۲۷ آبان، ۱۳۸۸

حکم اعدام برای پنج متهم حوادث انتخابات

دادگستری استان تهران روز سه‌شنبه اعلام کرد که دادگاه برای پنج نفر از متهمان رویدادهای پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 22 خرداد، حکم اعدام صادر کرده است.
دادگستری تهران در اطلاعیه‌ خود اعلام کرد که اتهام این افراد «وابستگی و عضویت در گروه‌های ضد انقلاب، تروریستی و معاند» است.
براساس اعلام دادگستری استان تهران، تاکنون حکم 89 نفر از بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات صادر شده است که از میان آنها، پنج نفر به اعدام محکوم شده، 81 نفر به حبس از شش ماه تا 15 سال و سه نفر دیگر نیز تبرئه شده اند.احکام صادرشده بنابر اعلام دادگستری، قابل تجدیدنظرخواهی است.
بیش از یک ماه پیش مقام‌های قوه قضاییه از صدور حکم اعدام برای سه نفر از متهمان حوادث پس از انتخابات، خبر داده بودند.
روابط عمومی دادگستری استان تهران اعلام کرده بود که «م.ز» و «الف.پ» به اتهام ارتباط با انجمن پادشاهی ایران و «ن.ع» به اتهام ارتباط با گروه مجاهدین خلق به اعدام محکوم شده‌اند.
اما در اطلاعیه جدید دادگستری استان تهران نامی از محکومان به اعدام برده نشده است. در این اطلاعیه تاکید شده که «نام و هویت محکومان به استناد تبصره ماده 188 قانون آئین دادرسی کیفری ایران تا پیش از قطعی شدن حکم» فاش نمی شود.
در جریان دادگاه‌های تلویزیونی که بیش از سه ماه گذشته برگزار شد در کیفرخواستی که توسط معاون دادستان تهران خوانده شد، از محمدرضا علی زمانی، احمد کریمی، حامد روحی‌نژاد، آرش رحمانی پور و امیررضا عارفی به عنوان متهمانی نام برده شد که با انجمن پادشاهی ایران ارتباط داشته‌اند.

0 comments:

ارسال یک نظر