۱۴ آبان، ۱۳۸۸

خبرنگار خبرگزاری فرانسه در تهران دستگیر شد

فرهاد پولادی، خبرنگار خبرگزاری فرانسه در ایران، روز چهارشنبه همزمان با راه‌پیمایی ۱۳ آبان در تهران به دست نیروهای امنیتی ایران دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، سه نیروی امنیتی جمهوری اسلامی که دوتن از آنها یونیفورم و دیگری لباس شخصی به تن داشتند حدود ساعت ۱۰:۴۵ صبح فرهاد پولادی را دستگیر می‌کنند.

این خبرگزاری به نقل از یک شاهد عینی افزوده است که یکی از نیروهای امنیتی بی‌سیم داشته است.

بر پایه این گزارش، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی فرهاد پولادی را هنگامی که بر ترک یک موتور سوار بود متوقف کرده‌اند.

به گفته راننده موتور، نیروهای امنیتی پس از ضبط موبایل فرهاد پولادی وی را با خود برده‌اند.

هنوز از محل نگهداری فرهاد پولادی اطلاعی در دست نیست و این خبرگزاری در تماس با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به رسانه‌های خارجی برای پوشش ۱۳ آبان مجوز داده است پیگیر وضعیت این گزارشگر شده است.

پس از انتخابات ۲۲ خردادماه امسال، بسیاری از روزنامه‌نگاران و از جمله چند گزارشگر که برای رسانه‌های خارجی فعالیت می‌کردند به دست نیروهای امنیتی دستگیر شده و شماری از آنها نیز در دادگاه موسوم به «کودتای مخملی» به پای میز محاکمه کشیده شدند.

جمهوری اسلامی پس از آن که رسانه‌های خارجی به طور گسترده اعتراض‌های میلیونی مردم را پوشش دادند، فعالیت آنها را به شدت محدود کرد و برخی از گزارشگران این رسانه‌‌ها تنها اجازه داشتند از داخل دفتر خود گزارش تهیه کنند.

روز چهارشنبه ۱۳ آبان، ده‌ها هزار نفر از هواداران جنبش سبز ایران، جدا از مراسم حکومتی روز دانش‌آموز، در تظاهرات مسالمت‌آمیزی شرکت کردند که به‌شدت از سوی نیروی‌های حکومتی سرکوب شد؛ نیروهای امنیتی در برخورد با مردم از باتوم و گاز اشک‌آور استفاده کردند.

0 comments:

ارسال یک نظر