۲۵ آبان، ۱۳۸۸

تاکید آیت‌الله صانعی بر «مبارزه» در برابر «دروغ‌گویی»

آیت‌االله یوسف صانعی، از مراجع تقلید قم، گفت: امروز بزرگترین مصیبتی كه ما با آن رو به رو هستیم، دروغ‌ گویی است و متاسفانه عمل و گفتار برخی‌ها دروغ شده است و طوری هم دروغ می‌گویند كه اصلا باكی ندارند كه دیروز خلاف این را گفته‌اند.
وی در دیدار با اعضای انجمن اسلامی دانشگاه هنر، گفت که افزایش و تشدید مشکلات به معنای سلطه و حاکمیت ظلم نیست بلکه نشانه ضعف است.
آیت‌الله صانعی تاکید کرد: مطمئن باشید که زحمات و خون دل خوردن‌های ملت مخصوصا دانشگاهیان عزیز به نتیجه خواهد رسید.
وی «دروغ گویی» را نشانه ضعف افراد دانست و گفت: دروغ‌ گویی خصلت آدم‌‌های ستمگر است، آنها وقتی می‌بینند كه زیر پایشان دارد خالی می‌شود، تن به دروغ می‌دهند و متوسل به دروغ می‌شوند.
وی همچنین تاکید کرد: كسی كه مردم او را دوست داشته باشند و حرف‌های او را بپذیرند، هیچ‌گاه برای اثبات خود دروغ نمی‌گوید.
به گفته آیت الله صانعی : اگرچه امروز یک عده در دروغ گویی هنرمند شده‌اند، اما در نقطه مقابل هنر عده‌ای در «مبارزه» است.
وی در ادامه سخنان خود از نحوه برخورد با زندانیان سیاسی و عدم اجازه به آنها برای ملاقات با خانواده خود و نگهداری چند ماهه معترضان سیاسی در سلول‌های انفرادی، انتقاد کرد.
صانعی همچنین یادآور شد که «طرح برخی قضایا برای سرگرم كردن ملت است تا مشكلاتی همانند فقر، بیكاری، عتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی دیگر فراموش شود» و خطاب به دانشجویان تاکید کرد: هم مراقب مشكلات باشید و هم به دنبال احقاق حق و جلوگیری از تضییع شدن آن.
این مرجع تقلید راه برون رفت از این مشكلات را «آگاهی بخشی به جامعه» عنوان كرد و گفت: منطق اسلام آگاهی است اما عده ای امروز برخلاف این منطق تلاش می‌كنند که مردم ناآگاه باشند و در ظلمات جهل باقی بمانند و به همین دلیل فشار بر آگاهان جامعه خصوصا انسان‌های صالح و به ویژه محیط‌های دانشگاهی تشدید می‌شود.

0 comments:

ارسال یک نظر