۲۲ آبان، ۱۳۸۸

تلاش آمریکا برای توقیف اموال بنیاد علوی

دولت فدرال آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد که به‌دنبال مصادره اموال متعلق به بنیاد علوی شامل یک آسمان‌خراش و چندین واحد مسجد و مرکز اسلامی است.
دادستان‌های فدرال آمریکا گفته‌‌اند که بنیاد علوی با کمک شرکت آمریکایی «آسا» به‌طور غیرقانونی به یک بانک متعلق به جمهوری اسلامی ایران پول منتقل کرده‌اند.
مراکز آموزش اسلامی بوستون، نیویورک، مریلند و هوستون متعلق بنیاد علوی هستند. مرکز آموزش اسلامی در مریلند در نزدیکی واشنگتن دی.سی، پایتخت ایالات متحده قرار گرفته و با دفتر حفاظت از منابع ایران در واشنگتن ارتباط نزدیک دارد.
بسیاری از مقامات جمهوری‌اسلامی برای سخنرانی در مراکز وابسته به بنیاد علوی در دو دهه گذشته به آمریکا سفر کرده‌اند. حجت‌الاسلام محسن قرائتی، نماینده ولی‌فقیه در نهضت سوادآموزی سال 2007 برای شرکت در برنامه‌های این موسسات به آمریکا سفر کرد.
همچنین در مرکز آموزش اسلامی مریلند زبان فارسی تدریس می‌شود.
براساس گزارش نیویورک تایمز، دادستان‌های فدرال آمریکا شکایت‌نامه‌ای را در دادگاه مدنی آمریکا علیه بنیاد علوی تنظیم کرده‌اند تا از طریق آن افزون بر 500 میلیون دلار دارایی‌های این بنیاد را مصادره کنند.
به نوشته این روزنامه اقدام دادستان‌های آمریکا برای مصادره اموال بنیاد علوی می‌تواند یکی از بزرگ‌ترین توقیف اموال در زمینه مبارزه با تروریسم در تاریخ آمریکا باشد.
برج شیشه‌ای (آسمان‌خراش) 36 طبقه «پیاژه» در منهتن نیویورک، حساب‌های بانکی، مراکز اسلامی شامل مدارس و مساجد نیویورک، مریلند، کالیفرنیا و هیوستن، مرکز اسلامی واشنگتن دی سی و بیش از یکصد ایکر (40 هکتار) زمین در ویرجینیا اموال بنیاد علوی هستند که دادستان‌های فدرال آمریکا قصد مصادره این اموال را دارند.

0 comments:

ارسال یک نظر