۱۲ آبان، ۱۳۸۸

بازگویی دلایل مرگ یک دانشجو

رئیس دانشگاه هرمزگان ابتلای دانشجوی متوفی این دانشگاه به آنفلوآنزای نوع A را تکذیب کرد و گفت: این دانشجو به علت نارسایی کلیوی طی 24 ساعت دو بار دچار ایست قلبی شد.

احمد نوحه گر گفت: سعید نیکنام دانشجوی جدیدالورود رشته مدیریت گمرک دانشگاه هرمزگان دو شب پیش احساس درد و ناراحتی شدید کرد که با حضور خانواده اش به بیمارستان خاتم الانبیا تهران منتقل و تحت درمان قرار گرفت.

وی افزود: متاسفانه تلاش تیم پزشکی در بیمارستان خاتم الانبیا موثر نبوده و این دانشجو یک بار بر اثر نارسایی کلیه به طور کامل در این بیمارستان دچار ایست قلبی می شود که با اقدامات احیا و نگهداری تیم پزشکی خاتم الانبیا مجددا به زندگی باز می گردد.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: بعد از قطع امید بیمارستان خاتم الانبیا این دانشجو شب گذشته مجددا از تهران به بیمارستان فوق تخصصی کلیه شهید محمدی بندرعباس منتقل شده و تحت درمان دیالیز قرار می گیرد.

وی افزود: صبح امروز سه شنبه سعید نیکنام به علت حضور دائم پزشک از بخش به اورژانس منتقل شده که در همان جا برای دومین بار دچار ایست قلبی شد و دارفانی را وداع گفت.

نوحه گر گفت: از آنجا که نگرانی های بسیاری درباره علت فوت این دانشجو و احتمال شیوع آنفلوآنزای نوع A به وجود آمد طی صحبت های مستقیم با رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به عنوان متصدی امور بهداشتی و درمانی استان قرار شد علت فوت به طور دقیق بررسی شود که البته از آنجا که خانواده آن مرحوم تقاضای ترخیص و انتقال جسد را به شهر خود داشتند امکان انجام این کار وجود نداشت.

وی افزود: طی جلساتی که با رئیس دانشگاه علوم پزشکی و با حضور معاونین دو دانشگاه برگزار شد از رئیس این دانشگاه به عنوان قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستیم تا تیمی مجهز به خوابگاههای دانشجویان اعزام کنند و احتمال وجود و یا شیوع آنفلوآنزای نوع A را بررسی کنند.

رئیس دانشگاه هرمزگان گفت: این تیم کار خود را از اتاق دانشجوی فوت شده آغاز و قدم به قدم و اتاق به اتاق برای چندین ساعت وضعیت را بررسی کرد که طی گزارشی که امروز سه شنبه ارائه کرند هیچ نشانی از وجود آنفلوآنزای نوع A دیده نشد و حتی آنفلوآنزای معمولی نیز به ندرت مشاهده شده است.

وی افزود: قائم مقام وزیر مسئولیت صحبت با عده ای از دانشجویان را که تجمع کرده بودند به عهده گرفت و طی سخنان خود علت فوت این دانشجو را نارسایی کلیوی اعلام کرد. همچنین توضیحاتی پیرامون آنفلوآنزای نوع A بیان و تعداد کل مبتلایان استان هرمزگان را 44 نفر اعلام کرد که تا کنون در این استان منجر به فوت نشده است.

نوحه گر گفت: رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به دانشجویان اطمینان داد که به هیچ وجه در حال حاضر خطر شیوع آنفلوآنزای نوع A دانشگاه هرمزگان را تهدید نمی کند.

0 comments:

ارسال یک نظر