۱۴ آبان، ۱۳۸۸

سی.ان.ان برای «ندا» ویژه برنامه پخش می‌کند

شبکه خبری سی.ان.ان اعلام کرد که ویژه برنامه‌ای در مورد ندا آقا سلطان ساخته است.

به گزارش سرویس بین‌الملل «فردا»، اوکتاویا نصر، سردبیر ارشد خاورمیانه شبکه خبری سی.ان.ان شب گذشته اعلام کرد که مصاحبه‌ای با مادر ندا آقا سلطان که در وقایع بعد از انتخابات کشته شد، تنظیم کرده است.

به گفته وی، این مصاحبه از طریق تلویزیون با مادر «ندا» انجام شده است.

نصر که در برنامه «بک‌استوری»(BackStory) این شبکه حضور پیدا کرده بود، با ادعای اینکه «ندا به یک نماد جهانی تبدیل شد» اظهار داشت که برنامه‌ی سی.ان.ان در مورد وی شامل عکس‌های منتشر نشده کودکی آقا سلطان و وقایع زندگی وی می‌باشد.

دست‌اندرکاران این برنامه، تبلیغات خود را با حضور در برنامه‌های مختلف این شبکه خبری و فعالیت در سایت‌هایی همچون توئیتر و ... انجام می‌دهند.

ندا آقاسلطان در روزهای اولیه پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم به طرز مشکوکی کشته شد.

در حالی که تنها دقایقی پس از کشته شدن وی، تصاویر ویدئویی تکان‌دهنده مرگ وی در سایت‌های اجتماعی و شبکه‌های خبری به طرز عجیب و مشکوکی پخش گردید؛ منابع امنیتی ایران با ارائه استدلالهایی تاکید کردند که مرگ آقاسلطان مشکوک بوده است.

در همین راستا، احمدی‌نژاد نیز طی نامه‌ای به مراجع قضایی و امنیتی خواستار پیگیری موضوع قتل آقاسلطان شده بود.

برخی از مخالفان نظام مدعی شدند که نیروهای امنیتی ایران وی را به قتل رساندند، در حالی که شواهدی که در دست منابع امنیتی قرار دارد حاکی از مشکوک بودن قتل وی است.

به عنوان نمونه صحنه قتل آقاسلطان از مراکز تجمعات و تظاهرات‏ معترضین بسیار دور بوده و قاعدتاً حضور نیروهای امنیتی در آن محل توجیه منطقی ندارد.

اخبار جدیدی از پیگیری پرونده «ندا» که برخی ماجرای وی را «تلاشی برای نمادسازی دروغین علیه نظام» می‌خوانند، منتشر نشده است.

چندی پیش، رئیس بنیاد شهید از احتمال «شهیده» محسوب شدن آقاسلطان در صورت تایید مراجع امنیتی و قضایی خبر داده بود.

پیگیری و پرداخت رسانه ای قوی نسبت به قتل یک شهروند ایرانی توسط شبکه خبری بین المللی جهانی چون سی.ان.ان در کنار سکوت تامل برانگیز این رسانه در قبال جنایت‏های تاریخی آمریکا و اسرائیل در همین منطقه، علامت سوال های فراوانی را درخصوص میزان صداقت این رسانه ها در کشف حقیقت و ایفای رسالت خبری، پیش روی مخاطبان آن قرار می دهد.

0 comments:

ارسال یک نظر