۰۶ آذر، ۱۳۸۸

برادر زهرا رهنورد از زندان آزاد شد


شاهپور کاظمی، برادر زهرا رهنورد امروز پنجشنبه از زندان اوین آزاد شد.
سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی گزارش داد که شاهپور کاظمی پس از پنج ماه بازداشت با قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.
کاظمی در جریان ناآرامی‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری از جمله به اتهام اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شد و رسانه‌های هوادار دولت هم او را به «هدایت آشوب‌ها» متهم کردند.
زهرا رهنورد، مدتی پس از بازداشت برادرش این موضوع را افشا کرد و گفت که او برای تحت فشار گذاشتن میرحسین موسوی بازداشت شده است.
همسر میرحسین موسوی هرگونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی برادرش را تکذیب کرده بود.
خبرگزاری جمهوری اسلامی به نقل از دادستان تهران اعلام کرد که پرونده شاهپور کاظمی به دادگاه انقلاب فرستاده شده، اما هنوز خبری درباره رسیدگی به پرونده او در دادگاه منتشر نشده است.
چند شرکت شرکت مخابراتی پیش از این در نامه‌ای به رییس قوه قضائیه، با اشاره به پیشینه شاهپور کاظمی به عنوان یکی از کارآفرینان بخش صنعت کشور، خواهان آزادی او شده بودند.
برخی منابع هنگام بازداشت شاهپور کاظمی گفته بودند که او در سال‌های گذشته به خارج از کشور از جمله آمریکا سفر می‌کرده و نیروهای امنیتی قصد دارند فعالیت‌های او را به عناصر خارجی ارتباط دهند.
زهرا رهنورد روز اول مرداد با اعلام خبر بازداشت شاهپور کاظمی، برادرش را شخصیتی علمی معرفی کرده و گفته بود برای معالجه همسرش و انتقال دانش مخابراتی به ایران به خارج از کشور سفر می‌کرده است.
همسر میرحسین موسوی همچنین گفته بود که داشتن اقامت آمریکا جرم نیست، مگر این که افرادی بخواهند از آن برای پرونده سازی استفاده کنند.


0 comments:

ارسال یک نظر