۰۳ آذر، ۱۳۸۸

حمایت رییس مجلس از هاشمی

سرانجام و پس از هفته ها سکوت، آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری لب به سخن گشود و از وضع موجود کشور، همانند نمازجمعه ٢٦ تیرماه، ابراز نارضایتی کرد.این در حالیست که علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی هم از هاشمی رفسنجانی و نقش وی در نظام جمهوری اسلامی دفاع کرده و اورا "یکی از ستون های نظام" و "بخشی از تاریخ انقلاب" دانسته است.

هاشمی باردیگر و پس از تحمل انتقادات بسیار تند جناح های طرفدار دولت نسبت به خود و خانواده اش و نیز انتقاد در پرده و تلویحی آیت الله خامنه ای از مواضعی که در نماز جمعه ٢٦ تیرماه اتخاذ کرده بود، بار دیگر بر "لزوم سعه صدر مسئولان در برابر اعتراض ها"، "بازشدن عرصه نقد برای بیان نارسائی ها و ضعف های حکومت" و "نقش غیر قابل انکار مردم در مشروعیت نظام" سخن گفت؛سخنانی که یادآور مواضع بی سابقه وی در آخرین نماز جمعه ای بود که به امامت وی اقامه شد.

خبرگزاری ایلنا درگزارشی که از سخنان هاشمی رفسنجانی در جمع اعضاي انجمن اسلامي دانشگاه تهران و علوم پزشكي منتشر کرده، به نقل از وی نوشته است: "نظام اسلامي تا جائي كه بر شانه‌هاي مردم حركت كرده همواره موفق و پيروز بوده است و اگر مردم را از نظام اسلامي بگيريم به آن خدشه وارد خواهد شد".

به گزارش ایلنا، رئیس مجلس خبرگان ادامه داده است که: "مسئولين بايد با سعه‌صدر بيشتر عرصه را براي بيان ضعف‌ها و نارسائي‌ها هموار و به نقدهاي منصفانه توجه كنند".

وی درباره "نقش دانشجویان" نیز گفته است: "بهترين و صالح‌ترين كساني كه مي‌توانند در عرصه نقد وارد شوند، دانشجويان و دانشگاهيان هستند".
در تحولی دیگر، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی از هاشمی رفسنجانی و نقش وی در نظام جمهوری اسلامی دفاع کرد.

لاریجانی در سخنان خود هاشمی رفسنجانی را "یکی از ستون های نظام" و "بخشی از تاریخ انقلاب" دانست و به شدت از آنچه که "تحقیر و توهین بر علیه آقاي هاشمي رفسنجاني" دانست، انتقاد کرد.

سایت تابناک در گزارشی که از سخنان لاریجانی منتشر کرده به نقل از وی نوشته است: "اين همه تحقير و تهمت به آقاي هاشمي رفسنجاني به چه انگيزه اي زده مي‌شود؟"

لاريجاني تاكيد كرده كه "اگر درباره خانواده هاشمي حرفي زده مي‌شود بايد از مسير خودش دنبال شود".
وي ادامه داده:" صحبت ما درباره تخريب او است اگر چه نمي‌گويم هاشمي مطلق است همه كساني كه در وادي سياست وارد مي‌شوند بايد اين انتظار را داشته باشند كه مورد نقد قرار بگيرند اما صحبت من اين است كه چرا از نكات مثبت افراد بحث به ميان نمي‌آيد و برخي به دنبال تخريب هستند

0 comments:

ارسال یک نظر