۰۵ آذر، ۱۳۸۸

محمود احمدی نژاد بعد از بوليوی وارد ونزوئلا شد

محمود احمدی نژاد رئيس جمهور ايران در آخرين توقف خود در سفر خويش به آمريکای لاتين که با هدف تقويت روابط با طرفداران برنامه جنجال برانگيز هسته ای ايران صورت ميگيرد، وارد ونزوئلا شد.

آقای احمدی نژاد اواخر روز سه شنبه وارد کاراکاس پايتخت ونزوئلا شد و از طرف نيکلاس نادورو وزير امور خارجه ونزوئلا، مورد استقبال قرار گرفت.

قرار است رئيس جمهوری اسلامی ايران و متحد وی هوگو چاوز رييس جمهوری ونزوئلا امروز، چهارشنبه، با يکديگر ملاقات کنند. رؤسای جمهوری دو کشور بخاطر مواضع ضد آمريکايی خود، معروفيت يافته اند. انتظار ميرود دو رييس جمهوری درباره همکاری های تجاری ميان دو کشور، گفتگو کنند.

آقای احمدی نژاد اوائل روز سه شنبه برای گفتگو با متحد ديگر خود «اِوو مورالس» رييس جمهوری بوليوی به لاپاز پايتخت آن کشور، سفر کرد. ونزوئلا و بوليوی هر دو با حمايـت از برنامه اتمی ايران ميگويند که جمهوری اسلامی حق دارد از انرژی هسته ای صلح آميز، بهره مند شود.

کشورهای غربی مظنون هستند که جمهوری اسلامی ايران در تلاش است تا سلاح های اتمی توليد کند و خواستار آن شده اند که ايران فعاليـت های حساس هسته ای خود را متوقف کند.

يکی از تشکيلات جامعه يهوديان ونزوئلا در بيانيه ای سفر رئيس جمهور اسلامی ايران را به ونزوئلا با استناد به اظهارات وی در انکار هولوکاست و فراخوان وی برای محو اسرائيل، محکوم کرده است.

محمود احمدی نژاد در بوليوی يک نشان عالی نظامی دريافت کرد و توافقنامه ای را برای همکاری اتمی با بوليوی جهت بهره برداری از ذخائر ليتيوم آن کشور، امضاء کرد.

آقای احمدی نژاد بعد از ونزوئلا سفر خود را به پنج کشور آفريقايی و آمريکای لاتين با توقف کوتاهی در سنگال، به پايان خواهد رساند.

0 comments:

ارسال یک نظر