۱۹ آبان، ۱۳۸۸

اخبار کوتاه از بازداشت شدگان

ابتلاى داوود سليمانى به آنفلوآنزا
داوود سليماني، عضو شوراى مرکزى جبهه مشارکت در آخرين تماس تلفنى از زندان اوين اعلام کرد وضعيت جسمانى‌اش رو به وخامت رفته است. وى با اشاره به وجود درد فراوان در دنده و کليه‌هايش از ابتلا به آنفلوآنزا در چند روز گذشته نيز خبر داد.

ممانعت از ملاقات نورانى‌نژاد با همسرش
ماموران زندان اوين صبح روز گذشته از ملاقات حسين نورانى‌نژاد، رئيس در بند کميته اطلاع‌رسانى جبهه مشارکت با همسرش پرستو سرمدى ممانعت کردند. صبح روز گذشته در ابتدا به خانواده حسين نورانى‌نژاد که براى ملاقات به زندان مراجعه کرده بودند، گفته شد که نام حسين در بين نام زندانيان بند 209 وجود ندارد. پس از اعتراض خانواده نورانى‌نژاد و اصرار بر اينکه او نزديک به 60 روز است که در بند 209 حضور دارد و بنا بر گفته دادستان به جاى ديگرى منتقل نشده است، در پى تماس با دفتر دادستانى به خانواده وى اجازه ملاقات داده شد.، اما پس از گذشت يک ساعت و نيم از حضور خانواده نورانى‌نژاد در سالن ملاقات کابينى ماموران زندان اوين از آوردن حسين خوددارى و اعلام کردند تنها در صورت خروج پرستو سرمدى همسر نورانى‌نژاد از سالن ملاقات، او را به سالن خواهند آورد. ماموران دليل اين تصميم را «جوسازي»‌هاى سرمدى بيان کردند .

آزادى يک عضو جبهه مشارکت
حسين حاجبيان، عضو جبهه مشارکت که در جريان اتفاقات روز 13 آبان در تهران بازداشت شده بود، صبح يکشنبه ، از زندان اوين آزاد شد.وى با قرار کفالت آزاد شده است.

اعتراض به تداوم بازداشت آذر منصوري
کميسيون و شاخه زنان حزب مشارکت ايران اسلامى در نامه‌اى خطاب به مسئول کميته امور زنان خانه احزاب، اعتراض خود را نسبت به تداوم بازداشت و نگهدارى مهندس آذر منصوري، معاون سياسى دبير کل جبهه مشارکت ايران را در سلول انفرادى اعلام کرد. آذر منصورى نزديک به 50 روز است که در بازداشت به سر مى‌برد .

0 comments:

ارسال یک نظر