۰۴ آذر، ۱۳۸۸

خامنه‌ای: مقابله با جنگ نرم، اولویت کشور است


همزمان با روز بسیج، امروز چهارشنبه آیت الله خامنه ای در دیدار جمعی از نیروهای بسیج گفت که اولویت اصلی کشور «مقابله با جنگ نرم دشمن» است.
آیت الله خامنه‌ای بسیج را یک «استثنا و حادثه‌ بی نظیر» در کشور معرفی کرد و گفت: تا هنگامی که بسیج هست، هیچ تهدیدی متوجه نظام اسلامی نخواهد شد و این موضوع، یک رکن اساسی است.
وی همچنین خطاب به همه رسانه ها، فعالان سیاسی و مسئولان هشدار داد که از «اختلاف‌های جزئی و غیراصولی» بپرهیزند.
رهبر ایران «فضای تهمت زنی و شایعه سازی» در رسانه های ایران را در جهت خواست دشمن دانست و گفت: نمی شود هر فردی را به دلیل یک خطا، منافق نامید. همچنین نمی توان، هر فردی را بدلیل اختلاف نظر و دیدگاه، ضد ولایت فقیه خواند.
آیت الله خامنه ای گفت: تردیدافکنی های بعد از انتخابات در عملکرد مسئولان رسمی انتخابات اعم از وزارت کشور، و شورای نگهبان خواست دشمن نظام اسلامی است.
وی افزود: هر اقدامی که موجب مغشوش و تهمت آلود شدن فضا شود و مردم را نسبت به یکدیگر بدبین و مردد کند به ضرر کشور است.
رهبر ایران میان مردم و «معدود عناصر خودفروخته» تفاوت قایل شد و از برخی مطبوعات، رسانه ها و دستگاه‌ها که دائماً به دنبال ایجاد اختلاف، بدبینی و شایعه سازی هستند به شدت انتقاد کرد.
به گفته وی عناصر خودفروخته می خواهند کشور را به «آمریکا و استکبار» تقدیم کنند. آیت الله خامنه ای در این زمینه به نیروهای بسیج گفت: توصیه من به فرزندان بسیجی ام این است که ضمن حفظ قدرت انگیزه ها، ایمان و امید به آینده در تشخیص ها و مصداق های مختلف به شدت مراقبت کنند، زیرا بی دقتی در مصداق ها برخی اوقات ضررهای زیادی در پی خواهد داشت.
آیت‌الله خامنه‌ای در حالی درباره نقش بسیج در کشور سخنرانی کرد که نیروهای این نهاد وابسته به سپاه پاسداران در چند تظاهرات پس از انتخابات ریاست جمهوری با باتوم، چوب و گازهای سوزاننده به معترضان حمله کردند که این برخوردهای خشونت‌بار به کشته و زخمی شدن شماری از شهروندان انجامید.
همچنین، شلیک مستقیم نیروهای یک پایگاه بسیج به سوی مردم در نزدیکی میدان آزادی تهران، چند و کشته و زخمی بر جای گذاشت.
نقدی و فرماندهی سازمان جدید بسیج
محمدرضا نقدی به تازگی فرماندهی سازمان بسیج را بر عهده گرفته است.
وی سرتیپ سپاه پاسداران است و گفته می‌شود که از معاودین عراقی به شمار می‌رود. وی پیش از این علاوه بر فرماندهی سپاه قدس و فرماندهی آماد و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح، در نیمه دوم دهه هفتاد فرماندهی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی را برعهده داشت.
نقدی در دوره فرماندهی حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی به همراه گروهی از بازجویان و نیروهای امنیتی به آزار و شکنجه مدیران شهرداری تهران متهم است.
شماری از مدیران شهرداری تهران در دوره مدیریت غلامحسین کرباسچی توسط نیروهای حفاظت اطلاعات نیروی انتظامی در زیرزمینی در خیابان وصال تهران که به نام بازداشتگاه وصال شناخته شد، در سلول‌های انفرادی بازداشت شده و تحت آزار و شکنجه، بازجویی شدند.
فرمانده جدید سازمان بسیج مستضعفان همچنین در نخستین دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، در رهبری حمله به عبدالله نوری و عطاء‌الله مهاجرانی و ضرب و شتم آنها در نماز جمعه تهران توسط گروه انصار حزب الله نقش داشت.
محمدرضا نقدی از سوی چهره‌های اصلاح‌طلب و دانشجویان به عنوان یکی از متهمان اصلی حمله به کوی دانشگاه تهران در سال ۱۳۷۸ شناخته می‌شود.


0 comments:

ارسال یک نظر