۱۶ آبان، ۱۳۸۸

تائید حکم اعدام زندانبان زندان رجایی‌شهر کرج

مديركل زندان‌هاي استان تهران گفت: حكم اعدام زندانبان زندان رجايي‌شهر كه اقدام به حمل مواد مخدر به داخل زندان كرده بود، تأييد شده است.

سهراب سليماني مديركل زندان‌هاي استان تهران در اين‌باره اظهار داشت: اين شخص يكي از زندانبان‌هاي قراردادي زندان رجايي‌شهر كرج است.

وي افزود: عوامل حفاظت زندان رجايي‌شهر به رفتارهاي اين كارمند مشكوك مي‌شوند و احتمال حمل مواد مخدر مي‌دهند و به او درباره رفتارش تذكر مي‌دهند.‌

وي ادامه داد: از آن‌جا كه وارد كردن هر گونه وسايل توسط كاركنان به داخل زندان و براي زندانيان ممنوع است، و كاركنان حق گذاشتن وثيقه براي زندانيان را ندارند؛ تمام كارمندان در زمان ورود به محدوده زندان بازرسي بدني مي‌شوند و هيچ يك از آن‌ها حق وارد كردن وسيله نقليه به داخل زندان را نيز ندارند.

سليماني افزود: اين شخص با ‌سوء‌استفاده از دو كتاب نهج‌البلاغه و فرهنگ عاشورا كه كتاب‌هاي قطوري هستند ‌مقدار 395 گرم ترياك و 485 گرم كراك را جاسازي ‌كرده بود كه هنگام ورود به زندان توسط عوامل حفاظت زندان‌ كشف ‌شد.‌

مديركل زندان‌هاي استان تهران درباره اين كه زنداني كه قرار بوده مواد مخدر به او سپرده شود، به بي‌اطلاعي اين كارمند از جاسازي مواد مخدر اعتراف كرده است، گفت: امكان ندارد اين فرد از اين كار اطلاع نداشته باشد، چرا كه وزن كتاب حدود يك كيلوگرم بيش ار حد معمولي بوده است و هم در جلد و هم در محتوايت اين دو كتاب دست برده شده است.

وي افزود: ‌اين كه مي‌گويند او از اين ماجرا اطلاعي نداشته است، اصلاً امكان ندارد و اين در حالي است كه تمام وسايلي كه اين زنداني از كارمند زندان درخواست كرده است در داخل زندان قابل تهيه بوده و كاملاً مشخص است كه اين كار با قصد و نيت قبلي انجام شده است.

سليماني با بيان اين كه اين كارمند سابقه حمل مواد مخدر به داخل زندان را نداشته است، ادامه داد: اما قبلاٌ دو بار درباره ارتباط غيرمعمول و خارج از عرف ‌با زندانيان به او تذكر داده شده بود.

وي افزود: حكم اعدام اين كارمند تأييد شده است ولي از زمان اجراي آن اطلاعي ندارم.

1 comments:

P V C prodution در

اعدام زندانبان خاطی بنوعی بی عدالتی است . برای اینکه اگر قرار بر اعدام خاطی زندان برابر عدالت باشد بایستی صد ها مامور زندانبان را اعدام کرد مگر در هیچ زندانی مواد مخدر یافت نمیشود که بگوئیم دیرگر زندانبتمنان پاک هستند . عدالت برای همه نه تنبیه برای فقط یک نفر ..

ارسال یک نظر