۰۶ آذر، ۱۳۸۸

آخرين خطبه نماز جمعه آيت‌الله جوادي‌آملي



آيت‌الله جوادي‌آملي امروز آخرين خطبه نماز جمعه‌اش در قم را قرائت كرد و گفت: از تمامي مردم و نمازگزاران كه در طول اين سال‌ها به آنها زحمت داده‌ام عذر خواهي مي‌كنم.

به گزارش فارس، آيت‌الله عبدالله جوادي‌آملي امروز در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم كه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، گفت: بنده از ادامه حضور در نماز جمعه و اقامه نماز معذورم و از تمامي نمازگزاران در طول اين سال‌ها كه نتوانستم به وظيفه خود به خوبي عمل كنم عذرخواهي مي‌كنم.
وي تصريح كرد: ائمه جمعه دو مسئوليت مهم روحانيت را بر عهده دارد كه اگر به آنها نتواند عمل كند نزد خداوند مسئول خواهد بود.
آيت‌الله جوادي‌آملي افزود: يكي از وظايف ائمه جمعه سير و سفر در من الاخلق الي الحق است و ماموريت دوم نيز پيام آوري دستورات الهي است.
امام جمعه قم اظهارداشت: اگر تقصيري در طول اين برنامه‌ها از بنده بوده است، از همه عذرخواهي مي‌كنم.
وي با اشاره به ماموريت اول گفت: در اين سفر وقتي كسي امام جمعه شد ديگران ساكت هستند و امام به محراب عبادت رفته و به خداوند عرض مي‌كند كه اياك نعبد و اياك نستعين يعني خداوندا من و اين نمازگزاران تو را مي‌پرستيم و از تو مدد مي‌جوييم.
آيت‌الله جوادي‌آملي تصريح كرد: خداوند فرموده است كه اگر مردم مشكلي داشتند به نماز پناه برده و مشكل خود را برطرف كنند، مردم صدها مشكل دارند كه بايد اين را امام جمعه بيان كند و اگر بيان كرد و مشكل مردم رفع شد، نشانه اين است كه خوب بيان كرده اما اگر مشكل مردم رفع نشد، امام جمعه نتوانسته است مطلب را خوب بيان كند.
امام جمعه قم گفت: اگر در اقامه نماز جمعه بنده اين مشكل نيز بوده است از همگان عذرخواهي مي‌كنم.
وي تصريح كرد: از سوي ديگر نيز امام جمعه بايد در خطبه‌هاي خود آيات و روايات را بيان كند و يقينا و عالمانه به آن بپردازد و از نظر علمي و با اخلاص بيان كند و بايد در گفته‌هايش طهارت و قداست وجود داشته باشد.
آيت‌الله جوادي‌آملي افزود: بايد اين آيات و روايات به گونه‌اي مطرح شود كه بر دل مردم بشيند و چون حرف از دل طبيب بيرون آيد دل‌ها را طيب مي‌كند.
وي ضمن تقدير و تشكر از مسئولان اجرايي برگزاري نماز جمعه گفت: بايد از مقام معظم رهبري، شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه، ائمه جمعه قم، نمازگزاران قمي و... تقدير و تشكر مي‌كنم.


1 comments:

Unknown در

وقتي كسي مثل جوادي آملي حرفش به قول خودش به جايي نميرسد واي به حال ما بيچارها

ارسال یک نظر