۰۳ آذر، ۱۳۸۸

کثیف بودن احتمالا برای کودکان 'مفید' است

دانشمندان می گویند متوجه شده اند که تمیزی مطلق ممکن است ترمیم پوست بدن را مختل کند و به همین دلیل به کودکان باید اجازه داد شود، کثیف شوند.

یک گروه تحقیقاتی آمریکایی کشف کرده است که باکتری های معمولی که روی پوست انسان پیدا می شود، فعل و انفعالاتی را باعث می شود که به جلوگیری از تورم ناشی از آسیب و ضربه به بدن کمک می کند.
این باکتری ها واکنش های خارج از اندازه دستگاه ایمنی بدن را که باعث می شود محل زخم و خراش باد کند، کمتر می کند.
نتیجه این تحقیق آمریکایی در سایت نشریه پزشکی نیچر منتشر شده است.
کارشناسان می گویند یافته های جدید "فرضیه پاکیزگی" را که می گوید اگر انسان در دوره کودکی در معرض میکروب باشد بدنش در مقابل آلرژی ها مصون تر است، روشن می کند.
بسیاری بر این باورند که وسواس ما با تمیز بودن باعث افزایش ناگهانی انواع آلرژی ها در کشورهای پیشرفته بوده است.

"باکتری خوب"

محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا در ساندیاگو، کشف کرده اند که باکتری موسوم به "استافیلوکوکی" زنجیره ای از فعل انفعالات را که به تورم منجر می شود، قطع می کند.
آنها با مطالعه موش های آزمایشگاهی و سلول های بدن انسان متوجه شده اند که باکتری های بی ضرر با تولید مولکولی به نام "لیپوتاکوئیک اسید" یا LTA، که روی "کراتینوسایت" ها عمل می کند، زنجیره فعل و انفعالات را متوقف می کند. کراتینوسایت ها سلول های اصلی است که روی لایه بیرونی پوست یافت می شود.
پرفسور ریچارد گالو، که هدایت گروه تحقیقی را برعهده داشته است، گفت: "جنبه هیجان انگیز این یافته جدید این است که درک فرضیه پاکیزگی را در سطح مولکولی فراهم می کند و عوامل ترمیم جراحت را که پیش از این روشن نبود، افشا کرده است."

او افزود: "نتیجه این تحقیق ممکن است به دستیابی به درمان هایی بیانجامد که برای عارضه های تورمی پوست لازم است."

گروه "والدین فریاد بزنید"، که تلاش داشته است مردم را ترغیب کند "بچه های خود را استریل بار نیاورند"، از یافته جدید ابراز خشنودی کرده و گفته که اکنون شعار آنها جنبه علمی پیدا کرده است.
یکی از سخنگویان سازمان "آلرژی در بریتانیا" گفت شواهد فزاینده ای در دست است که در معرض میکروب بودن مفید است اما تحقیقات بیشتری باید در این زمینه صورت بگیرد.

0 comments:

ارسال یک نظر