۲۸ آبان، ۱۳۸۸

مرگ صد نفر در ایران با آنفلوانزای خوکی

تاکنون یک‌صد نفر در اثر بیماری آنفلوانزای نوع آ. در ایران درگذشته‌اند.
وزارت بهداشت از مرگ 42 بیمار مبتلا به آنفلوانزای نوع آ. در کشور طی هفته گذشته خبر داد که با شمردن 58 مورد مرگ بیماران در هفته‌های گذشته، آمار مرگ و میر در اثر این بیماری به 100 نفر رسید.
آمار تلفات آنفلوانزای نوع آ. در شرایطی گزارش شده است که به‌نظر می‌رسد واکسن این بیماری فراگیر تاچندماه آینده هم وارد کشور نخواهد شد.
انوشیروان محسنی بندپی، نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اعلام کرد که واکسن این بیماری در خارج از کشور در مرحله تولید است و اگر به ایران برسد در آن زمان باید برای گروه‌های هدف شامل کودکان، زنان باردار و برخی سالمندان استفاده شود.
به گفته این نماینده مجلس، اگر مراكز درمانی اعلام كردند كه اين واكسن موجود است و تزريق می‌شود، ادعای آنها مبنای علمی و كارشناسی ندارد.
کندی وزارت بهداشت در کنترل بیماری آنفلوانزای نوع آ. به حدی رسیده است که براساس گزارش ایسنا، اکنون با ابتلای 466 مورد جدید ابتلا به این بیماری، شمار بیماران آن به سه هزار و 128 نفر برسد.
هفته گذشته مرضیه وحید دستجردی، وزیر بهداشت از احتمال افزایش هفتگی مبتلایان به این بیماری تا چهار هزار نفر خبر داده بود.
نشانه‌های آنفلوانزای نوع آ. در ميان انسان‌ها به آنفلوانزای معمولی يعنی تب، سرفه، گلودرد، سردرد، احساس سرما و خستگی شباهت دارد.
بی‌توجهی دولت و تلفات آنفلوانزا در مدارس
رییس کمیته آموزش مجلس شورای اسلامی از مرگ 14 دانش‌آموز و سه دانشجو بر اثر گرفتن ویروس آنفلوانزای نوع آ. در هفته‌های گذشته خبر داده است.
علی کریمی فیروزجایی توضیح نداد که این دانش‌آموزان در کدام شهرها و چه زمانی براثر ابتلا به آنفلوانزای نوع آ. جان باخته‌اند.
این نماینده مجلس تاکید کرد که دولت باید 10 میلیارد تومان برای پیشگیری از آنفلوانزای نوع آ. در دستگاه‌های مختلف اختصاص می‌داد اما مسئولان وزارت آموزش و پرورش می‌گویند که سهم آنها از این اعتبار تاکنون واریز نشده است.
ازسوی دیگر، نبود امکانات بهداشتی در مدارس کشور موجب شیوع گسترده این بیماری درمیان دانش‌آموزان شده است.
براساس گزارش خبرگزاری مهر، بیش از یک‌هزار مدرسه در استان سیستان و بلوچستان به تجهیزات بهداشتی در دستشویی‌ها مجهز نیستند.
کمبود مربی بهداشت در مدارس کشور هم در شرایطی گزارش شده که با وجود بیش از صد هزار مدرسه، کم‌تر از سه هزار مربی بهداشت فعالیت می‌کنند.
آمار تلفات آنفلوانزای نوع آ. در شرایطی گزارش شده که پیش از این کامران باقری لنکرانی، وزیر بهداشت دولت نهم، گفته بود آنفلوانزای نوع آ. به رغم اين که به صورت همه‌گيری و رو به گسترش است ولی در حال حاضر يک بيماری کشنده نيست.

0 comments:

ارسال یک نظر