۲۶ آبان، ۱۳۸۸

دادستان: از پرونده قضایی شجریان خبر ندارم

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران از پرونده شکایت استاد شجریان از صدا و سیما اظهار بی‌اطلاعی کرد.
جعفری دولت‌آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرست دادسرای بعثت در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا جلسه رسیدگی به اتهامات کلوتید‌ریس تبعه فرانسوی امروز برگزار خواهد شد؟ گفت: قرار بود دادگاه امروز با حضور نماینده دادستان و وکیل وی برگزار شود.

دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا جلسه امروز آخرین جلسه رسیدگی به اتهامات این متهم است اظهار داشت: در این باره باید دادگاه تصمیم بگیرد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که با توجه به این‌که اتهام به تبعه آمریکایی جاسوسی عنوان شده و با جنجال رسانه‌ای خانواده آنان از مجامع بین‌المللی درخواست پیگیری موضوع را کرده‌اند آیا دلیلی برای اثبات جاسوسی این افراد وجود دارد گفت: درباره این افراد در گذشته اطلاع‌رسانی شده و دیگر نیازی به بیان موضوع نیست در مورد اثبات اتهام این اشخاص نیز مراجع قضایی در تصمیم قضایی خود اعلام خواهند کرد.

دادستان تهران در پاسخ به این پرسش که آیا محکومیت رضا خادمی یکی از متهمان حوادث اخیر به اعدام صحت دارد گفت: در این‌باره اطلاع دقیقی ندارم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که برخی از رسانه‌های غربی اعلام کردند که بازداشت‌شدگان جلسه دعای کمیل و 13 آبان ممنوع ملاقات هستند آیا این موضوع صحت دارد؟ پاسخ داد: شاید تعبیر بازداشت‌شدگان جلسه دعای کمیل جالب نباشد عده‌ای در جلسه بازداشت شده‌اند که در حال حاضر اکثر آن‌ها آزاد شدند اما برخی دیگر از آن‌ها هنوز در بازداشت بوده و تحقیقات در مورد آن‌ها ادامه دارد و به محض تکمیل تحقیقات در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی تاکید کرد: سیاست دادستانی تکمیل تحقیقات و آزادی افرادی است که نیاز به ادامه بازداشت آنان وجود ندارد.

وی در پاسخ به این پرسش که شکایت استاد شجریان از صداوسیما که در دادسرای کارکنان دولت مطرح است به کجا رسیده گفت: در مورد این پرونده خبر دقیقی ندارم.

جعفری دولت‌آبادی در پاسخ به این پرسش که روز گذشته برخی سایت‌های خبری خبر از احضار شجریان دارد آیا این احضار دلیل خاصی دارد گفت: این موضوع را از شما می‌شنوم.

دادستان تهران در پاسخ به پرسشی دیگری مبنی بر این‌که شکایت نمایندگان مجلس از میرحسین موسوی به کجا رسیده است اظهار داشت: به این سوالات در جلسه جداگانه‌ای پاسخ می‌دهم.

0 comments:

ارسال یک نظر