۱۵ آبان، ۱۳۸۸

جنگنده‌هاي سعودي مواضع مبارزان الحوثي را بمباران كردند

به نقل از خبرگزاري فرانسه، جنگنده‌هاي عربستان سعودي ديروز مواضع گروه الحوثي در شمال يمن را موشكباران كردند.
يك منبع آگاه عربستان كه خواست نامش فاش نشود با اعلام اين خبر به خبرگزاري فرانسه تاكيد كرد كه جنگنده هاي اف 15 و تورنادو سعودي از روز سه شنبه مواضع حوثي‌ها در مرزهاي استان "جازان " را هدف قرار داده‌اند.
اين منبع با اعلام اينكه حملات هوايي همچنان ادامه دارد، تصريح كرد كه ممكن است حملات زميني نيروهاي عربستان عليه گروه الحوثي نيز آغاز شود.
مبارزان الحوثي پيش از اين نيز از حملات هوايي عربستان سعودي به مواضع اين كشور خبر داده بودند، اما مقامات يمني اين موضوع را تكذيب مي‌كردند.
"محمد عبدالسلام " سخنگوي حوثي‌ها به خبرگزاري فرانسه گفت كه جنگنده‌هاي عربستان تنها در روز چهارشنبه نزديك به 20 مورد حمله به مناطق حوثي‌ها در يمن داشتند و ديروز (پنجشنبه) نيز اين حملات را دنبال كردند.
عربستان سعودي سه شنبه مدعي شده بود كه يكي از نظاميان اين كشور بعد از ورود افراد مسلح از يمن به خاك اين كشور كشته شده است.
يك منبع مسئول عربستاني بعد از اين اتفاق گفته بود كه عربستان اقدامات لازم را براي محافظت از مرزهاي خود انجام خواهد داد.
پيش از اين نيز دفتر اطلاع رساني جنبش الحوثي در بيانيه‌اي اعلام كرده بود كه در تعدي آشكار و مداخله خطرناك رژيم سعودي در امور داخلي يمن، مسئولان سعودي خاك خود را در اختيار ارتش يمن قرار داده و آنها در يك پايگاه نظامي عربستان در منطقه مرزي "جبل الدخان " مستقر شده‌اند.

0 comments:

ارسال یک نظر