۲۵ آبان، ۱۳۸۸

پنجمین حکم اعدام برای یکی از بازداشت‌شدگان

رضا خادمی که در روز 23 خردادماه در منزل پدریش در منطقه افسریه تهران دستگیر شد، توسط شعبه 15 دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به اعدام محکوم شده است.

خادمی که به اتهام عضویت در سازمان مجاهدین خلق و حضور در اغتشاشات و هدایت کردن مردم مورد محاکمه قرار گرفته، در جلسه دادگاه از داشتن وکلای انتخابی محروم بوده است. اتهامات فوق درحالی به خادمی وارد شده که وی یک روز پس از انتخابات بازداشت شده و اساسا دخالتی در اعتراضات مردمی پس از انتخابات نداشته است.

حکم صادره تاکنون به وی و خانواده‌اش ابلاغ نشده است. گفته می‌شود، مستند صدور این حکم، عکسی است که از او در خیابان گرفته شده و مبنای ایجاد آشوب قرار گرفته است.

نام رضا خادمی در کیفرخواست اولیه دادگاه‌های علنی نیز به عنوان  عضو سازمان مجاهدین آورده شده است.

در این کیفرخواست در مورد رضا خادمی آمده است: رضا خادمی با نام مستعار حبیب فرزند عباس متهم است که به واسطه برقراری ارتباط با گروهک تروریستی منافقین علیه امنیت جمهوری اسلامی ایران اقدام نموده است. متهم مزبور به صورت غیرقانونی از کشور خارج و با حضور در قرارگاه اشرف در عراق و گذراندن دوره‌های مختلف آموزشی نظامی و جمع‌آوری اخبار و اطلاعات به کشور بازگشته است. از دیگر اتهامات وی جذب نیرو برای گروهک منافقین و اعزام آن‌ها به عراق است. متهم هم‌چنین در دوران انتخابات اقدامات تبلیغی متعددی به نفع منافقین از جمله هوا کردن بالن با عکس سرکردگان گروهک منافقین و نصب تراکت و بیانیه درتهران نموده است. وی با ناصر عبدالحسینی، محمد نوری و حسین شیرمحمدی از دیگر اعضای منافقین درارتباط بوده است و اقدام به جمع‌آوری پنهان اخبار و گزارش‌های مربوط به اغتشاشات پس از انتخابات و حضور فعال در تجمعات غیرقانونی نموده است.

رضا خادمی در خانواده‌ای با سطح زندگی ضعیف در محله افسریه زندگی می‌کند. پدرش دارای بیماری‌ قلبی و عروقی است و یکی از کلیه‌هایش را از دست داده است.

خانواده پرجمعیت خادمی متشکل از 6 خواهر و پدر و مادری پیر و از کار افتاده است.

حکم اعدام رضا خادمی درحالی صادر شده است که پیش از این نیز، چهارتن از متهمان حوادث پس از انتخابات به نام‌های، محمدرضا علی‌زمانی، آرش رحمانی‌پور، ناصر عبدالحسینی و حامد روحی‌نژاد از سوی دادگاه به اعدام محکوم شده‌اند.

1 comments:

Daniel در

سلام؛
آقا نمیدونم چی شده که نمیتونم در وبلاگ ارسالی داشته باشم!!!
ممکنه بررسی کنی

ارسال یک نظر