انگشت شمار که حتی به درخواست مردم حزب اللهی،بسیج و نیروی انتظامی بی توجه بودند و هیچ اهمیتی برای سوء استفاده رسانه های بیگانه از اقدام تحریک آمیز خود قائل نبودند، صرفاً برای ارضاء امیال شخصی خود برخورد نامناسب و خارج از قاعده را با اعتراض کنندگان به عملکردشان دنبال می کردند.

انتظار می رود پلیس و نیروهای مردمی و انتظامی ضمن برخورد شدید با اغتشاشگران و تهدیدکنندگان امنیت مردم، با اینگونه افراد نیز برخورد شدیدی صورت دهد و آنها را برای عبرت گرفتن دیگران به مراجع قضایی معرفی نمایند.

0 comments:

ارسال یک نظر