۲۷ آبان، ۱۳۸۸

جزئیاتی از بورس " ندا "در آکسفورد

چندی پیش همان گونه در رسانه های عمومی منتشر شد دانشگاه آکسفورد اعلام کرد به یادبود ندا آقا‌سلطان که دانشجوی فلسفه بود، به دانشجویان تحصیلات تکمیلی رشته فلسفه بورس تحصیلی می‌دهد. این بورس که هزینه‌های کالج را پوشش می‌دهد اولویت دریافت آن با دانشجویان ایرانی است.
پس از انتشار این خبر، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن با ارسال نامه ای به دانشگاه آکسفورد از اقدام این دانشگاه مبنی بر ایجاد یک بورس تحصیلی به نام "ندا آقا سلطان" انتقاد کرد. در نامه سفارت ایران آمده بود که با توجه به قرائن موجود نداآقاسلطان توسط دشمنان ایران به قتل رسیده است و آکسفورد با این اقدام عملا به یک کارزار با انگیزه سیاسی پیوسته است.
بنا بر این گزارش، بورس تحصیلی "ندا آقاسلطان" یک بورس تحصیلی دو ساله است که به دانشجویان دورۀ فوق لیسانس فلسفه داده می شود و مبلغ آن ٤٠٠٠پوند ( معادل ٦٦٠٠ دلار آمریکا ) است.
بورس مذکور به دانشجویان کالج کوئینز دانشگاه آکسفورد تعلق خواهد گرفت و کلیۀ دانشجویان مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد رشتۀ فلسفه می توانند تقاضای دریافت این بورس را بدهند اما در شرایط مساوی دانشجویان ایرانی تبار از اولویت برخوردار خواهند بود.
بر همین اساس، طبق اطلاعات به دست آمده توسط این خبرنگار تعداد زیادی از ایرانیان سراسر دنیا تقاضای بورس تحصیلی ندا آقاسلطان را کرده اند و تا کنون از ایران نیز بیش از بیست نفر درخواست پذیرش خود را به آکسفورد ارسال کرده اند که تا بدین لحظه با تقاضای دو نفر از آنها موافقت شده است.
گفتنی است که در میان درخواست کنندگان برخی نخبگان و دانشجویان ممتاز نیز دیده می شوند.

0 comments:

ارسال یک نظر