۲۹ آبان، ۱۳۸۸

افتتاح "بار" بدون مشروب در محله نصرالله


افتتاح یك «بار» بدون ارائه مشروبات الكی در حومه شیعه‌نشین بیروت (ضاحیه)، پدیده‌ای است كه برای اولین بار رخ می‌دهد و باعث ایجاد بحث‌هایی شده است.

به گزارش پرس.تی.وی ـ بیروت،‌ روزنامه السفیر در گزارشی پیرامون این پدیده جدید می‌نویسد: «یك «بار» در حومه جنوبی بیروت افتتاح شد.

در ابتدا گمان كردیم این خبر، یك جوك یا دامی برای یك خبرنگار است. از خود پرسیدیم آیا این خبر می‌تواند دروغ اول آوریل باشد؟ ولی بعد متوجه شدیم كه تا اول آوریل زمان زیادی باقی مانده است.

در هر حال این خبر عجیب و غریب ارزش ریسك كردن داشت؛ چرا كه هرگز سابقه نداشته در حومه جنوبی بیروت یك «بار» افتتاح شود. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به مكان مزبور رفته و از نزدیك موضوع را بررسی كنیم.

به منطقه «صفیر» در قلب حومه جنوبی بیروت (مربع امنیتی حزب‌الله) رفته و متوجه شدیم كه خبر صحیح است.

داخل بار شدیم. این «بار» كاملا شبیه تمام بارهایی است كه در تلویزیون و فیلم‌ها یا نقاط مختلف لبنان دیدیم. همه چیز بیانگر یك «بار» به تمام معنا بود: صندلی‌ها، پیشخوان، مجموعه بطری‌ها، گیلاس‌های شراب و شامپاین و مردی پشت پیشخوان ایستاده بود.

بسیار خب ... این یك «بار» است؛ ولی ما كماكان متعجب هستیم. یك «بار» آن هم در حومه جنوبی بیروت؟!

اندكی بعد حیرت ما بیشتر می‌شود. بر روی دیوار تابلویی از آیات قرآن نصب شده است. ولی مسئول بار بلافاصله ما را از حیرت بیرون آورده و می‌گوید در این بار به هیچ وجه الكل به مشتری‌ها ارائه نمی‌شود».

0 comments:

ارسال یک نظر