۲۷ آبان، ۱۳۸۸

فرمانده پلیس، قربانیان تجاوز را متهم کرد

اسماعیل احمدی‌مقدم فرمانده نیروی انتظامی، قربانيان تجاوز به عنف را متهم کرد که خود «بستر جرم» را فراهم می‌‌كنند.
فرمانده نیروی انتظامی می‌گوید: بخش عمده‌ای از پرونده‌های تجاوز به عنف نشان می‌‌دهد که گام اول را خود قربانی برداشته است.
احمدی‌مقدم می‌گوید که بخش عمده‌ای از امنيت زنان بر عهده جامعه است و «ظاهر نامناسب» زنان تاثیر زیادی در ناامنی آنها دارد.
از سخنان فرمانده نیروی انتظامی چنین به نظر می‌رسد که پلیس قصد دارد قربانیان تجاوز را عامل اولیه جرم معرفی کند و بار مسئولیت را از دوش پلیس بردارد، در حالی که در روزهای گذشته چند حادثه تجاوز تنها در استان تهران اتفاق افتاده است.
در روز 13 آبان هنگامی که پلیس و نیروهای امنیتی در حال سرکوب معترضان در خیابان‌های تهران بودند، چند مرد به یک زن در منطقه قیام دشت استان تهران تجاوز کردند.
موضوع تجاوز به سرعت به صحن علنی مجلس کشیده شده و واکنش تند رییس مجلس و پس از آن رییس قوه قضاییه را به دنبال داشت.
این در حالی است که علیرضا علیپور، رییس پلیس امنیت تهران در یک مصاحبه خبری گفت که از این موضوع بی‌اطلاع است.
فرمانده نیروی انتظامی به جای پاسخگویی درباره موارد تجاوز به عنف در قیام‌دشت و لواسان، به خانواده‌ها هشدار داده است که هوشيار باشند و فريب دوستی‌‌های خيابانی را نخورند زیرا اين‌گونه دوستی‌‌ها پايه و اساس و سرانجام خوبی ندارد.
اسماعیل احمدی‌مقدم ادعا می‌کند که 90 درصد موارد تجاوز به عنف توسط نیروی انتظامی کشف شده و می‌گوید: آمار موارد تجاوز در هشت ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایشی نداشته است و بازتاب گسترده حوادث قيام دشت و لواسان باعث تاثر جامعه شده است.
فرمانده نيروی انتظامی درباره صدور «قرار التزام اخلاقی» برای سردار احمدرضا رادان از فرماندهان ارشد پلیس در جریان حوادث بازداشتگاه کهریزک، گفت: اصولا ابتدا احضار صورت می‌‌گيرد و پس از آن قرار صادر می‌‌شود و اساسا چيزی تحت عنوان قرار التزام نشنيده‌ايم و واقعيت ندارد.
وی موضوع صدور قرار برای رادان را از اساس رد کرد و گفت: برخی تلاش می‌‌كنند تا با انتشار اين شايعات فضای جامعه را ملتهب كنند. منشا اين اخبار رسانه‌های بيگانه هستند و اولين بار است كه بحث التزام اخلاقی را می‌‌شنوم.

0 comments:

ارسال یک نظر