۲۷ آبان، ۱۳۸۸

ادعای پلیس:‌ خودکشی پزشک کهریزک به‌ دلیل ترس از زندان

اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی امروز چهارشنبه 27 آبان درباره مرگ مشکوک پزشک بازداشتگاه کهریزک، گفت: با توجه به وصيت‌نامه كنار جسد پزشک وظیفه، احتمال خودكشی او بسيار است، اما بايد منتظر نظر قطعی پزشکی قانونی باشيم.
احمدی مقدم ادعا می‌کند که رامین پوراندرجانی، پزشک بازداشتگاه کهریزک پس از احضار به دادسرا، به دلیل ترس از محكوميت زندان دست به خودكشی زده است.
منابع خبری اصلاح‌طلب از جمله پایگاه اطلاع‌رسانی نوروز وابسته به حزب مشارکت و پایگاه اطلاع‌رسانی حزب اعتمادملی، نخستین بار خبر درگذشت رامین پوراندرجانی را اعلام کردند.
رامین پوراندرجانی سه‌شنبه گذشته در استراحتگاه خود در ساختمان بهداری نیروی انتظامی تهران بزرگ به درگذشت.
علت مرگ رامین پوراندرجانی «سکته قلبی در خواب» اعلام شده، اما منابع خبری اصلاح‌طلب مرگ وی را مشکوک خوانده‌اند.
این درحالی است که رضاقلی پوراندرجانی، پدر رامین پوراندرجانی در مصاحبه‌ای با راديو فردا، احتمال بیماری فرزندش را رد کرده است.
رضاقلی پوراندرجانی گفته بود که مسئولان کشور دليل مرگ رامین را به او اطلاع نداده‌اند و با وجود معاينه جسد توسط پزشکی قانونی تهران، گواهی فوت به خانواده او داده نشده است.
کمیسیون بهداشت پیگیری می‌کند
مسعود پزشکیان عضو فراکسیون خط امام مجلس و وزیر بهداشت دولت محمد خاتمی، مرگ رامین پوراندرجانی را «مشکوک» خوانده و گفته است: کمیسیون بهداشت مجلس، مرگ مشکوک این پزشک را از طریق دادگاه، مراجع قضایی و پزشکی پیگیری پیگیری می‌کند.
پزشکیان گفت: ما درباره این موضوع از پزشکی قانونی استعلام کرده‌ایم زیرا با توجه به سن پایین رامین پوراندرجانی و نداشتن سابقه بیماری، مرگ وی بر اثر عارضه قلبی مشکوک است.
پزشکیان همچنین افزود: پیگیری این موضوع در کمیسیون بهداشت مجلس درپی درخواست دانشجویان پزشکی و همکاران این پزشک ادامه دارد.

0 comments:

ارسال یک نظر