۲۷ آبان، ۱۳۸۸

نامه خانواده‌های زندانیان سیاسی به دادستان تهران


جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی در نامه ای به دادستان تهران نسبت به وضع نامناسب بند 350 زندان اوین که تعدادی از زندانیان حوادث پس از انتخابات در آن نگهداری می‌شوند، اعتراض کردند.

متن کامل این نامه به این شرح است :

دادستان محترم تهران
جناب آقای جعفری دولت‌آبادی

بیش از پنج‌ماه از بازداشت عزیزان ما در حوادث پس از انتخابات می‌گذرد اما هنوز وضعیت بسیاری از آنان نامشخص و مبهم است. تعدادی از آن‌ها به تازگی به بند 350 زندان اوین منتقل شده‌اند. این بند از امکانات بهداشتی و رفاهی بسیار اندکی برخوردار است. ما به شدت نگران سلامت عزیزان خود هستیم، چرا که علی‌رغم ابتلای اکثر زندانیان به آنفولانزا و سرما خوردگی شدید، وسایل گرمایی مناسب در این بند موجود نیست و دارو و درمان به موقع در اختیارشان قرار نمی‌گیرد. بهداری زندان اوین نیز رسیدگی‌های لازم را جهت سلامت عزیزان ما انجام نمی‌دهد.

در حالی‌که غذای بند 350 زندان اوین بدون کیفیت و ناکافی است، فروشگاه داخل زندان از فروش موادغذایی مناسب و موادی مانند میوه و سبزیجات به زندانی‌ها خودداری می‌کند. اگر برای آن‌ها غذای مناسب فراهم نمی‌کنید حداقل اجازه بدهید که گاهی با پول خود غذا و میوه بخرند. غذای نامناسب با کیفیت بسیار پایین زندان نیز دلیلی بر طولانی مدت شدن بیماری آنان شده است. با خبر شده‌ایم در هفته چند بار فقط به آن‌ها برنج سفید و یا حداکثر برنج به اضافه رب گوجه‌فرنگی به عنوان غذای اصلی داده می‌شود. این در حالی است که اکثر آن‌ها هم بیمار هستند و هم به خاطر تحمل فشار پنج‌ماه زندان ضعیف و رنجور شده‌اند. ادامه این وضع سلامت آن‌ها را بیش‌تر دچار مخاطره می‌کند.

از سوی دیگر در بند 350 اوین، تنها یک تلفن عمومی برای استفاده بیش از یک‌صد زندانی وجود دارد که موجب ایجاد محدودیت زیاد برای زندانیان در تماس با خانواده‌هایشان شده است.

آقای دادستان
ما چندین بار برای رساندن صدای خود به شما مراجعه کرده‌ایم . برداشت ما این است که رویکرد و نگاه مسئولین جدید دادستانی، قانونی‌تر و مثبت‌تر از مسئولین پیشین است. بنابراین از شما می‌خواهیم که برای بهبود وضع رفاهی زندانیان ما بیش‌تر تلاش کنید.

جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی
سه‌شنبه 26آبان

0 comments:

ارسال یک نظر