۲۰ آبان، ۱۳۸۸

مهدی محمودیان تهدید به تبعید شد

مهدی محودیان، فعال حقوق بشر و روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب در آخرین ملاقات خود به خانواده‌اش گفته است که بازجویان از او خواسته‌اند تعهد بدهد برای چهارسال از تهران خارج شود و روزنامه‌نگاری را برای همیشه کنار بگذارد تا از زندان رهایی یابد.

محمودیان ۲۵ شهریورماه توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت شد و از آن تاریخ تاکنون در سلول انفرادی به سر می‌برد. خانواده‌اش وضع عمومی او را مناسب ارزیابی کردند اما به دلیل ناراحتی معده هم‌چنان روزی هشت قرص مصرف می‌کند و از وضعیت غذایی زندان نیز به شدت ابراز نارضایتی کرده است. خانواده محمودیان امروز- چهارشنبه بیستم آبان‌ماه- با دادستان تهران دیدار می‌کنند. این دیدار پس از تجمع خانواده‌های زندانیان سیاسی جلوی دادستانی تهران ترتیب داده شده است.

به خانواده او وعده داده شده است در روزهای آینده تغییراتی در وضعیت او ایجاد می‌شود. محمودیان در تمام دوران زندان و سلول انفرادی تنها یک یا دو بار بازجویی شد و از یک هفته پیش بازجویی او بار دیگر آغاز شده است. بازجویان به او گفته‌اند که یکی از اتهام‌های او توهین به رهبری در یک جمع خصوصی است اما او این اتهام را موکدا رد کرده است.

0 comments:

ارسال یک نظر