۲۵ آبان، ۱۳۸۸

اعتراض همسر صفایى‌فراهانى به لغو دادگاه

براساس اعلام دادسرای تهران دادگاه رسیدگی به اتهامات محسن صفایی‌فراهانی که قرار بود روز گذشته تشکیل شود به دلایل نامعلومی که از سوی دادگاه اعلام نشده است،‌ برگزار نشد.
عفت خطیبی، همسرمحسن صفایی‌فراهانی با بیان این مطلب گفت: همان‌گونه که دیروز نیز از سوی وکیل مدافع آقای صفایی‌فراهانی اعلام شد، به‌رغم تعیین وقت قبلی و انجام تمام هماهنگی‌های حقوقی و قانونی، جلسه دادگاه برگزار نشد و به آینده‌ای نامشخص موکول شد.
خطیبی افزود: این روند واقعاً جای اعتراض جدی برای ما است و این سئوال را به ذهن متبادر می‌کند که آیا نظام نمی‌تواند استفاده بهتری از مدیران ارشد و باتجربه خود کند و بهتر است که آن‌ها را بلاتکلیف نگه دارد؟ آیا این پاسخی معقول به 30سال تلاش صادقانه در سطوح مدیریتی ارشد کشور است؟
همسر صفایی‌فراهانی ادامه داد: اگر تنها به بخشی از خدمات و افتخارات ایشان در حوزه‌های مختلف صنعتی و اقتصادی مانند ایجاد و راه‌اندازی بیش از 10هزار مگاوات نیروگاه و به جاگذاردن یادگارهای ارزشمندی مانند شرکت‌های مپنا و فرآب در صنعت آب و برق کشور، ایجاد بزرگ‌ترین مجموعه‌های صنعتی کشور مانند کارخانجات آذرآب، ماشین سازی اراک، هپکو و... آن هم در دوران دفاع مقدس با تمام محدودیت‌های آن زمان، فعال کردن سیستم مالیاتی کشور به نوعی که برای اولین بار دولت موفق به جذب و تحقق تمامی پیش‌بینی‌های خود در عرصه جمع‌آوری مالیات شد، ارتقا و تحول جدی زیرساخت‌ها و شرایط فوتبال کشور به عنوان یکی از مهم‌ترین سرگرمی‌های جامعه جوان ایران و موارد متعدد دیگر نگاه کنیم، این سئوال پررنگ‌تر می‌شود.
وی تصریح کرد: پرونده صفایی‌فراهانی با اتمام مرحله تحقیقات، به طور کامل از تاریخ 26/5/1388 از سوی دادستان وقت تهران برای دادگاه ارسال شده است. یعنی حداقل سه‌ماه تمام است که در بازداشت نگه داشته شده‌اند و دادگاه ایشان هم برگزار نشده است. آیا باید بپذیریم که در عرض این سه‌ماه دادگاه وقت رسیدگی نداشته است؟
او ادامه داد: انتظار ما از دلسوزان کشور به‌خصوص مسئولان محترم قوای قضاییه و مققننه این است که در این زمینه اقدامی جدی و ریشه‌ای کنند.

0 comments:

ارسال یک نظر