۲۶ آبان، ۱۳۸۸

گزارش‌خبري‌تصويري>پزشك جان‌باخته كهريزك


در پی انتشار شایعه خودكشی دكتر رامین پوراندرجانی، ‌برخی نزدیكان وی ادعاهاي مطرح شده مبنی بر خودكشی این پزشك جوان را زیرسؤال بردند.

به گزارش «آینده»، به دنبال انتشاري اخباري كه در آن ادعا شده بود دكتر رامین پوراندرجانی خودكشی كرد دوستان و آشنایان وی كه در جریان وقایع چند ماه اخیر درباره او بوده اند با اشاره به مستنداتی معتقدند كه وی خودكشی نكرده است.
به گفته این افراد اعتقاد به عدم خودكشی وی از كنار هم گذاشتن چند مطلب و شناخت طولانی از وی ایجاد شده است كه در ادامه مطلب به برخی از این دلایل اشاره خواهد شد.

بیوگرافی
رامین پوراندرجانی در 19 خرداد سال 62 در تبریز متولد شد. در سال 1373 در سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان پذیرفته شد و 7 سال در آن جا مشغول به تحصیل بود. در سال 1380 در رشته پزشكی دانشگاه اردبیل با رتبه 1069 كشوری پذیرفته شد. سپس به دانشگاه تبریز انتقال یافت و در سال  1387 فارغ التحصیل شد. از سوابق و افتخارات وی می توان به كسب رتبه اول در شعر دانش آموزی سال 75، رتبه اول استانی جشنواره خوارزمی سال 1378، برگزاری نمایشگاه توانمندی های دانش آموزان سمپاد تبریز در سال 1378، تسلط به زبان های انگلیسی و فرانسوی و چند مقاله علمی پژوهشی پزشكی اشاره كرد.

خدمت سربازی
در سال 1387 و پس از فراغت از تحصیل به خدمت سربازی اعزام و به عنوان پزشك وظیفه نیروی انتظامی در بهداری فرماندهی نیروی انتظامی تهران بزرگ (فاتب) در میدان انقلاب مشغول به انجام وظیفه شد. همچنین در فروردین 1388 به مدت 1 ماه به بهداری ناجا در منطقه مرزی سیستان و بلوچستان اعزام شد. دكتر پوراندرجانی پس از بازگشت به تهران به عنوان پزشك وظیفه یك روز در هفته در ساعات اداری به بازداشتگاه كهریزك اعزام می شد. در حوادث پس از انتخابات نیز 4 بار به آن‌جا اعزام شد و به معاینه بیماران و نوشتن دستورات دارویی پرداخت، اما اجرای دستورات پزشكی بر عهده مسئولین بازداشتگاه و بهیار همراه قرار داشت كه كشیك 24 ساعته بازداشتگاه بوده اند.

شروع ماجرا
پس از حوادث انتخابات و علی رغم آن كه وی پزشك سرباز وظیفه بوده 4 بار به بازداشتگاه كهریزك اعزام شد و به معاینه و تجویز دارو برای بازداشت شدگان پرداخت. اما مرگ امیر جوادی فر روند قضایا را دگرگون ساخت و در ادامه مرگ محسن روح الامینی و افراد پس از آن، ابعاد مسئله را گسترده‌تر كرد.


0 comments:

ارسال یک نظر