۲۴ آبان، ۱۳۸۸

کابینه دهم کامل شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز یکشنبه به وزرای پیشنهادی احمدی‌نژاد برای سه وزراتخانه باقی‌مانده، رای اعتماد دادند و به این ترتیب 21 وزراتخانه دولت، اکنون صاحب وزیر هستند.
در جلسه امروز مجلس از مجموع 265 نماینده حاضر در جلسه، حمیدرضا حاجی بابایی با 217 رای موافق، 33 رای مخالف و 13 رای ممتنع، برای تصدی وزارت آموزش و پرورش از مجلس رای اعتماد گرفت.
حاجی‌بابایی پیش از این نمایندگی مردم همدان در مجلس را برعهده داشت و عضو هیات رییسه مجلس بود.
صادق محصولی با 149 رای موافق 95 رای مخالف و 21 رای ممتنع، بر صندلی وزارت رفاه و تامین اجتماعی تکیه زد.
محصولی در دولت نهم وزیر کشور بود که در اواخر دوره وزارت خود، انتخابات جنجال‌برانگیز ریاست‌جمهوری را برگزار کرد و بسیاری از معترضان او را به تقلب در انتخابات متهم کردند.
نمایندگان مجلس همچنین با 210 رای موافق، 36 رای مخالف و 19 رای ممتنع به مجید نامجو، تصدی وزارت نیرو را به او سپردند.
گفتنی است احمدی‌نژاد از 17 آبان نام این سه وزیر پیشنهادی را به مجلس معرفی کرده بود.
پیش از رای اعتماد نمایندگان، احمدی‌نژاد از وزرای پیشنهادی خود دفاع کرد و نمایندگان نیز در موافقت و مخالفت سخن گفتند و سپس سه گزینه دولت، برای توضیح برنامه‌های خود مطالبی را بیان کردند.
بیش از دو ماه گذشته دولت دهم کار خود را آغاز کرد. احمدی‌نژاد قصد داشت علاوه بر وحید دستجردی که وزارت بهداشت را عهده‌دار است، وزاری زن دیگری نیز معرفی کند و بنابراین سوسن کشاورز را در ابتدا برای وزارتخانه آموزش و پرورش معرفی کرد اما مجلس به او رای‌اعتماد نداد.
پس از او زمزمه‌هایی برای معرفی فاطمه آلیا برای وزارت آموزش و پرورش نیز مطرح شد اما خبرهایی که از مجلس و رایزنی‌ها به‌ گوش رسید، نشان داد که مجلس قصد ندارد به او که نماینده دوره پیشین مجلس بود، رای اعتماد دهد.

0 comments:

ارسال یک نظر