۰۳ آذر، ۱۳۸۸

اطلاعات تازه از کشته‌شدن فجيع پسر و عروس سيدمجتبی هاشمی

رئيس پليس آگاهی کشور از تحقيقات ويژه جنايی برای افشای راز قتل هولناک پسر و عروس شهيد سيدمجتبی هاشمی خبر داد. به گفته سردار جعفری، پيکرهای خونين زوج جوان که قربانی جنايت دلخراش شده‌اند، در حالی کشف شد که به نظر می‌رسد سه روز از مرگشان گذشته است.

به گزارش خبرنگار جنايی ایران، ظهر يکشنبه- يکم آذر- مأموران کلانتری ۱۴۰ باغ فيض از قتل زوج جوانی باخبر شدند که در طبقه سوم ساختمان چهار طبقه شماره هشت واقع در خيابان گل‌ها- بلوار آيت‌الله کاشانی- از پا درآمده بودند. مأموران پس از حضور در محل جنايت، با اجساد سربريده مرتضی- ۳۰ ساله- و همسرش آتنا- ۲۶ ساله- روبه‌رو شدند. دقايقی بعد هم قاضی هنرمند- بازپرس کشيک ويژه قتل- همراه تيم ويژه جنايی در محل جنايت حاضر شده و به تحقيق در اين باره پرداختند.
در ادامه بررسی‌ها مشخص شد زوج جوان به تازگی ازدواج کرده و حدود ۲ ماه قبل به خانه جديد نقل مکان کرده بودند. خانواده آتنا نيز به بازپرس هنرمند گفتند: مرتضی کارمند حراست سازمان تربيت بدنی بود و با همسرش چند روز قبل از سفر مشهد برگشته بودند که آخرين بار پنجشنبه- ۲۸ آبان- با آنها صحبت کرديم اما پس از آن به‌رغم تلفن‌های مکرر و مراجعه حضوری به خانه، پاسخی نشنيديم تا اين که به ناچار کليدساز آورده و در خانه را باز کرديم که با صحنه وحشتناک جنايت روبه‌رو شديم. همسايه‌ها نيز به تيم جنايی گفتند:
حدود ساعت ۳۰/۱۱ شب پنجشنبه صدای درگيری و دعوای شديد از خانه زوج جوان شنيدند اما به تصور اين که احتمالاً دعوای خانوادگی رخ داده، ماجرا را پيگيری نکردند. بنابر اين فرضيه قتل در نيمه شب پنجشنبه قوت گرفت. از آنجا که زن و شوهر جوان با کارد به قتل رسيده بودند، بازرسی دقيق خانه برای يافتن کارد انجام شد اما هيچ اثری به دست نيامد. به گفته بازپرس هنرمند، وضعيت خانه قربانيان نشان می‌داد عامل يا عاملان جنايت با انگيزه سرقت به آنجا نرفته و هيچ نوع به‌هم ريختگی وسايل خانه نيز مشاهده نشده است. بنابر اين، فرضيه‌های مختلفی از جمله قتل با انگيزه‌های خاص، مشکلات کاری يا انتقامجويی تحت بررسی است. در حال حاضر نيز يکی از آشنايان قربانيان در بازداشت است و تحقيق از او ادامه دارد. به گفته بازپرس جنايی تهران، در نخستين تجسس‌ها تصور بر آن بود خودروی زانتيای مقتول از سوی قاتل يا قاتلان سرقت شده است تا اين که مشخص شد خودرو نزد برادر مقتول به نام روح‌الله- مدير مؤسسه شهيد هاشمی- بوده است؛ بنابر اين چنين فرضيه‌ای منتفی شد. وی گفت: تا اين لحظه فرضيه سرقت به عنوان انگيزه قتل، جايگاهی در اين پرونده ندارد. سرپرست دادسرای جنايی تهران نيز در اين باره به خبرگزاری فارس گفت: هم اکنون يک نفر مظنون در اين پرونده بازداشت شده و تحقيقات برای روشن شدن زوايای پنهان اين پرونده در حال انجام است.
گفت‌وگو با همسايه
يکی از ساکنان طبقه چهارم ساختمان محل زندگی قربانيان در تشريح ماجرا به خبرنگار ما گفت: حدود ساعت ۱۲ شب صدای درگيری و دعوای شديد از خانه همسايه شنيدم. وقتی به طبقه پائين آمدم، بقيه همسايه‌ها را هم ديدم که با شنيدن صدای درگيری، خود را به پشت در آپارتمان رسانده بودند اما هرچه در زديم و آتنا را صدا کرديم، کسی در را باز نکرد. لحظاتی بعد هم ناگهان صدای تلويزيون به يکباره زياد شد. آن قدر زياد که صدای افراد حاضر در خانه بسختی شنيده می‌شد. اما آنچه مسلم بود، صدای يک مرد می‌آمد اما مطمئن نيستم صدای شوهر آتنا بود يا فرد ديگری. دقايقی بعد هم به تصور اين که نمی‌خواهند کسی در ماجرای خانوادگی‌شان دخالت کند، به خانه‌هايمان برگشتيم اما تا حدود ساعت ۲ نيمه شب همچنان سر و صدا می‌آمد اما بعد از آن ديگر متوجه نشديم چه اتفاقی افتاد.

0 comments:

ارسال یک نظر