۰۲ آذر، ۱۳۸۸

افتتاح نمایشگاه مخابرات با ضرب و شتم حاضران!

روزگذشته در دومین روز از برپایی دهمين نمايشگاه مخابرات که به "تلكام" مشهور است، درگیری های پراکنده ای میان مدعیان مالکیت نمایشگاه بین المللی رخ داد که طی آن نیروهای یگان های ویژه نیروی انتظامی با بازدیدکنندگان از این نمایشگاه درگیر شدند و بنا به گفته مقامات رسمی این درگیری ها دو زخمی بر جای گذاشته است.
بنا به گزارشی که ایسنا، خبرگزاری دانشجویان ایران از این درگیری ها منتشر کرده، علاوه بر ماموران یگان های ضد شورش نیروی انتظامی، افرادی نیز با یونیفرم های "حراست وزارت بازرگانی" در بیرون راندن بازدیدکنندگان و ضرب و شتم آنها نقش داشته اند.
در همین حال علت اصلی درگیری های دیروز نمایشگاه تلکام در محل دائمی نمايشگاه بين‌المللي تهران، انتصاب همزمان دو مدیرعامل برای نمايشگاه بين‌المللي اعلام شده است.
امير صنعتي، معاون اداري و مالي نمايشگاه بين‌المللي تهران که با ایسنا گفت و گو کرده ضمن تائید خشونت نیروی انتظامی و نیروهای حراست وزارت بازرگانی علیه بازدیدکنندگان و غرفه داران در این نمایشگاه گفته است که" 100 نيروي حراست وزارت بازرگاني به همراه یگان های ضد شورش ناجا صبح دیروز به محل نمایشگاه آمدند و مدیرعامل منصوب سازمان تامین اجتماعی نیروی های مسلح، یعنی قلی زاده را از نمایشگاه بیرون کردند".
وی در ادامه با تائید زخمی و مجروح شدن برخی از بازدیدکنندگان در جریان خشونت های دیروز در نمایشگاه تلکام، از تعداد دقیق این عده ابراز بی اطلاعی کرد اما گفت که "به من مجروح شدن دو شهروند را گزارش داده اند".
علت اصلی بروز این درگیری، اختلاف وزارت بازرگانی با سازمان تامين اجتماعي نيروهاي مسلح (ساتا) عنوان شده است. بنا به گفته یک مقام آگاه که با خبرگزاری فارس گفت و گو کرده، درگیری های دیروز پس از آن روی داده است که دولت از واگذاری مدیریت نمایشگاه بین المللی به شرکت ساتا که در 27 اردیبهشت ماه و به عنوان دیون معوقه خود آنرا واگذار کرده بود، منصرف شده و مقاومت مدیرعامل ساتا در برابر عوامل حراست وزارت بازرگانی موجبات بروز خشونت و اغتشاش در محل برگزاری نمایشگاه تلکام را پدید آورده است.
گفتنی است، دولت محمود احمدی نژاد در اردیبهشت گذشته، بدون طی مراحل اداری در سازمان خصوصی سازی، شرکت سهامی "نمایشگاه بین المللی تهران" را به جای دیون خود به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح واگذار کرده بود و دیروز معلوم شد که از تصمیم خود منصرف شده است. انصرافی که به دلیل مخالفت سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، به خشونت کشیده شد و عوامل حراست وزارت بازرگانی با شکستن درب های جنوبی نمایشگاه و تسخیر دفتر مدیرعامل وی را از محل بیرون کردند و فرد منصوب از سوی وزیر بازرگانی را به جای وی نشاندند.
این اغتشاش که با خشونت علیه غرفه داران و بازدید کنندگان همراه بود، تا بعد از ظهر دیروز نیز ادامه داشت و دولت در اقدامی بی سابقه در حالی که مدیرعامل منصوب ساتا را با خشونت از محل کارش اخراج کرده بود، یک مراسم تودیع و معارفه "فوری" برای وی تشکیل داد و جانشین وی یعنی مدیرعامل انتصابی وزارت بازرگانی را در میان هیاهو و اغتشاش ها به جای وی منصوب کرد.

اقدام بی سابقه دولت با دعوت به کار مدیرعامل سابق به وزارت بازرگانی تکمیل شد. به طوری که مدیر عامل اخراج شده پس از پایان مراسم تودیع و معارفه اضطراری خود به خبرگزاری ایلنا گفت که" احتمالا قرار است پستي در اين وزارت خانه به من بدهند".
در اين شرايط روز گذشته معاون سازمان خصوصي سازي از برگزاري كميته‌اي در محل سازمان خصوصي سازي با حضور نمايندگان وزير اقتصاد، وزارت بازرگاني و نيروهاي مسلح به منظور تعيين تكليف واگذاري نمايشگاه بين‌المللي خبر داد.
قلی زاده که دیروز به شکل توهین آمیزی از محل کارش اخراج شد، دو روز قبل و در افتتاحیه نمایشگاه تلکام گفته بود که "برگزاری این نمایشگاه فرصت مناسبی برای جذب سرمایه گذاری های خارجی و جلب اعتماد کشورهایی است که در حوزه صنایع مخابرات و ICT دارای تجربه هستند".
او از حضور 154 شركت داخلي و 46 شركت خارجي به نمايندگي از 10 كشور جهان‌، در این دوره از نمایشگاه خبرداده بود که با اتفاق دیروز بعید به نظر می رسد اطمینان شان برای سرمایه گذاری بیشتر در ایران جلب شده باشد.

0 comments:

ارسال یک نظر