۰۸ آذر، ۱۳۸۸

تلفات بالای حادثه قطار در روسیه

به گزارش الجزيره، در پي خارج‌شدن قطار مسافر‌بري مسكو – سن‌پترزبورگ از ريل، عمليات گسترده امدادي از شب گذشته در محل حادثه در نزديكي شهر "بولوگويه " در 350 كيلومتري شمال مسكو آغاز شده است.
بر اساس ليستي كه شركت "نوسكي اكسپرس " اعلام كرده است تاكنون وضعيت 18 نفر از مسافران اين قطار مشخص نيست و تلاش براي يافتن آنها ادامه دارد و اين در حالي است كه شمار تلفات اين حادثه تاكنون به 39 نفر رسيده است.
بنا بر اين گزارش، مقامات روسي شمار مصدومان اين حادثه را بين 95 تا 105 نفر تخمين مي‌زنند كه به كمك 7 بالگرد و 2 هواپيماي وزارت امداد روسيه به بيمارستان‌هاي شهر‌هاي مسكو و سن‌پترزبورگ انتقال يافته‌اند.
اين گزارش افزود: بر اساس آمار رسمي اعلام‌شده از سوي مقامات راه‌آهن روسيه تعداد مسافران 600 نفر بوده‌اند كه با توجه به دسترسي بيشتر گرو‌هاي امدادي به محل حادثه نگراني درمورد افزايش آمار تلفات افزايش مي‌يابد.
"ديمتري پرتزف " سخنگوي راه‌آهن ملي روسيه زمان اين حادثه را 9 و 30 دقيقه به وقت محلي و مكان آن را نزديك شهر "بولوگويه " در 350 كيليومتري شمال مسكو اعلام كرده است.
كميته تحقيقات فدرال روسيه در پي احتمال وقوع عمليات خرابكارانه در حادثه خارج‌شدن قطار مسافربري مسير مسكو-سن‌پترزبورگ امروز با تشكيل جلسه‌اي در حال بررسي علل اين حادثه هستند.
در حالي كه تاكنون علل اين حادثه مشخص نشده است، مقامات روسي از تكذيب احتمال وقوع عمليات خرابكارانه و دست‌داشتن عاملان تروريستي در اين حادثه خودداري كرده‌اند.
بنابر اين گزارش به نقل از شاهدان عيني، پيش از خروج قطار از ريل صداي انفجار مهيبي شنيده‌ شده است و اين در حالي است كه تلويزيون دولتي روسيه به نقل از برخي مقامات ناشناس اعلام كرده كه در نزديكي محل حادثه يك فرورفتگي به عمق يك متر ايجاد شده ‌است كه احتمال بكارگيري انفجار مواد منجره در اين حادثه را قوي‌تر مي‌كند.
به گفته الجزيره، در يك حادثه مشابه در سال 2007 نيز، بر اثر انفجار مواد منفجره از سوي يك گروه معارض روسي، يك قطار مسافربري از ريل خارج شد و 30 نفر زخمي شدند.

0 comments:

ارسال یک نظر