۰۴ آذر، ۱۳۸۸

پشت پرده تعطيلي روزنامه خبر

روزنامه خبر كه در محافل رسانه‌اي به روزنامه منتسب به طيف لاريجاني مشهور بود از امروز انتشار مكتوب خود را متوقف كرد.
در سرمقاله و ستون طنز آخرين شماره اين روزنامه به علت تعطيلي آن اشاراتي شده است. اگرچه در اين مطالب اشاره مستقيمي به اين موضوع نشده است، اما يك مقام آگاه در اين روزنامه از اعمال فشارهاي برخي محافل سياسي بويژه افراطيون حامي دولت بر آن، خبر داد و افزود: در حال حاضر در نظر داريم كه در قالب سايت اينترنتي ”خبرآنلاين“ همچنان به فعاليت خود ادامه دهيم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، مطالبي كه اخير از سوي برخي سايت‌ها و روزنامه‌هاي حامي دولت، عليه اين روزنامه و دست اندكاران آن منتشر مي‌شد، شاهد اين مدعي است. آنچنان كه گويي مشي اين روزنامه تحمل نشده و منجر به تعطيلي خود خواسته آن از سوي دست اندركاران روزنامه خبر شده است.
روزنامه خبر، اگرچه روزنامه‌اي اصولگرا محسوب مي‌شد، اما مشيي انتقادي نسبت به عملكرد دولت داشت و سياست‌هاي اقتصادي‏، سياسي، فرهنگي و اجتماعي دولتمردان را به چالش مي‌كشيد. كما اينكه عنوان گزارش اقتصادي آخرين شماره مكتوب روزنامه خبر، ”مسكن مهر در انتظار مهرورزي“ است و گزارش اجتماعي آن نيز تيتر ”سازمان ملي جوانان حق سهميه‌بندي كنكور را ندارد“ به خود گرفته است. در صفحه فرهنگي نيز گزارشي با عنوان ”اختلاف وزارت ارشاد با خانه سينما بالا گرفت“ را مي‌خوانيم. در صفحه سياسي هم گزارشي درباره اختلاف دولت با مجلس درباره لايحه هدفمند كردن يارانه‌ها با عنوان ”اختلافات از مرز قوي مجريه و مقننه گذشت“ چاپ شده است.
گفتني است عليرضا معزي مدير مسئول روزنامه ”خبر“ در سرمقاله امروز اين روزنامه با عنوان ”تا وقت ديگر“ نوشته است: ”این شماره را وداعی موقتی بدانید تا زمانی نزدیک که دوباره میهمان شما خواهیم بود. ترجیح می‌دهیم بر «خبرآنلاین» متمرکز شویم که امکانی دلچسب و دلخواه است و فعلا «خبر» را که جبری کاغذی است و جدای از همه گرفتاری و مشقت‌های خاص روزنامه‌ای امروز برخی تنگناها و سوء برداشت‌ها عرصه را بر آن تنگ کرده، بر زمین بگذاریم. “
شهرام شكيبا طنز نويس اين روزنامه نيز در مطلبي با عنوان ”چرا خودمان درش را گرفته‌ايم“ نوشته است: ”از اين پس به آدرس مجازي‌مان www.khabaronline.ir/ سر بزنيد تا اثاث كشي نكرده‌ايم يا اسباب كشي‌مان نكرده‌اند، آنجا در خدمتيم.“
تيتر آخرين شماره از روزنامه خبر به مصاحبه اختصاصي آن با مهدي كلهر مشاور رسانه‌اي احمدي‌نژاد اختصاص داشت كه طي آن خواستار تخصيص شبكه دوم تلوزيون به دولت شده است.

0 comments:

ارسال یک نظر