۲۷ آبان، ۱۳۸۸

جزئياتی از جلسه دادگاه تبعه فرانسوي


محمد علي مهدوي وكيل مدافع كلوتيد ريس تبعه كشور فرانسه جزئياتي از روند برگزاري دادگاه موكل خود را ارائه داد.

محمد علي مهدوي وكيل مدافع كلوتيد ريس تبعه كشور فرانسه در گفتگو با خبرگزاري فارس با اشاره به برگزاري دادگاه رسيدگي به اتهامات موكل خود در روز گذشته گفت: دادگاه روز گذشته به صورت غير علني برگزار شد كه در آن اولين قسمت از آخرين دفاعيات را ارائه كرديم.

وي افزود: ارائه قسمت بعدي دفاعيات در مورد اتهامات موكلم موكول به جلسه بعدي دادگاه شد كه البته زمان برگزاري آن هنوز مشخص نشده است.

وكيل مدافع ريس در ادامه تصريح كرد: در جلسه روز گذشته بنده به عنوان وكيل مدافع و خانم ريس به عنوان متهم در جلسه دادگاه حضور داشتيم ولي شخص سفير فرانسه نيز خانم ريس را تا دادگاه همراهي كرد.

مهدوي در ادامه با بيان اينكه احتمالا بايد جلسه بعدي رسيدگي به اتهامات موكلم آخرين جلسه رسيدگي‌ها باشد، تاكيد كرد: با توجه به دفاعياتي كه تاكنون ارائه كرده‌ و دفاعياتي كه در جلسه بعدي ارائه خواهيم كرد اميدوارم كه بتوانيم حكم برائت كلوتيد ريس را از دادگاه بگيريم.

براساس متن كيفرخواست كلوتيد ريس تبعه كشور فرانسه كه طي حوادث پس از انتخابات دستگير شده بود، پدر وي از اعضاي كميسارياي انرژي هسته‌اي فرانسه و مادر وي عضو ارتش اين كشور است.

اقدام عليه امنيت ملي از طريق حضور در تجمعات و اغتشاشات مورخه 25 و 27 خرداد ماه و همچنين جمع‌آوري اخبار، اطلاعات و تهيه تصاوير از اين اغتشاشات و ارائه آن به وابسته علمي سفارت فرانسه از ديگر اتهامات ريس است.

در كيفرخواست اين متهمه اعلام شده بود كه با توجه به گزارش معاونت ضد جاسوسي وزارت اطلاعات مبني بر احراز مجرميت اين تبعه فرانسوي تقاضا شده كه نامبرده عادلانه محاكمه شود.


0 comments:

ارسال یک نظر