۲۱ آبان، ۱۳۸۸

جسد احسان فتاحيان در كرمانشاه به خاك سپرده شد

خبرگزاری ديده بان حقوق بشر كردستان: صبح امروز جسد احسان فتاحيان در قبرستان شهر كرمانشاه دفن شد.
هر چند پس از اجرای حكم اعدام احسان فتاحيان فعال سياسی كُرد در بامداد روز گذشته و انتقال جسد وی به سردخانه قبرستان سنندج به خانواده فتاحيان گفته شده بود كه با دستور دادگاه تا دور روز ديگر جنازه وی تحويل خانواده داده خواهد شد.
اما صبح امروز در تماس با پدر احسان فتاحيان با اين تعهد كه هيچ اطلاع رسانی در مورد برگزاری مراسم تشيع جنازه از سوی خانواده صورت نخواهد گرفت و مراسم خاكسپاری در حد حضور افراد نزديك خانواده برگزار خواهد شد جسد احسان فتاحيان را برای دفن در اختيار خانواده وی قرار دادند.
از آنجا كه احسان فتاحيان اهل شهر كرمانشاه بوده است جسد وی با درخواست خانواده برای دفن به قبرستان اين شهر منتقل و در باغ فردوس به خاك سپرده شد. مزار احسان فتاحيان بدون اينكه نام و مشخصات وی روی آن نوشته شده باشد در دوردستترين قطعه اين قبرستان به شماره 61، رديف 4، قبر 28 واقع شده است.
بعد از ظهر فردا نيز مراسم ختم احسان فتاحيان از طرف خانواده در مسجد شهرك كارمندان كرمانشاه واقع بين ايستگاه 6 و 7 اين شهرك از ساعت 2:30 تا 4:30 برگزار خواهد شد. نهادهای اطلاعاتی و امنيتی نسبت به حضور افرادی غير از بستگان آشنايان و بروزهر گونه ناآرامی در مراسم به خانواده فتاحيان هشدار دادهاند.


0 comments:

ارسال یک نظر