۲۴ آبان، ۱۳۸۸

هشدار رییس مجلس برای برخورد با «متجاوزان»

علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجلس از قوه قضاییه و نیروی انتظامی خواست هرچه زودتر با «جنایتکاران» و «متجاوزان به نوامیس» برخورد کنند.
وی همچنین تاکید کرد که این افراد از طریق صداوسیما به مردم معرفی شوند تا «درس عبرتی برای دیگر افراد شرور جامعه» باشد.
لاریجانی با انتقاد از بی‌توجهی نسبت به این مسائل، در جلسه امروز مجلس گفت: بنده از مدت‌ها پيش نسبت به اين مساله هشدار داده و گفته بودم که عدم برخورد جدی با اين‌گونه شرارت‌ها، آرامش روانی جامعه را به هم می‌‌زند.
ریيس مجلس تاکید کرد که وقوع این اتفاقات به هيچ‌وجه در شان يک حكومت اسلامی نیست و گفت: اگر پیش از این واكنش قانونی و اقدام عملی جدی صورت می‌گرفت، امروز شاهد چنين وضع ناهنجاری نبوديم.
لاريجانی همچنين از كميسيون حقوقی و قضايی مجلس خواسته است «با بررسی سريع طرح ارائه شده در مجلس درباره این موضوع، نشان دهد كه از اقدامات قوه قضائيه در اين مسير، پشتيبانی می‌‌شود.»
به نظر می‌رسد که لاریجانی به دنبال چند حادثه تازه آدم ربایی و تجاوز در استان تهران به این مساله توجه نشان داده است.
منابع خبری در چند هفته گذشته اخباری از آزار جنسی و تجاوز به چند زن در استان تهران را منتشر کردند.
کارشناسان می‌گویند که برخورد شدید امنیتی و قضایی و حتی معرفی متجاوزان از صداوسیما، اثرات مقطعی و کوتاه مدت دارد و راهکار نهایی برای این مشکلات اجتماعی، بررسی‌های عمیق‌تر کارشناسی است.
اجرای چند طرح برخورد با افراد موسوم به «اراذل و اوباش» هم نشان داد که برخوردهایی از این دست در کاهش آمار جرم کافی نیست و به برنامه ریزی و مطالعه ریشه‌ای نیاز دارد.

0 comments:

ارسال یک نظر